ALERTĂ! NAVIGATORI ROMÂNI, CAPTIVI la BORDUL NAVEI ARESTATE
ALERTĂ! NAVIGATORI ROMÂNI, CAPTIVI la BORDUL NAVEI ARESTATE
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestSituație tragică pentru mai mulți navigatori români. De aproximativ 3 luni de zile, aceștia sunt ținuți în ancoră, în Portul din Singapore, iar nimeni nu face nimic pentru a debarca personalul navigant. Situația ne-a fost adusă la cunoștință de unul dintre ofițerii români aflați la bordul navei Chloe V, înregistrată sub pavilion Marshall Islands, operată de Hermes Marine Management. Bărbatul afirmă că nava ar fi arestată din cauza unui conflict de natură financiară între operator și societatea care a închiriat nava. Mai mult de atât, afirmă omul, contractele de muncă le sunt expirate, drept pentru care nu și-au mai primit salariile, iar ce este cel mai grav este faptul că nu reușesc să fie repatriați în țară. Directorul agenției de crewing MCL International Constanța, Lavinia Crețu, pare să nu dea dovadă de empatie cu situația în care se află românii, afirmând sec ,,Nu am nimic de declarat!”.
Mai mulți marinari români se află de luni bune blocați pe un petrolier în portul din Singapore, fără posibilitatea de a se debarca, din cauza unui conflict apărut între operatorul navei și cel care a închiriat nava pentru o anumită perioadă de timp. Aceștia au și contractele de muncă expirate și vor cu orice preț să fie debarcați și repatriați în țară. Deși au primit promisiuni că vor fi ajutați, lucrurile par să treneze. Oamenii sunt disperaţi pentru că nu şi-au mai primit salariile de aproximativ trei luni, dar şi pentru că rezervele lor de hrană se împuţinează pe zi ce trece. Deşi nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor, oamenii au îndrăznit să le ceară ajutorul pentru a-i putea aduce acasă.
,,Nava a fost ARESTATĂ, iar noi ținuți PRIZONIERI”
,,Suntem mai mulți marinari ofițeri români aflați pe o navă arestată în Singapore, neplătiți de 3 luni, fără posibilitatea de a fi debarcați și cu contractele de muncă expirate. Drepturile noastre sunt fragrant încălcate de către compania managerială fiind privați de libertate și încălcându-se orice drepturi ale omului. Povestea noastră sună astfel: Pe data de 30 iulie a.c., nava Chloe V, înregistrată sub pavilion Marshall Island, operată de Hermes Marine Management, fiind în colaborare cu agenția de crewing MCL International Constanța, a fost arestată în Singapore, în urma unui conflict de natură financiară între operatorul navei și cel care a închiriat nava.”, afirmă românul.
Deși au fost anunțați că vor fi ajutați, oamenii încă sunt prizonieri la bordul navei
Mai mult decât atât, navigatorul spune că au anunțat toate oficialitățile și autoritățile care îi pot ajuta. Au primit răspuns la solicitări și promisiuni că vor fi ajutați, doar că lucrurile par să stea pe loc. ,,Ținând cont de toate regurile și legile in vigoare, noi, în timp util, am anunțat toate oficialitățile si autoritățile care ne pot ajuta: ITF-International Transport Workers Federation, P&I- Protection and Indemnity Insurance, Flag Marshall Islands, MPA Maritime Port Authority, Sherif Singapore, Curtea Supremă de Justiție Singapore, avocați charter, Compania Hermen Marine Management, Compania crewing MCL Constanța, ISWAN - International Seafarers. Chiar dacă am primit răspuns la solicitările noastre, nici până în acest moment nu s-a concretizat niciun fel de ajutor pentru debarcare. Aș dori sa vă puneți un singur minut în pielea noastră în momentul în care familia și cei dragi ne așteaptă acasă de trei luni de zile, iar noi suntem prizioneri în această situație, vrem doar să ne recuperăm salariile și să putem pleca acasă!”, spune omul.
Reacția acidă a Agenției de Crewing MCL International Constanța: Nu avem nimic de declarat
Contactați pentru un punct de vedere oficial, dar și pentru aflarea mai multor detalii despre starea navigatorilor, directorul Agenției de Crewing ne-a oferit un răspuns acid și fără pic de empatie pentru situația în care se află românii. ,,Telefonic, nu avem nimic de declarat”, spune Lavinia Crețu, pe un ton ridicat.
Ce spune Adrian Mihălcioiu, președintele SLN din România
Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor din România, ne-a declarat că situația este îi cunoscută, fiindu-i adusă la cunoștință prin intermediul unui e-mail primit în cursul dimineții de miercuri, 29 septembrie. ,,Astăzi, 29 septembrie, am primit un mesaj de la ei. Nu este niciunul dintre ei membru de sindicat, în continuare fac același lucru pe care-l fac de 30 de ani și nu știu cui se adresează și ce trebuie să facă. Noi o să le oferim un răspuns cu ceea ce ar putea să facă, dar au așteptat 3 luni de zile ca să ne dea un semnal. În mod normal, în condițiile în care se întâmplă ceva, dai din pinten, trebuie văzut ce este de făcut. Le vom da un răspuns, dar sunt foarte mult lucruri pe care ar fi trebuit să le facă până acum. Analizăm situația, ne uităm la navă și vom vedea ce e de făcut.”, a declarat, pentru Replica, Adrian Mihălcioiu.
Andreea VREJOIU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.