Atenție! O nouă metodă de înșelăciune pe net, în numele unei bănci din Africa
Atenție! O nouă metodă de înșelăciune pe net, în numele unei bănci din Africa
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn ultimele zile circulă o nouă metodă de înșelătorie pe internet. Mesajul este distribuit prin e-mail-uri, de către o așa-zisă bancă din Africa, iar în acesta este atașat un text în care se specifică faptul că, din cauza unei fraude în curs din țările din Africa de Vest, United Bank For Africa a decis să plătească toți beneficiarii în numerar prin serviciul de curier diplomat, după ce completează câteva date cu caracter personal.
Internetul a început să vuiască în ultimul timp de tot mai multe înșelătorii în numele a mai multor mari societăți. În general, țeparii promit fel de fel de cadouri sau vouchere, iar cei care pe moment nu oferă destul de multă atenție, se pot trezi cu conturile de la rețelele de socializare sparte, sau chiar conturile bancare, virusându-și astfel și dispozitivele de pe care accesează linkurile.
Mai multe persoane au primit în ultimul timp, pe adresele de e-mail un mesaj, de la United Bank For Africa, o bancă din Africa, în care se specifică faptul că: „Din cauza fraudei în curs în țările din Africa de Vest, unde unor beneficiari nevinovați li s-a cerut să plătească în avans înainte de a-și primi banii. Uniunea africană de mai sus și I.M.F au avut o întâlnire în Benin și au hotărât să plătească toți beneficiarii în numerar prin serviciul de curier diplomatic.”
Conducerea United Bank For Africa
„Sindicatul a aprobat și numit United Bank for Africa (UBA) să vă plătească suma de 3.500.000,00 USD, dar din cauza fraudei în curs de desfășurare în vest, am preluat 2.000,00 USD din fondul dvs. pentru gestionarea taxelor. Prin urmare, suma pe care o veți aștepta de la diplomat este de (3.498.000 USD) în loc de (3,5 milioane USD). Am stabilit un plan pentru a încheia această tranzacție cu dumneavoastră; Prin urmare, ne puteți oferi maximă cooperare. Dorim să opriți comunicarea ulterioară cu orice persoană, bancă sau curier care a promis să vă plătească, nu ascultați atunci deoarece instituția financiară a Guvernului Benin a interzis o astfel de plată din cauza activităților frauduloase în toată țara.” se mai arată în mesajul trimis prin e-mail.
În continuare, pentru a putea accesa suma promisă, așa-zisa bancă solicită mai multe date personale precum: numele și prenumele, adresa completă de reședință, țara și numărul de telefon.
Mare atenție! Toate acestea sunt tehnici de înșelăciune, la fel cum au fost și mesajele celor de la Kaufland, Profi, Lidl, Poșta Română, OMV, H&M, și multe altele, ne transmit reprezentanții Poliției Române.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.