REPLICA ONLINE CONSTANTA

26.4° Constanța Mie., 24 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6800
26.4° Constanța Miercuri, 24 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6800
 

Aproape 6 din 10 companii din industrie vor să devină neutre climatic, până în 2035

Aproape 6 din 10 companii din industrie vor să devină neutre climatic, până în 2035

Ana Maria LIPAN 26 mai 2023 | 00:00 254

Peste jumătate (59%) dintre companiile din sectorul industrial şi-au propus să devină neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2035, iar cele mai optimiste organizații se află în Italia, Germania şi Regatul Unit al Marii Britanii, reiese dintr-un raport realizat de una dintre cele mai importante companii internaţionale de consultanţă în management.

Aproape 6 din 10 companii din industrie vor sa devina neutre climatic, pana in 2035

Potrivit cercetării "Status quo of the sustainability transformation (2023)", efectuată de Horvath, principalele măsuri "net zero" pe care se concentrează companiile pentru a-şi atinge obiectivele de sustenabilitate sunt: îmbunătăţirea eficienţei energetice (45%), măsuri de compensare a emisiilor de CO2 (45%), utilizarea surselor regenerabile de energie (43%), modificarea modelelor de operare (37%), schimbări în lanţul de aprovizionare (35%), dezvoltarea capacităţilor proprii de generare a energiei din surse regenerabile (34%), decarbonizarea lanţului de aprovizionare (34%) şi adoptarea şi dezvoltarea principiilor economiei circulare (34%).

Majoritatea participanţilor la studiu (98%) urmăreşte cel puţin una dintre aceste măsuri "net zero" şi, în general, le prioritizează pe cele care pot fi implementate în timp relativ scurt, pentru a reduce consumul de energie şi emisiile.

În acelaşi timp, mai puţin de jumătate dintre companii au un plan concret pentru a-şi atinge obiectivele privind sustenabilitatea (42%), iar o treime dintre acestea nu şi-au definit vreun obiectiv climatic sau nu se aşteaptă să-l atingă până în 2045.

"În Germania, una din trei companii deja implementează propria strategie privind decarbonizarea, însă numai 40% dintre directorii chestionaţi văd această ţară ca fiind un pionier în domeniul sustenabilităţii. Executivii intervievaţi din Regatul Unit, Franţa, Statele Unite, Spania şi Canada nu au implementat încă măsuri de reducere a emisiilor de CO2. În Franţa şi SUA, 20% dintre respondenţi au spus că nu au implementat nicio măsură privind sustenabilitatea. Canada este, cel mai probabil, ţara care va avea o poziţie de lider mondial în privinţa sustenabilităţii, consideră 66% dintre executivi chestionaţi din această ţară, care produce deja aproape două treimi din electricitatea sa din surse regenerabile şi continuă să îşi extindă masiv resursele de hidroenergie şi infrastructura pentru hidrogen. Regatul Unit vine rapid din urmă, producând un surplus de electricitate verde în 2022 şi extinzându-şi rapid sursele de energie eoliană. Spania se concentrează pe expansiunea fotovoltaicelor, însă proiectele înaintează mai greu, din cauza birocraţiei", se menţionează în concluziile raportului Horvath.

În ceea ce priveşte principalii factori care motivează eforturile în direcţia sustenabilităţii, companiile au punctat: eficienţa energetică îmbunătăţită (58%), inovaţia/tehnologiile viitoare (45%) şi conservarea habitatului (43%).

La capitolul investiţii, studiul relevă că, în medie, companiile au alocat 27% din portofoliu pentru acţiuni sustenabile în 2023, în timp ce organizaţiile nord-americane au planificat investiţii în privinţa mediului mai mari decât cele europene. "Totuşi, investiţiile ecologice sunt aşteptate să crească şi în Europa, în următorii ani, iar majoritatea executivilor intervievaţi au în plan să crească aceste investiţii cu până la 19% în 2023", notează realizatorii cercetării de specialitate.

Studiul "Status quo of the sustainability transformation (2023)" a fost realizat de IMWF Institute for Management & Economic Research, în numele Horvath, în rândul a 180 de manageri din companii din şase pieţe economice (Germania, UK, Franţa, Italia, Spania, Polonia, SUA şi Canada). Respondenţii lucrează în companii cu vânzări anuale de cel puţin 100 de milioane de euro. 59% dintre companiile participante la studiu activează în domeniul industrial, 26% în servicii, 6% în comerţ şi 9% în alte sectoare.

Horvath este una dintre cele mai importante companii internaţionale, independente, de consultanţă în management, prezentă şi pe piaţa din România începând din anul 2005, scrie agerpres.ro

Compania înfiinţată în Stuttgart, în 1981, de către profesor doctor. Peter Horvath, unul dintre pionierii controlling-ului în Germania, are birouri în Germania (Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munchen şi Stuttgart), Austria, România, Elveţia, Ungaria, Arabia Saudită şi Emiratele Arabe.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
26274422417
5/49
28142710620
joker
1241143699