REPLICA ONLINE CONSTANTA

23.4° Constanța Mie., 7 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6814
23.4° Constanța Miercuri, 7 August 2024 Anul XX Nr. 6814
 

ATENȚIE, ȘOFERI! M.A.I cere SCHIMBAREA CODULUI RUTIER!

ATENȚIE, ȘOFERI! M.A.I cere SCHIMBAREA CODULUI RUTIER!

Replica API 22 noiembrie 2021 | 22:06 3086

Mare atenție, români! Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune, printr-un proiect de ordonanță, modificarea Codului Rutier, pentru ca circulația pe drumurile publice să fie mai sigură, iar numărul accidentelor rutiere să scadă.

După cum spuneam, proiectul de OUG de la MAI include prevederi care vizează, de principiu, majorarea sancțiunilor existente în legislația rutieră sau introducerea unor noi. Să le luăm pe rând, scrie bugetul.ro

1. Sancționarea comportamentului agresiv. Printre altele, comportament agresiv în trafic va fi considerată schimbarea frecventă și în forță a benzilor de circulație, cu scopul de a depăși o mașină sau un șir de vehicule, întoarcerea mașinii prin folosirea frânei de ajutor (sau de mână, așa cum e cunoscută), folosirea excesivă a claxonului sau a semnalelor luminoase (flash-uri), mersul pe o roată, în cazul motocicletelor etc.

În cazul comportamentului agresiv în trafic, proiectul stabilește amenzi din clasa a IV-a de sancțiuni (de la nouă la 20 puncte-amendă), respectiv cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei.

2. Sancțiune suplimentară pentru întoarcerea pe autostradă sau mersul pe contrasens. Acum, cei ce întorc mașina pe autostradă sau merg pe contrasens riscă doar amendarea (amenzi din clasa a IV-a de sancțiuni – 1.305 și 2.900 de lei).

După ce măsurile din proiectul de OUG se vor aplica, acești șoferi vor primi și sancțiunea suplimentară de suspendare a dreptului de a conduce timp de 120 de zile.

3. Mersul pe banda de urgență a autostrăzii, sancționat mai dur. Șoferii care obișnuiesc să meargă pe banda de urgență, din varii motive, vor risca amenzi mai mari, respectiv cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei, față de 580 -725 de lei, cât sunt amenzile acum.

În plus, sancțiunea contravențională complementară privind punctele de penalizare (trei puncte de penalizare) se va înlocui cu suspendarea permisului de conducere timp de 90 de zile.

4. Se mărește perioada de suspendare pentru nerespectarea regulilor la traversarea șinelor de tren. Proiectul prevede și majorarea sancțiunii contravenționale complementare de suspendare a dreptului de a conduce de la 90 de zile la 120 de zile pentru nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu calea ferată.

5. Depășirile neregulamentare, pedepsite mai aspru. Prin proiect se dorește majorarea pedepselor pentru nerespectarea regulilor referitoare la efectuarea manevrei de depășire de la 580 – 725 de lei, cât e acum amenda, la 870 – 1.160 de lei, iar perioada de suspendare a permisului de conducere se mărește de la 30 la 60 de zile.

6. Apare interdicția conducerii unei mașini pentru cei cu permis străin care încalcă grav regulile de circulație. Proiectul reglementează, pe lângă toate cele amintite, și interdicția de a conduce un vehicul pe drumurile publice din România, urmare a condamnării penale pentru săvârșirea unor infracțiuni la regimul rutier pe teritoriul României, pentru titularul de permis de conducere emis de o autoritate străină.

7. Apare un nou prag de viteză pentru care se va aplica o perioadă majorată de suspendare a permisului auto. Mai exact, depășirea cu peste 70 km/h a limitei legale de viteză va însemna aplicarea unei perioade majorate de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, respectiv de 120 de zile.

8. Sunt stabilite datele de identificare ale șoferului ce trebuie transmise poliției de proprietarul mașinii. Concret, dacă nu proprietarul unei mașini este cel care a încălcat legislația rutieră, ci o altă persoană, primul va trebui să transmită autorităților numele, prenumele și codul numeric personal al șoferului.

9. Posibilitatea de suprapunere a perioadelor de suspendare a permisului auto se va elimina. În plus, va apărea posibilitatea de a susține testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație, care permite reducerea perioadei de suspendare, la orice serviciu al poliției rutiere.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
pe cei care merg cu 30 la ora pe banda a doua sau a treia si vorbesc la telefon nu-i foote nimeni?
0
0
la accidentele cu pieton trebuie responzabilizati soferul si pietonul. si pietonul trebuie sa se asigure cand trece strada nu ca bizonu pe trecere poate soferul vrea sa l evite dar nu mai poate din varii motive, culpa comuna
2
0
Asa a fost si cu folosirea telefoanelor la volan, 1 saoatamana, si acum toti le folosim. Ne doare la basca
2
0
in omenirea secolului 21, criminalii au ajuns sa aiba mai multe drepturi decat victimele
4
0
De drumuri, autostrazi si centuri ocolitoare se mai aude ceva sau o lasam asa cum este
7
0
Nu bate, nu troncane ca nu porneste !!!
4
1
Vand BMW 500 Euro nu bate nu troncane recent adus de la groapa de gunoi din Germania
6
2
Pentru cei prinsi bauti la volan, chiar nu gasiti pedepse aspre de tot? Ca de exemplu anularea carnetului?
12
1
dar de oamneii nevinovati omorati pe trecereile de pieton si pe trotuar nu se spune nimic. trebuie susupendat permisul pe viata in cazurle de omor plus puscarie minim 20 de ani
15
2

REPLICA



LOTO

6/49
9322182036
5/49
169403822
joker
3542312303