Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a început campania de informare și verificare a pregătirilor pentru minivacanța de 1 Mai
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a început campania de informare și verificare a pregătirilor pentru minivacanța de 1 Mai
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn cadrul campaniei de acțiuni premergătoare minivacanței de la începutul lunii mai, care cuprinde atât Ziua Internațională a Muncii, cât și sărbătorile pascale ortodoxe, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat o întâlnire cu profesioniștii direct implicați în derularea, în cele mai bune condiții, a sejurului, în destinațiile preferate din România, cu această ocazie.
La discuții au participat vicepreședintele Sebastian Hotca și directorul general Paul Anghel, din partea ANPC, George Borună, director în cadrul Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, și reprezentanții industriei HORECA, precum și cei ai rețelelor de distribuție de carburanți, din România.
Conducerea ANPC a anunțat că, pentru a se asigura că drepturile consumatorilor sunt respectate, în sezonul de vacanță, cu atât mai mult cu cât, la începutul lunii mai este posibil un aflux considerabil de turiști, va începe, în perioada următoare, o serie de acțiuni pentru consiliere și control, a operatorilor economici din zonele turistice ale țării și au reamintit importanța procedurii pe care ANPC o are în desfășurare, încă de la sfârșitul anului 2022 – cea de control voluntar, dar și etapele acesteia.
”Ne dorim ca această vacanță să fie un moment de bucurie pentru toți consumatorii. Operatorii economici trebuie să înțeleagă că respectarea prevederilor legii nu este opțională, iar oamenii trebuie să fie în siguranță. De altfel, demersul nostru are exclusiv acest scop – protecția consumatorilor” - Sebastian Hotca, vicepreședinte ANPC.
Pentru cei interesați, reamintim care sunt etapele de urmat pentru inițierea controlului voluntar:
- necesitatea depunerii unei cereri către comisariatul județean pentru protecția consumatorului (CJPC) pe raza căruia are sediul social compania.
Adresele de e-mail ale acestora, po fi găsite pe site-ul instituției, www.anpc.ro.
- cererea trebuie să conțină datele de identificare ale operatorului economic: denumirea, adresa sediului social și a tuturor punctelor de lucru (inclusiv a depozitelor), specificul activității prestate
- CJPC-ul căruia i-a fost adresată cererea va comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari la operatorul economic care a depus solicitarea și, în măsura în care este finalizată, și fișa de control care va conține obiectivele acțiunii de verificare.
În urma acestei acțiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi amendat contravențional, în cazul în care comisarii vor constatata neconformități, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuție, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC. După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficiențelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News