REPLICA ONLINE CONSTANTA

30.4° Constanța Dum., 21 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6797
30.4° Constanța Duminică, 21 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6797
 

Alstom va livra luna viitoare către România prima ramă din cele 37 comandate. Cum arată primul tren nou după 20 de ani

Alstom va livra luna viitoare către România prima ramă din cele 37 comandate. Cum arată primul tren nou după 20 de ani

Ana Maria LIPAN 7 octombrie 2023 | 00:00 232

Alstom va livra pe data de 25 noiembrie 2023 către România primul tren din cele 37 rame electrice RE-IR1, a informat vineri Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Noul tren ar urma să ajungă la București în perioada 2-3 decembrie 2023, după care va intra în procedurile de preluare de către ARF, în vederea introducerii în exploatare comercială.

Alstom va livra luna viitoare catre Romania prima rama din cele 37 comandate. Cum arata primul tren nou dupa 20 de ani

Între 4 și 6 octombrie 2023, o delegație a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a efectuat o vizită tehnică la fabrica Alstom Konstal, de la Katowice (Polonia), în conformitate cu prevederile stabilite în contractul privind achiziția a 37 de rame electrice de lung parcurs, semnat de ARF și Alstom Ferroviaria SpA, în luna martie 2022.

Scopul principal al deplasării l-a reprezentat vizualizarea primei rame – Coradia Stream RE-IR 102 – aflată într-un stadiu avansat de producție, care urmează, după ce vor fi parcurse testele dinamice și statice, să fie livrată ARF, astfel încât acest tren să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România.

În acest sens, responsabilii ARF au examinat conformitatea specificațiilor și solicitărilor incluse în Caietului de Sarcini cu procesul de fabricație a ramelor electrice, printre care enumerăm: verificarea unor subansamble principale, cum ar fi: caroseria, coridorul de intercomunicație, sistemele de boghiu și osii, invertoarele și motoarele de tracțiune, cuplele, pantograful, cabina de conducere și sistemul de uși pentru călători, instalația de frână; controlul sistemelor de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, de monitorizare, înregistrare, informare a călătorilor, a instalației de încălzire și aer condiționat; analizarea datelor tehnice legate de îmbarcarea-debarcarea pasagerilor, astfel încât să fie asigurate accesibilitatea, confortul și siguranța acestora.

În cadrul acestei vizite au fost organizate ședințe de lucru cu furnizorul (Alstom) și supervizorul (Egis Rail), în vederea monitorizării stadiului real al livrării trenurilor electrice din seria ARF RE-IR1. 

Un capitol important al vizitei tehnice l-a constituit identificarea elementelor și stabilirea aspectelor concrete cu furnizorul, privind calendarul de livrare, autorizare și testare a vehiculelor, conform prevederilor Directivei 2016/797, în condițiile în care acesta a semnalat o serie de greutăți pe care le-a întâmpinat pe lanțul de aprovizionare, fapt ce a dus la o anumită întârziere.

„Cu toate aceste impedimente, se preconizează ca, pe data de 25 noiembrie 2023, firma Alstom să livreze către România primul tren din cele 37 rame electrice RE-IR1, care va sosi la București, în perioada 2-3 decembrie 2023, după care va intra în procedurile de preluare de către ARF, în vederea introducerii în exploatare comercială”, estimează reprezentanții ARF. 

După finalizarea acestei etape, urmează ca operatorul de transport feroviar de călători – selectat prin procedură competitivă – să înceapă operarea acestui serviciu public. În perioada următoare, MTI și ARF vor derula o consultare publică pentru a stabili numele comercial al noului serviciu de transport feroviar de călători al României. 

Astfel, în cursul anului 2024, pe măsură ce restul trenurilor Alstom vor fi livrate (după finalizarea producției și a tuturor procedurilor legale europene și naționale), se vor introduce noi servicii de transport, pe rutele magistrale electrificate ale României, mai spun cei de la ARF, citați de economica.net. 

Aceștia amintesc că valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 de unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2,42 miliarde de lei fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15382943810
5/49
38202113924
joker
218171712