Alertă! Autismul virtual sau boala copiilor „uitați” în fața ecranelor, un fenomen îngrijorător!
Alertă! Autismul virtual sau boala copiilor „uitați” în fața ecranelor, un fenomen îngrijorător!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn momentul în care copiii se izolează de lume, este un motiv destul de serios de îngrijorare pentru părinți. Specialiștii sunt de părere că este important să înțelegem motivele care stau în spatele comportamentului lor și să găsim soluții pentru a ajuta copilul să depășească izolarea și să se întoarcă la o viață socială sănătoasă. Psihologii sunt de părere că izolarea copiilor poate fi cauzată de o multitudine de factori, care diferă de la un copil la altul. Unele dintre aceste cauze pot fi evidente, cum ar fi experiența unor traume sau stresul legat de problemele de învățare, în timp ce altele pot fi mai subtile, cum ar fi anxietatea socială sau depresia. Dar, cea mai întâlnită cauză, în zilele noastre, este expunerea excesivă la ecrane, generic numită: autism virtual.
”Din cauza expunerii excesive la ecrane, copiii ajung să se izoleze și să trăiască într-o lume virtuală. Copiii trebuie să interacționeze, ca să se poată dezvolta, ori unii dintre ei au ajuns să învețe despre viața reală din mediul on-line. Numai în lumea reală pot își pot dezvolta comunicarea non- verbală și paranormală. Când mai cresc, ajung să fie niște analfabeți funcționali. Citesc, dar nu înțeleg sensuri. Unul dintre ei m-a întrebat ce înseamnă căldură sufletească…”, ne-a declarat Mariana State, psiholog din Constanța. Specialiștii în psihologia copilului sunt capabili să identifice cauzele izolării într-o discuție cu micuțul, de durată relativ scurtă, de aproximativ 30 de minute. Această abordare este utilă deoarece copiii, în general, sunt mai deschiși și mai puțin reticenți să discute problemele cu un specialist, decât cu un adult apropiat, care ar putea să-i judece sau să-i critice. Identificarea cauzelor izolării este primul pas către tratarea acestei probleme.
Părinții trebuie să își ajute copii
După ce s-a identificat cauza izolării, se pot sugera și implementa strategii adecvate pentru a ajuta copilul să își depășească anxietatea socială, depresia, problemele de învățare, traumele trecute sau autismul virtual. De asemenea, specialiștii pot lucra cu părinții și cu familia copilului pentru a dezvolta un plan eficient de sprijinire a micuțului și pentru a preveni recurența izolării. Pentru a depăși aceste momente dificile din viața copilului, psihologii ne recomandă ca în primul rând să creștem încrederea copilului prin oferirea unui mediu sigur și de susținere pentru a crește încrederea acestuia. Astfel, el va fi mai confortabil în situații sociale și mai curajos în a se apropia de alți copii. Un mediu sigur nu implică riscuri fizice sau emoționale, iar un mediu de susținere oferă sprijin emoțional și încurajare. Un copil cu încredere în sine va fi mai dispus să încerce lucruri noi și să-și asume riscuri.
Copiii trebuie încurajați să facă activități care le stimulează creativitatea
În al doilea rând trebuie să încurajăm activitățile care aduc bucurie. Participarea la activități care îi interesează și îi fac fericiți poate fi benefică pentru dezvoltarea copilului. Este important ca părinții sau îngrijitorii să încurajeze copiii să-și exploreze interesele și să se implice în activități care îi stimulează creativitatea și curiozitatea. Astfel, copiii își pot dezvolta abilitățile și talentul natural, și pot avea ocazia să se simtă împliniți și fericiți. Muzica și artele sunt alte activități care pot ajuta la dezvoltarea abilităților creativității și dezvoltării emoționale ale copilului. Participarea la coruri, trupe de teatru sau cursuri de dans poate fi o modalitate excelentă pentru copii de a-și dezvolta abilitățile artistice și de a-și exprima creativitatea.
În plus, copii pot să-și facă prieteni cu interese similare și se simt mai conectați cu alții. Aceasta poate avea un impact pozitiv asupra dezvoltării sociale a copilului și îi poate ajuta să-și dezvolte abilitățile de comunicare și interacțiune cu alți copii. Nu este de neglijat nici interacțiunea și socializarea cu alți micuți de vârsta lor. Petrecerea timpului cu alți copii poate fi o experiență esențială pentru dezvoltarea socială și emoțională. Prin interacțiune, aceștia își pot dezvolta abilitățile de comunicare, învățând cum să coopereze și să își exprime ideile și sentimentele Acest lucru poate fi făcut prin organizarea de jocuri de grup, implicarea în activități extracurriculare la școală sau în comunitate, sau prin invitatul altor copii la joacă acasă. O condiție obligatorie este oferirea sprijinului emoțional, pentru a îi ajuta să facă față noii lumi, de care poate sunt speriați. Unul dintre cele mai eficiente moduri de a face acest lucru este prin intermediul conversațiilor. Este important să se deschidă un canal de comunicare deschis și sincer, astfel încât copilul să se simtă în siguranță, să împărtășească sentimentele și preocupările sale.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News