REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.4° Constanța Mie., 14 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6821
24.4° Constanța Miercuri, 14 August 2024 Anul XX Nr. 6821
 

Analiză! Portul Constanța, cel mai important din Europa în privința traficului de cereale

Analiză! Portul Constanța, cel mai important din Europa în privința traficului de cereale

Virgil STOIAN 13 septembrie 2023 | 00:00 3299

Portul Constanța este unul dintre cele mai mari din lume, traficul crescând de la an la an, în special în contextul războiului dintre Rusia și Ucraina. În primele 8 luni ale acestui an, traficul total înregistrat în porturile maritime românești este de 57,8 milioane tone, creșterea de trafic față de aceeași perioadă a anului trecut fiind de 13,8%. Acest lucru se datorează și preluării unei părți din operațiunile portuare ale Ucrainei. Cerealele rămân în topul celor mai tranzitate mărfuri în Portul Constanța.

Analiza! Portul Constanta, cel mai important din Europa in privinta traficului de cereale
Portul Constanța rămâne în continuare un obiectiv economic strategic pentru România. Astfel, se preconizează chiar atingerea unui record al traficului de mărfuri în anul 2023.

Trafic de 57,8 milioane tone

În primele 8 luni ale acestui an, traficul total înregistrat în porturile maritime românești este de 57,8 milioane tone, creșterea de trafic față de aceeași perioadă a anului trecut fiind de 13,8%. Din traficul total, 44,1 milioane tone reprezintă trafic maritim și 13,7 milioane tone trafic fluvial. Trebuie subliniat că în anul 2022 s-a înregistrat cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime românești, de 75,55 milioane tone. Pe baza rezultatelor de până acum, sunt semnale că trendul ascendent al traficului de mărfuri prin Portul Constanța va determina atingerea unui record în 2023. ” au transmis reprezentanții CNAPM Constanța.

Analiza! Portul Constanta, cel mai important din Europa in privinta traficului de cerealePortul Constanța

Cerealele, cea mai mare pondere

Cerealele rămân în continuare grupul de mărfuri cu cea mai mare pondere, Portul Constanța fiind cel cel mai important din Constanța, din acest punct de vedere: ”Traficul de cereale, în perioada analizată, a fost de 22,2 milioane tone, față de 17 milioane tone în aceeași perioadă a anului trecut. Cerealele reprezintă și în acest an grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total, Portul Constanța devenind cel mai important din Europa din acest punct de vedere. Cereale sunt în topul celor mai tranzitate mărfuri, alături semințe uleioase, fructe oleaginoase și grăsimi (4,9 milioane tone), produse petroliere (4,8 milioane tone), articole diverse (6,5 milioane tone), minereuri de fier, deșeuri de fier (4,8 milioane tone), îngrășăminte naturale și chimice (3,3 milioane tone).

Analiza! Portul Constanta, cel mai important din Europa in privinta traficului de cerealeCompania Națională ,,Administrația Porturilor Maritime” Constanța

Printre cele mai importante societăți care sunt prezente în danele portuare constănțene amintim de următoarele firme:

CSTC Constanta South Container Terminal SRL din Constanța este firma prin care operează în Portul Constanța holdingul DP World din Dubai.  Șeicul Ahmed Bin Sulayem, unul dintre cei mai bogați oameni de afaceri din Dubai, controlează acest grup conform datelor presei internaționale. În 2021, firma a realizat o cifră de afaceri de 212,5 milioane de lei și un profit de 51,5 milioane de lei, având un număr de 458 de angajați.

Comvex SRL din Constanța: cel mai mare acționar al companiei este societatea Solidmet SRL cu 30,7%, urmată de Liberty Holding cu 28%, Nicola Ruxandra și Anca Mihaela Drăgoi cu câte 17,6%.  Bogdan Idu, Dan Drăgoi și Viorel Panait sunt cele trei persoane care controlează operatorul portuar de cereale. Pe anul 2022 a raportat o cifră de afaceri de 356 917 155 lei, un profit de 104 360 675 lei, cu un număr de 385 de angajați.

Oil Terminal din Constanța este o companie controlată de statul român, prin Ministerul Economiei. Pe anul 2022 a raportat o cifră de afaceri de 302 678 978 lei, un profit de 11 604 223 lei, cu un număr de 962 de angajați.

Analiza! Portul Constanta, cel mai important din Europa in privinta traficului de cereale

North Star Shipping SRL din Murfatlar: Grupul american ADM (Archer-Daniels-Midland), trader mondial de comodități și procesator alimentar deține compania din Constanța. La rândul său, grupul din SUA este controlat de Vanguard Group, unul dintre cele mai mari fonduri de investiții din lume.

Socep SA din Constanța: Oamenii de afaceri Ion și Nicolae Dușu sunt beneficiarii acestei societăți. Pe anul 2022 a raportat o cifră de afaceri de 139 646 043 de lei, un profit de 40 245 993, cu un număr de 382 de angajați.

GSP Offshore din Constanța operează în Portul Constanța prin trei firme care fac din grupul controlat de George Comănescu. Activitățile portuare ale GSP Offshore cuprind de la servicii de catering până la cele de alimentare cu combustibili. Pe anul 2022 a raportat o cifră de afaceri de 697 965 053 de lei, un profit de 16 433 406, cu un număr de 632 de angajați.

Umex SA din Constanța: beneficiarii reali ai societății sunt Cătălin Trandafir, Liviu Ghebaur, El Khalil Jihad (Said Baaklini). Pe anul 2022 a raportat o cifră de afaceri de 102 515 716, un profit de 20 458 654 lei, cu un număr de 333 angajați.

    

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Ce strategic, când este plin de coruptie întrebati-L pe Pilca Aurelian , pe Cadâr Sunai cum dirijeaza ei Portul Agigea. Pilcā Aurelian si Bogatu Eugen au pus mâna pe 80% din Portul Agigea. Au pus Sef de Vama -Cadâr Sunai si rup fura de rup. Asa ca Ce strategic este Portul!? DNA Nu a reusit sa-i bage la inchisoare cu Dosarul Portul intrebati-va unde si cat de strategic este?!
6
0
Portul constanta este capusat de toti bugetarii destepti, firmele supravietuiesc cu greu in el...Vizan e indragostit de Rolls-Royce, nu de unul, ci de intreaga gama!
4
0
ALTA ANALIZA ! PORTUL HERASTRAU VA PRELUA O PARTE DIN EXPORTUL DE GRANE AL UCRAINEI. BRAVO BAIETI ! BIROUL SIGURANTA NAVIGATIEI DE LA BANCUTE VA INDEPLINI CINCINALUL IN TREI NI SI JUMATATE.
3
1
este o conjunctura favarabila, nu ca am modernizat cine stie ce portul.
6
0
Tare ! La toate capitolele vom depasi portul Roterdam. Vom deveni al doilea port ca importantă din Europa, dupa portul Herastrau desigur !
16
1
Să-mi multumiți ! Secând sint eu in conducerea portului toate merg bine. Vom depăși portul Roterdam.
0
8
Și beneficiază de creșterea traficului doar hoții de patronii, că muncitori din port tot salarii de rahat câștiga
8
2
La un moment dat se va termina si razboiul din Ucraina atunci sa vedem cu ce umplem toate silozurile construite sau cum refacem infrastructura portului rutiera si feroviara sa il tinem la un nivel de trafic ridicat , momentan acest trafic marit este doar o bula deoarece nu are nimeni un merit sau tara noastra are cine stie ce crestere economica si exportam si importam la capacitate maxima din contra suntem praf la alte capitole ,cerealele sunt strict datorita razboiului
13
3
Cu un director incompetent la port, care afecteaza si fermierii romani prin lipsa de vizune si investitii , ce sa mai discutam. Jos incompetentii. Sta sa fure ca doar trebuie sa alimenteze rolls royce ul si cluburile domnul director de la port
16
2

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016