REPLICA ONLINE CONSTANTA

5.4° Constanța Vin., 22 Nov. 2024
Anul XX Nr. 6921
5.4° Constanța Vineri, 22 Noiembrie 2024 Anul XX Nr. 6921
 

Adio Delta Dunării! Ucraina urmărește adâncirea canalelor Bâstroe și Chilia cu 3 m., cu ajutorul UE

Adio Delta Dunării! Ucraina urmărește adâncirea canalelor Bâstroe și Chilia cu 3 m., cu ajutorul UE

Mirela PASCAL 16 februarie 2023 | 12:43 8659

O adresă a Comisiei Europene din 16 ianuarie 2023 către Reprezentanța permanentă a României pe lângă UE poate arunca în aer relațiile țării noastre cu Ucraina, dar mai ales cu Uniunea Europeană, ținând cont de faptul că Ucraina vrea adâncească cu minim 3 metri canalele Chilia și Bâstroe, ceea ce ar însemna distrugerea Deltei Dunării și închiderea brațului Sulina. ”Comisia ar aprecia feedbackul României cu privire la propunerea Ucrainei de a adăuga estuarele Chilia și Bâstroe la rețeaua TEN-T”

 

Adio Delta Dunarii!  Ucraina urmareste adancirea canalelor Bastroe si Chilia cu 3 m., cu ajutorul UEfoto: fanatik

România este una dintre țările în care refugiații ucraineni, goniți de invazia rușilor, au fost primiți extraordinar și ajutați din toate puterile, și de autorități, și de oamenii simpli. Însă, România mai are ceva în comun cu Ucraina: canalele Bâstroe și Chilia
Direcția Generală Mobilitate și Transport a Comisiei Europene a transmis, potrivit cotidianul.ro, reprezentantului permanent adjunct al Reprezentanței permanente a României pe lângă UE, Clara Stanciu, că la Comisia Europeană s-a primit o ”solicitare oficială din partea Ucrainei de a adapta căile navigabile interioare pe Dunăre la rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T) indicativă” și că ”Ucraina a solicitat Comisiei să adauge la rețea alinierile căilor navigabile interioare ale estuarelor Chilia și Bâstroe ale Dunării”.
Totodată, în solicitare se menționează faptul că ”Comisia evaluează cererile din partea țărilor învecinate ale UE de adaptare la rețeau TEN-T indicative în funcție de metodoligia de planificarea TEN-T, urmând procedura care se aplică și statelor membre ale Uniunii Europene” și ”După evaluarea inițială a cererii de adaptarea rețelei TEN-T indicative, Comisia prezintă Consiliului evaluarea propunerii, în vederea începerii negocierii propunerii cu Ucraina”, iar ”La încheirea negocierilor, UE și Ucraina semnează un acord la nivel înalt ca bază pentru adaptarea rețelei TEN-T indicative”.


În plus, Comisia Europeană subliniază că ”Brațul Chilia al Dunării, care face legătura cu cele două estuare ale căii navigabile interioare pe Dunăre dezvoltate de Ucraina, constituie frontiera dintre România și Ucraina”. Ca atare, ”Comisia ar aprecia feedbackul României cu privire la propunerea Ucrainei de a adăuga estuarele Chilia și Bâstroe la rețeaua TEN-T indicativă”.

Adio Delta Dunarii!  Ucraina urmareste adancirea canalelor Bastroe si Chilia cu 3 m., cu ajutorul UEbrațul Chilia

Practic, prin această solicitare, Ucraina vrea să adâncească de la 5 la 8 m canalele Chilia și Bâstroe ca acestea să devină canale de legătură către Dunăre și Marea Neagră. Numai că prin acestă solicitare se încalcă toate convențiile internaționale la care România și, automat, Uniunea Europeană a aderat. Mai mult, săparea și adâncirea celor 164 km de canal de pe Chilia și Bâstroe ar conduce la distrugerea Deltei Dunării aflată în patromoniul universal UNESCO și totodată la închiderea canalului Sulina prin faptul că circulația navelor s-ar muta pe Chilia și Bâstroe.

Adio Delta Dunarii!  Ucraina urmareste adancirea canalelor Bastroe si Chilia cu 3 m., cu ajutorul UEcanalul Bârstroe

Sorin Grindeanu și Barna Tanczos, prinși în offside de Comisia Europeană

Adio Delta Dunarii!  Ucraina urmareste adancirea canalelor Bastroe si Chilia cu 3 m., cu ajutorul UESorin Grindeanu


Imediat după această solicitare, reprezentantului permanent adjunct al Reprezentanței permanente a României pe lângă UE, Clara Stanciu, a transmis miniștrilor Transporturilor și Mediului, Sorin Grindeanu și Barna Tanczos să prezinte un punct de vedere bine fundamentat privind solicitarea Ucrainei. Dar, imediat după această solicitare a început nebunia. De ce? Pentru că la Ministerul Mediului și al Rezervației Biosferei Delta Dunării nu există nicio fundamentare științifică privind monitorizarea impactul de mediu transfrontalier cu Ucraina, iar la nivelul Ministerului Transporturilor de asemenea nu există documente în acest sens. În schimb, Comisia Europeană ne-a anunțat că deja ”Ucraina a informat Comisia cu privire la încheierea Acordului dintre Ucraina și România referitor la punerea în aplicare a Convenției privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontalier”. Ooopsss! Dar, cine a semnat acel acord din partea României cu Ucraina întrucât nici Ministerul Transporturilor și nici cel al Mediului n-au comunicat încheierea unui asemenea acord.

Bogdan Aurescu, curea de transmisie din umbră  a României către Ucraina

Potrivit comisarul.ro, acordul a fost semnat de către ministrul de Externe Bogdan Aurescu, dar, atenție, fără acordul CSAT. Și o dovadă că Aurescu știa de intențiile Ucrainei este comunicatul acestuia din data de 13 iulie 2022 prin care anunța ”Transmiterea consimțământului părții române privind tranzitarea canalelor Chilia și Bâstroe”. În schimb, Comisia Europeană ne anunță că deja ”Ucraina a informat Comisia  cu privire la analizele de impact asupra mediului ale lucrărilor deja implementate  în ceea ce privește calea navigabilă de adâncime Dunăre-Marea Neagră și în ceea ce privește proiectul hidrocentralei Dunăre-Marea Neagră, precum și cu privire la intenția Ucrainei de a desfășura consultări transfrontaliere”. Adică, deja Ucraina a demarat lucrările de adâncire a canalelor Chilia și Bâstroe și, surprinzător, vrea să construiască și o hodrocentrală. Incredibil, dar adevărat.

Comisia Europeană: ”Propunerile și observațiile României cu privire la analizele de impact asupra mediului ale lucrărilor deja implementate au fost analizate”

Ce spune Comisia Europeană, pentru cotidianul.ro? ”Ucraina a informat, de asemenea, Comisia că propunerile și observațiile României cu privire la analizele de impact asupra mediului ale lucrărilor deja implementate au fost analizate, iar rezultatele vor fi incluse în raportul de evaluare a impactului asupra  mediului în scopul desfășurării consultărilor transfrontaliere. V-aș fi recunoscător dacă România ar putea confirma că a primit informații similare cu cele primite de Comisie”, se scrie negru pe alb în solicitare. Adică, că deja ”propunerile și observațiile României cu privire la analizele de impact asupra mediului ale lucrărilor deja implementate au fost analizate”. Dar, nu se știe cine a făcut din partea României aceste propuneri și observații?

Adio Delta Dunarii!  Ucraina urmareste adancirea canalelor Bastroe si Chilia cu 3 m., cu ajutorul UE

 

”Comisia ar aprecia un feedback din partea României în termen de cel mult o lună”, adică până pe 16 februarie 2023

În schimb, forul european dă un ultimatum României, afirmând: ”Comisia ar aprecia un feedback din partea României în termen de cel mult o lună”. Și acest feedback ar trebuie dat până pe 16 februarie 2023. Dar, nici Ministerul Mediului, nici cel al Transporturilor n-au întocmit un document oficial în acest sens. Mai grav este că nici Guvernul României nu a adoptat un asemenea document, iar faptul că o problemă așa de serioasă ca cea ridicată de Ucraina nu a fost discutată în CSAT, ar putea arunca în aer relațiile României cu Uniunea Europeană. Dar, rămâne de văzut ce poziție va adopta România față de solicitarea Ucrainei, pentru că un feedback pozitiv ar conducere la aruncarea în aer a tuturor convențiilor internaționale la care țara noastră a aderat. Acum mingea este la președintele Klaus Iohannis, mai ales după jocul diplomatic pe furiș făcut de Bogdan Aurescu.

Adio Delta Dunarii!  Ucraina urmareste adancirea canalelor Bastroe si Chilia cu 3 m., cu ajutorul UEbrațul Sulina

Comunicatul lui Bogdan Aurescu din 13 iulie 2022

Transmiterea consimțământului părții române privind tranzitarea canalelor Chilia și Bâstroe. Referitor la informațiile apărute în spațiul public cu privire la tranzitarea canalelor Chilia și Bâstroe de către nave sub pavilion terț încărcate cu cereale, Ministerul Afacerilor Externe precizează că a transmis părții ucrainene, pe canale diplomatice, acceptul în acest sens. Decizia autorităților române vine în contextul eforturilor țării noastre de sprijinire a Ucrainei, în vederea reducerii consecințelor agresiunii premeditate, ilegale și nejustificate a Federației Ruse asupra acestui stat. Acordul părții române pentru folosirea canalului Bâstroe în scopul tranzitării navelor cu încărcătură cerealieră are o natură excepțională, fiind avută în vedere importanța diversificării și fluidizării căilor de transport utilizate pentru exporturile ucrainene de cereale. Odată cu acordul părții române a fost subliniată, de asemenea, menținerea poziției de principiu a României privind proiectul dezvoltării pentru navigație a canalului Bâstroe, precum și necesitatea ca acesta să respecte prevederile dreptului internațional aplicabil, inclusiv reglementările în materie de protecție a mediului.

Adio Delta Dunarii!  Ucraina urmareste adancirea canalelor Bastroe si Chilia cu 3 m., cu ajutorul UEBogdan Aurescu


În același timp, partea română își menține angajamentul de a continua să depună eforturi susținute, în nume național și în cadrul Uniunii Europene, pentru a facilita tranzitul și exportul de cereale din Ucraina, inclusiv prin intermediul porturilor românești de la Dunăre și Marea Neagră. MAE subliniază, totodată, apelul constant al României în ceea ce privește consolidarea demersurilor de a mobiliza sprijinul international consistent pentru a crea un coridor de tranzit, inclusiv cu componentă maritimă, pentru transportul cereale ucrainene către țări terțe, în contextul intensificării crizei alimentare generate de acțiunile Rusiei.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

PSD Eduard Martin
AUR Ovidiu Cupsa Mohammad Murad
PSD Cristina Dumitrache
PNL Bogdan Hutuca Silviu Cosa
USR Stelian Ion Remus Negoi
PSD Brailoiu

COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Votăm Noua Dreaptă și vor fi ale noastre. Putin e de acord cu asta.
2
2
Trădătorilor! Când se va ridica din adormire acest popor cred că o să vă caute și în gaură de șarpe.
4
2
Trăiască r*mânia! Iubiți tara, voi parlamentari nerușinati, care vreți pensii după salarii uriase și măriri anuale, în timp ce oamenii crapa de frig, fără apa calda și lipsiți de subzistenta , cu facturi halucinante pe civilizație minuscula. Iubiți tara care ma mir ca mai sta în cui pe perete, după ce ați dat-o străinilor și încă o împărțiți la golani de pretutindeni. Iubiți tara, voi care o slăbiți din puterile ei istorice și o huliți și o jupuiti de bogații și tradiții creștine!! Iata cum suntem urâți de cei cărora le dam un pat cald și o farfurie cu mancare și un cuvânt bun, de pace. Ca cine altcineva o sa o iubeasca?
6
0
Ce plm fac parlamentarii, in afara sa-si mareasca slariile cu 7500 de lei? Pentru ce plm sunt platiti? Sa o frece ? Sa se duca peste ue sa dea cu pumnul in masa, ca de aia suntem sclavii ue. De cand ucraina primeste bani de la ue? Au cotizat ei? Baga-le-as plua in coor. Bah, astia fac caterinca asta de razboi, sa slabeasca ue, toti le da arme si ei se fac ca bat. Cand s-or termina armele si munitia, iese taica putin si face legea in ue, ascultati la mine, daca nu e manevra intre astia doi. Bineeee.
7
1
Sa-ti dam la m**e cu slava mortilor tai cu tot..de retard. A...si lu mata in tamtem cu nevasta-ta..
2
3
SLAVA LU MATA-N GAT
3
6
Am ajuns de ras, ne conduc strainii, suntem sclavi in tara noastra, ucraina tot timpul a fost impotriva noastra, nu sunt inbue ce treaba are ue cu canalele lor, daca ne zic maine sa pllecam din tara , plecam, astia au vandut tara nu cei care au fost impuscati
16
5
Pupatii in C-R pe Ucranieni ca tot timpul rad de noi si ne baga bete in roata. Ce necaz avem noi de la rusi.????
14
6
Iohanis, presul nabadaiosului bufon-cersetor Zdrelea! Asta e mentalitatea romanului, de sluga la straini. Sa vezi vreo pozitie critica a conducerii tarii la nelegiuirile zdrentelor astea ucrainene sau a romanilor. Nimic, capul plecat si cum o da Domnul!
21
4
rumanii manelisti, viitorii romani-tiganizati, membri UE, ca nu sunt ei in stare sa construiasca o hidrocentrala, hop la Rasboiu, cu pestii, cormoranii si alte vrabii de prin Delta. ba, daca sunteti vai de capul vostru, p****i de bubuiti, lasati pe altii sa faca ceva.
13
4
Hahahahahahaha Saraci si p****i
8
1
Să le dăm și tara noastră că proști la guvernare avem destui. Atât de proști Să fie chiar toți ce ne conduc?
24
1
prin gard de trolii bolsevici ai asasinului putin. Mwie !
8
11
Sa dea inpoi teritoriile Basarabiei, canalul Bastroe a fost o problema de pe vreamea lui Ceausescu cand am avut mari probleme cu Ukraina. Ukaraina a fost nesimtita cu Romania privitor la granite si in special cu bratele Dunarii. Dupa cum se vede si acum, cu tupeu maxim, forteaza peste tot exact in stil rusesc. Deci, pe cine nu lasi sa moara n o sa te lase sa traiesti! Mare atentie ukranieni au aceleasi caracter si radacini genetice cu rusii!
43
5
Se Curiști vindeți tara la bucată ucrainei oricum romanul e sclav in tara lui Ucrainenii au gratis peste tot romanul cerșetor din UE În tren și autobus romanul stă în picioare ucrainenii sta jos
33
3
SLAVA UKRAINA romanii oricum sunt p****i
12
21
Guvernul roman trebuie sa aibă sange în cohones (adică..acoaie! ) și sa puna piciorul in prag. Si bozgorii sponsorizati de bozgorul șef Orban Viktoraș și ucrainienii au tupeu , incearcă si dacă văd că guvernanții noștrii o freacă- pe bani mulți-, atunci merg mai departe in nesimțirea și cu tupeul lor. Soluția : una peste bot ungurilor si să nu mai fie " ajutat" UDMRul să tot ia 5% ca sa ne șunteze din parlament și guvern , iar ucrainieni...pass nene peste tot , UE , NATO. Adica ii primim in case pe racheții ăștia , le dam bani , politia rutiera nu-i amendează, sănatate pe de'a moaca, bani pt mancare , cazare iar ei , porcii ne " ard" si cu drepturile romanilor din UA , acum si cu canalul. Asta-i nesimtire curata iar apulărăul de Iohannis să facă bine și să nu o mai sugăla toți , să slujească tara, daca nu , să plece dracu ' si sa ne lase in pace. Sigur, fara slugarnici ca el si pm-ul pln , ne vom descurca mai bine.
36
3
replica ziar profund rusofil xenofob
11
28
Mai baieti care aruncati cu noroi fara sa cititi macar articolul de ce nu faceti o cautare pe “ goagal “ cu zice prietenul vostru “ inteligentul “ fost primar Vangelie ca sa vedeti daca informatiile sunt corecte sau mai bine adresati-va reprezentantior a ceea ce ati votat sa va lamureasca. Ukraina a facut canalul Bastroe fara aprobarea Romaniei si a UE, fara studii de impact si celelalte demersuri legale dar atunci si rusii isi bagau coada. Acum lucrurile nu pot merge pe repede inainte fiindca trebuie respectate cerintele UE. Un asemenea studiu de impact implica monitorizari serioase cu experti recunoscuti pe timp de minim 2 ani, studii hidrologie, viteza curentilor de apa si impactul lor, de unde se ia debitul suplimentar de apa dupa adancirea Bastroe si Chilia si cum afecteaza canalul Sulina si bratul Sfantul Gheorghe, Delta Dunarii, sistemul Razelm Sinoe,etc.
26
3
Si care e problema?, nou de ce nu le adancim pe ale noastre cu bani de la UE?, ca suntem in UE !
13
20
cum ma sa faca asa ceva cand sunt in razboi ? cum sa finanteze ue cand ucraina nu e in ue ? davash multa ue !
40
2
informatie falsa, articol bazat pe informatii false cu scop manipulator made in moscow !!!
20
27
Sa-i ajutam, zic !
10
11
continua sa-si bata joc de noi cu o obraznicie incredibila in timp ce primesc zeci de miliarde din occident iar o parte din banii astia sunt si de la noi; plus ca am cheltuit o gramada de bani cu refugiatii lor incomparabil mai multi bani decat cheltuim cu saracii nostrii care traiesc mai rau ca refugiatii
48
11

REPLICA



LOTO

6/49
26821204022
5/49
112932312136
joker
11431339216