Atenție! Orice modificare adusă unui produs în perioada de garanție duce la pierderea acesteia
Atenție! Orice modificare adusă unui produs în perioada de garanție duce la pierderea acesteia
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCumpărăturile online încep să fi folosit de din ce în ce mai multe persoane. Este și cazul unui cuplu din Eforie care și-au cumpărat un triciclu electric, Thor Mini, de la o firmă din Baia Mare. Cuplul reclamă faptul că triciclul a venit defect, iar firma care l-a vândut solicită o anumită sumă pentru a-l repara și a-l trimite înapoi de la Baia Mare (anterior a fost ridicat de către firmă tocmai în virtutea certificatului de garanție), cu toate că vehiculul este în garanție. Contactați de reporterii Replica, repprezentanții firmei vânzătoare au declarat că de fapt garanția vehiculului ar fi fost pierdută de către client, deoarece i s-au adus modificări, iar cât privește costurile ar fi vorba despre niște consumabile, care nu intră în garanție.
Cuplu din Eforie Nord a cumpărat triciclul în rate, în luna februarie 2022, situația financiară nepermițându-i să îl achiziționeze cu banii jos. Aceștia reclamă faptul că nu s-au putut folosi de vehicul până acum, pentru că acesta a fost stricat majoritatea timpului, ei dorind schimbarea produsului cu altul nou.
”De când l-am cumpărat am avut numai probleme cu el (triciclul). Am trimis-o la garanție că a făcut scurt și nu mai mergea. Mi-au zis să plătesc drumul 300 de lei pentru că s-a pierdut garanție după aia să plătesc doar piesele, 5 becuri și o rezistență. După aia să plătim jumătate-jumătate, că suportă ei jumătate... da ce... suntem la piață? Mi-a zis că dacă nu plătesc piesele, mi-o aduce așa stricată. Eu vreau să onoreze garanția.” a declarat cumpărătorul pentru Replica de Constanța.
Contactați de către reporterii Replica, reprezentanții firmei vânzătoare au avut o cu totul altă versiune:„Triciclul îl vom livra săptămâna viitoare, și i-am făcut un proces verbal, pentru că sunt consumabile pe care le-am înlocuit. I-am zis că nu îi luăm pentru manoperă nimic pentru că este în garanție. În mod normal trebuia să îi facem un proces verbal de anulare a garanției pentru că domnul a făcut niște modificări la triciclu. Prima dată când s-au dus colegii noștri de la depanare, domnul avea niște cabluri, pentru că își montase niște baterii suplimentare și un radio. Orice modificare adusă pe perioada de garanție duce la pierderea acesteia. Noi ne-am dus totuși, ne-am dat toată silința. Noi am decis să luăm triciclul la Baia Mare, dar având în vedere că domnul a adus acele modificări fără să ne anunțe, ar trebui să ne plătească acele consumabile. Domnul a zis că nu vrea să plătească și am făcut proces verbal prin care noi am constat defectul, i-am zis că nu ține de garanție, pentru că becurile sunt considerate consumabile, și să ne dea în scris că nu dorește să achite, dar oricum triciclul a ieșit din garanție. Săptămâna viitoare o să îi ducem vehiculul înapoi, fără nici un cost suplimentar.” au reprezentanții firmei.
Virgil STOIAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.