32 de firme se luptă să pună mâna pe 300 de milioane de euro pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia
32 de firme se luptă să pună mâna pe 300 de milioane de euro pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestContractul de 300 de milioane de euro pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia a stârnit o bătălie incredibilă pe piața constructorilor feroviari din România. Nu mai puțin de 32 de firme, grupate în două asocieri, s-au înscris în bătălia pentru cele mai așteptate lucrări din această parte a țării. Proiectul CFR cuprinde, pe lângă reabilitarea, electrificarea și dublarea căii ferate dintre stațiunile de pe litoral și construcția a 28 de poduri și podețe.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a făcut publice numele firmelor înscrise în uriașa licitație organizată pentru mult așteptata modernizare a căii ferate Constanța-Mangalia. Două asocieri alcătuite din 32 de firme românești și străine s-au înscris în procedura care a avut ca termen final de depunere a ofertelor data de 5 august 2024, după două prelungiri ale datei-limită.
Date fiind numărul extrem de mare de companii implicate, valoarea uriașă a contractului și miza economică fără precedent pentru Constanța, este imposibil de anticipat când va fi atribuit contractul şi, cel mai important, când vor începe lucrările propriu-zise. Conform datelor din caietul de sarcini, contractul are o perioadă de derulare de 98 de luni. În cel mai optimist scenariu, dacă lucrările ar începe în 2025, modernizarea completă a căii ferate Constanța-Mangalia ar trebui să fie gata în anul 2033.
Care sunt firmele înscrise în licitația de peste 300 de milioane de euro pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia
Contractul „Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii „Electrificare și Reabilitare linie de cale ferată Constanța – Mangalia” are o valoare estimată 1.317.921.813,8 lei și 1.557.357.212,75 lei, fără TVA. Potrivit datelor transmise de CFR, au depus oferte două asocieri, una avându-i ca lideri pe Drum Asfalt SRL Bihor (reprezentant Raul Alex Ienciu) și Alstom Transport SA (reprezentant Gabriel Stanciu) București, iar cealaltă pe turcii de la IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş (reprezentant Șeyda Baytekin Köroğlu) și pe Rotary Construcții Mentenanță SA București (Mihai Leonard Rotaru).
În spatele acestora se află însă o armată de alte zeci de firme. Astfel, asocierea Drum Asfalt-Alstom Transport are ca subcontractanți Wood Decor Company, Vasútvill Kft., Institutul de Arheologie Vasile Pârvan, Stilo Evora SRL, Rotermit, EPC – Consultanță de Mediu, Danavi, DB Engineering & Consulting GmbH, Elektra Invest, Arcada Company și I.S.P.C.F.
La rândul său, asocierea IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. – Rotary Construcții Mentenanță SA are ca subcontractanți Pirotehnic OSB, Stilo Evora SRL, Elektra Invest, Maristar Com, Muzeul Olteniei Craiova, Eckon CEI, EPC – Consultanță de Mediu, San Electroterm Grup, MS Interproiect Engineering, Tecnic Consulting Engineering Romania, Tema Energy, Kontron Transportation GmbH, Datacor, BAWI Construction (fosta WIEBE România), SPIACT Craiova, Baicons Impex SRL și GTS Romania.
Ce presupune modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia
Potrivit Club Feroviar, electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei va asigura accesul trenurilor de lung parcurs în staţiunile aferente litoralului românesc fără transbordarea călătorilor sau schimbarea mijlocului de remorcare, ceea ce va permite preluarea traficului de călători din sectorul rutier atât pentru descongestionarea zonei, cât şi pentru reducerea numărului de accidente.
Linia Constanța-Mangalia face parte din Magistrala 800 București-Constanța-Mangalia, are o lungime de 42,9 km (măsurați între ax stație Constanța – ax stație Mangalia) și deservește stațiunile turistice din zona de sud a litoralului românesc și porturile Constanța și Mangalia.
Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c.
Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoară pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.
Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.
Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație de tracțiune CFR/Enel.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News