Aproximativ 46% dintre români se declară îngrijoraţi de starea lor financiară, în contextul pandemiei de coronavirus
Aproximativ 46% dintre români se declară îngrijoraţi de starea lor financiară, în contextul pandemiei de coronavirus
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAproape jumătate (46%) dintre români se declară îngrijoraţi de starea lor financiară mai mult decât de sănătatea lor, în contextul pandemiei de coronavirus, potrivit unui studiu realizat de Unlock Research în perioada 14-17 martie pe un eşantion de 628 de repondenţi.
Totodată, 50% dintre cei intervievaţi spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau ceasul.
Potrivit documentului citat, 70% dintre români spun că viaţa lor s-a schimbat total sau parţial ca urmare a pandemiei de coronavirus, iar principalele lor griji ţin de finanţele personale (46%), sănătate (40%) şi sănătate mentală (28%).
Totodată, circa 81% dintre cei chestionaţi declară că au ieşit mai rar din casă în ultima săptămână, iar atunci când au ieşit, 41% au fost la farmacie, 35% la supermarket, 28% la bancă şi 23% la biserică, scrie Agerpres.
Conform sondajului, prioritate pe lista de cumpărături au avut-o în perioada asta produsele dezinfectante pentru suprafeţe şi corp (43%), produse de curăţenie şi îngrijire a casei (28%), legumele şi fructele proaspete (24%), produsele de îngrijire personală (21%) şi conservele (20%).
"Acesta este primul nostru studiu care vorbeşte despre impactul comportamental şi emoţional al unei situaţii de criză globală cum este pandemia COVID 19. (...) Ne-am bucurat că am găsit printre rezultate şi veşti bune, veşti care ne dau încredere că o să iasă şi ceva bun din toată povestea asta, deşi românii sunt încă în stare de şoc şi nu au încă niciun plan. Partea pozitivă a studiului a venit atunci când am vorbit despre calitatea interacţiunii inter umane şi aici 51% cred că va creşte calitatea relaţiilor în familie. Cu toate acestea, doar 1 din 3 români consideră că această experienţă va duce la creşterea empatiei", a declarat Adina Vlad, Managing Partner Unlock Research.
Potrivit sondajului, românii au apelat la vizionarea de filme (62%), forţaţi să petreacă mai mult timp în casă, la ascultat de muzică (62%), la jocuri online (59%) şi la reciclat deşeuri (47%). În ceea ce priveşte modul în care se informează despre situaţia din ţară 85% aleg televizorul şi 60% presa online. Totodată, Facebook este a doua sursă alternativă de informare după presa online (54%).
"Deşi viaţa lor s-a schimbat în ultima perioadă foarte mult, românii speră ca după ce trece criza să revină la vechiul lor stil de viaţă. Din păcate românii nu au încredere în concetăţenii lor că vor respecta regulile şi le este teamă că efortul lor de izolare este in zadar. Pe de altă parte, românii consideră că au un avantaj în această criză globală şi anume faptul că românul este obişnuit cu greul şi cu stările imprevizibile", susţin reprezentanţii Unlock Research.
Studiul a fost realizat de Unlock Research în perioada 14-17 martie pe un eşantion de 628 de repondenţi, urban mare şi mediu.
Unlock este o companie de know-how şi cercetare de piaţă cu capital românesc, înfiinţată în 2008. Unlock este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oamenii, categorii şi branduri care să contribuie la creşterea business-urilor clienţilor pentru care lucrează.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News