143 de trenuri noi vor circula în România. De când va fi posibil acest lucru
143 de trenuri noi vor circula în România. De când va fi posibil acest lucru
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAutoritatea de Reformă Feroviară anunță achiziționarea unor noi trenuri electrice. Peste 100 de noi locomotive vor fi aduse pe șinele românești. Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) planifică achiziționarea unui nou lot de 143 de trenuri electrice pentru rute scurte, cu capacități de 160 și 200 de locuri.
Noi trenuri electrice pentru România
Din acest total, 58 de trenuri vor fi finanțate prin fonduri europene în cadrul Programului Transport 2021 – 2027. Licitația pentru cele 58 de trenuri finanțate va fi organizată pe loturi.
„Am reuşit să înaintăm cu demararea noului proiect de achiziţie de trenuri electrice de scurt parcurs, în condiţiile în care Guvernul a aprobat recent Ordonanţa de Urgenţă care actualizează cadrul de reglementare al Fondului pentru Modernizare. Colegii mei au finalizat studiul de fezabilitate pentru achiziţia unui nou pachet de trenuri electrice de scurt parcurs – RE-R 2, 3 şi 4 au primit numele de cod.
Practic, vorbim de un pachet de 143 de trenuri suplimentare faţă de cele 62 care sunt sub contract începând cu decembrie anul trecut. Din aceste 143 de trenuri, avem deja identificată sursa de finanţare prin fonduri europene, Programul Transport, pentru 58 de trenuri de 160 şi de 200 de locuri.
Avem deja discuţii cu colegii noştri care gestionează fondurile europene şi vom aplica pentru atragerea unei noi surse de finanţare pentru o parte din aceste trenuri care încă nu sunt susţinute financiar”, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.
În cât timp se vor implementa noile servicii regionale
Conform declarațiilor șefului ARF, aceste trenuri, împreună cu cele 62 de trenuri electrice pentru rute scurte deja contractate cu producătorul polonez PESA, vor asigura, în aproximativ trei ani (până în 2026 – 2027), servicii regionale moderne în jurul reședințelor de județ, cu trenuri la interval de o oră pe fiecare direcție.
„Mai departe vor face colegii mei o analiză finală pe strategia de achiziţii dacă şi în interiorul acestor două loturi majore de achiziţie va mai exista vreo altă împărţire la unul din cele două pachete de trenuri. Ambele sunt de scurt parcurs, doar că la 160 de locuri e un număr mai mare de trenuri, practic e aproape de 40 de bucăţi.
Deci, am vorbit de o împărţire similară celei care a fost la achiziţia primelor trenuri semnate anul trecut, unde am avut câte 20 de trenuri pe fiecare lot. Este una dintre opţiunile analizate sau rămânem cu toate într-un singur pachet. Pentru ambele variante normal că există întotdeauna argumente pro şi contra, de la deschidere de piaţă până la uniformitatea flotei şi uşurinţa în asigura mentenanţa”, a mai precizat Roşeanu.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.