Aleșii locali, obligați să-și facă publice CV-urile
Aleșii locali, obligați să-și facă publice CV-urile
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAleșii locali vor fi obligați să își facă publice CV-urile, propune o nouă modificare a Codului Administrativ depusă la Senat.
Noua propunere vizează schimbarea actualelor prevederi legislative, care nu includ obligativitatea aleșilor locali de a-și face cunoscute CV-urile după preluarea mandatului.
În prezent, conform Legii 176/2010, aleșii locali trebuie să întocmească şi să depună declarații de avere şi de interese, iar noua propunere ar adaugă acum şi obligația de a întocmi şi actualiza un CV, toate aceste documente fiind obligatoriu să devină publice în termen de 30 de zile de la validarea mandatului.
Mai mult decât atât, instituțiile publice în cadrul cărora aleșii locali îşi exercită mandatul vor fi obligate să publice pe site-ul propriu CV-ul acestora, în termen de 10 zile de la împlinirea termenului de depunere menţionat.
Totodată, inițiativa mai prevede ca aleşii locali să actualizeze anual CV-ul, până la data de 15 iunie a fiecărui an de mandat.
Nerespectarea prevederilor referitoare la depunerea CV-ului, precum și a procedurilor de depunere, actualizare și publicare a acestuia ar urma să fie sancționată de către prefecți.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News