BCR îşi anunţă clienţii care dau în plată că vor fi raportaţi la Biroul de Credit
BCR îşi anunţă clienţii care dau în plată că vor fi raportaţi la Biroul de Credit
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPrintr-o circulară
Printr-o circulară
Printr-o circulară trimisă clienţilor care au notificat de intenţia că vor să dea în plată, BCR anunţă că la finalul procedurilor, banca îi va raporta Biroului de Credit şi implicit şi Centralei Riscului de Credit din BNR. Avocaţii suţin că este o procedură ilegală, banca spune că raportarea la Biroul de Credit este legală. La mijloc se pare că este vorba de o formulare ambiguă a avocaţilor băncii, care ar permite la final o poziţionare cât mai corectă a băncii, inidefernt de eventualele surprize legislative sau procese în instanţe.
BCR a precizat într-un răspuns trimis unui debitor bun platnic (conform avocatului Adrian Cuculis) faptul că "informaţia cu privire la înregistrarea în Biroul de Credit SA a operaţiunii de închidere cont de credit prin darea în plată reprezintă o informaţie negativă în sensul prevederilor Deciziei ANSPDCP nr. 105/2007 cu privire la prelucrările de date cu caracter personal efectuate în sistemul de evidenţă de tipul birourilor de credit, dar nu reprezintă un criteriu în sine eliminatoriu în vederea accesării unor noi produse de creditare".
Astfel, în respectiva informare, clientul BCR este anunţat că pe perioada derulării procedurilor de dare în plată, informările către Biroul de Credit vor fi suspendate, urmând ca „la data finalizării transferului dreptului de proprietate şi închiderea contului de credit sau în funcţie de rezoluţia cererii consumatorului (exemplu: în situaţia în care se va admite contestaţia formulată de bancă) se vor actualiza corespunzător informaţiile cu privire la contul de credit".
Informarea este neclară lăsând loc la interpretări referitoare la data la care se va face actualizarea informaţiilor cu privire la contul de credit la cele două instituţii care stochează informaţii negative (şi pozitive în cazul Biroului de Credit) despre clienţii băncilor. Astfel, dacă actualizarea se va face în conformitate cu data la care s-a soluţionat dosarul, raportarea va fi făcută în funcţie de soluţiile obţinute. Dacă actualizarea datelor se va face în funcţie de data la care s-a operat darea în plată este clar că vom avea raportări negative, scrie economica.net.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News