REPLICA ONLINE CONSTANTA

25.7° ConstanÈ›a Joi, 15 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6822
25.7° ConstanÈ›a Joi, 15 August 2024 Anul XX Nr. 6822
 

AEP răspunde acuzaţiilor lui Armand: Greblă nu a fost implicat în stabilirea posturilor la care e difuzată campania

AEP răspunde acuzaţiilor lui Armand: Greblă nu a fost implicat în stabilirea posturilor la care e difuzată campania

Victor ROTARU 22 iunie 2024 | 00:00 244

Autoritatea Electorală Permanentă transmite că preÅŸedintele AEP, Toni Greblă, nu a avut nicio implicare în stabilirea staÅ£iilor TV ÅŸi radio la care este difuzată campania pentru popularizarea unui proiect cu finanÅ£are europeană.

 AEP raspunde acuzatiilor lui Armand: Grebla nu a fost implicat in stabilirea posturilor la care e difuzata campania Toni Greblă

Precizările vin după ce primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, l-a acuzat pe Toni Greblă că a alocat aproape 2 milioane lei unor posturi tv care, în campania electorală, ar fi promovat "toate mesajele din punctajele PSD-PNL". În plus, Armand a susÅ£inut că aceste televiziuni "l-au protejat mediatic pe Toni Greblă atunci când au ieÅŸit la iveală detalii despre proasta organizare" din secÅ£iile de votare. Ea a menÅ£ionat că va depune o plângere penală împotriva lui Toni Greblă ÅŸi că va solicita CurÅ£ii de Conturi să facă un audit la AEP, în contextul în care difuzarea unor campanii de interes public la posturile radio ÅŸi tv este gratuită, conform Consiliului NaÅ£ional al Audiovizualului (CNA).

În replică, AEP a catalogat acuzaÅ£iile lui Armand ca fiind "eronate" ÅŸi a menÅ£ionat că Proiectul "DIGI-EMB - Digitalizare pentru creÅŸterea nivelului transparenÅ£ei, eticii ÅŸi integrităţii activităţilor de management electoral ÅŸi finanÅ£are a partidelor politice ÅŸi a campaniilor electorale" a fost demarat în anul 2022, sub îndrumarea conducerii anterioare. Astfel, actualul preÅŸedinte al Autorităţii, Toni Greblă, nu a fost implicat în lansarea ÅŸi începerea implementării activităţilor proiectului potrivit cererii de finanÅ£are.

"Proiectul a fost iniÅ£iat în vederea îndeplinirii obiectivelor din cadrul Strategiei NaÅ£ionale AnticorupÅ£ie, astfel că, în anul 2022, AEP a făcut demersuri pentru obÅ£inerea unei finanţări din fonduri europene. În luna noiembrie 2022, Autoritatea Electorală Permanentă a semnat fiÅŸa proiectului ÅŸi a depus-o la Autoritatea de Management în vederea evaluării. Ca urmare a evaluării, în decembrie 2022, AEP a fost desemnată beneficiar, motiv pentru care, în ianuarie 2023, a fost semnat contractul de finanÅ£are ÅŸi a început implementarea proiectului", reiese dintr-un comunicat AEP.

Campania media din cadrul proiectului reprezintă o activitate "care a avut o importanţă ridicată în evaluarea ÅŸi obÅ£inerea unui punctaj favorabil în scopul finanţării proiectului din fonduri externe nerambursabile, activitatea respectivă fiind un indicator de rezultat", menÅ£ionează sursa citată.

Totodată, la data la care actualul preÅŸedinte a fost numit în funcÅ£ie, documentele de achiziÅ£ie erau finalizate, iar procedurile se aflau în derulare.

"Având în vedere că achiziÅ£ia serviciilor necesare derulării campaniei media s-a încadrat la procedura de licitaÅ£ie publică, facem precizarea că acest contract, încheiat de către Autoritatea Electorală Permanentă cu prestatorul Complete Media Group, s-a semnat după aproximativ 12 luni (moment ce coincide în mod întâmplător cu anul electoral), motivat de faptul că operatorii economici participanÅ£i la licitaÅ£ie ÅŸi-au exercitat dreptul de contestare la toate forurile legale, inclusiv în instanţă, fapt pentru care, în această perioadă, AEP nu a putut întreprinde nicio activitate (încheierea contractului pentru derularea campaniei media), aÅŸteptând decizia definitivă a forurilor superioare de judecată. Din cauza termenelor din instanţă, s-a ajuns la încheierea contractului în anul 2024, contract care presupune mai multe activităţi, inclusiv difuzarea, timp de cinci luni, a două spoturi TV ÅŸi a patru spoturi radio", reiese din comunicat.

Se menÅ£ionează că alegerea staÅ£iilor TV a fost stabilită după "criterii pur obiective", în acord cu cerinÅ£ele caietului de sarcini, care, în ceea ce priveÅŸte spoturile video, prevede că "toate difuzările se fac la primele 3 staÅ£ii TV naÅ£ionale de ÅŸtiri, clasate în funcÅ£ie de cota de audienţă, respectiv la staÅ£iile TV care au avut cea mai mare audienţă înregistrată în luna anterioară publicării anunÅ£ului de participare în SEAP, conform raportului de audienţă ARMA".

"Astfel, actualul preÅŸedinte al AEP nu a avut nicio implicare în stabilirea staÅ£iilor TV ÅŸi radio la care este difuzată campania, acestea fiind propuse ÅŸi acceptate în cadrul procesului de evaluare a ofertei tehnice ÅŸi financiare a operatorilor economici participanÅ£i la procedura de licitaÅ£ie publică", conchide AEP, potrivit agerpres.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
si cat de putred e tot sistemul. Si cat de corrupt. Clotilde are dreptate !!!
8
0

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016