Cartea de salvare a autoturismului este obligatorie!
Cartea de salvare a autoturismului este obligatorie!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAtenţie, şoferi!
Atenţie, şoferi!
O nouă prevedere legislativă impune şoferilor să aibă întotdeauna la ei o fişă. Este vorba despre fişa care se numeşte „cartea de salvare a autoturismului”. Obligativitatea atrage după sine și un format, aceasta trebuie să fie printată în varianta color și neapărat în format A4.
„Cartea de salvare a autoturismului” este obligatorie și totodată este necesară forțelor speciale pentru descarcerare, atunci când intervin în cazul unui accident rutier. Potrivit bzi.ro, legea a intrat în vigoare, iar șoferii care nu dețin în autoturismul propriu această carte vor primi o amendă care, după caz, poate depăși suma de 1.000 lei. Fișa obligatorie a maşinii sau „cartea de salvare a autoturismului” este o schiţă care prezintă concret mecanismul în detaliu al maşinii implicate în accident, localizarea airbag-urilor, conductele de combustibil şi tot ceea ce nu se observă la prima vedere, potrivit bzi.ro.
Fiecare autoturism are sisteme de siguranţă, ramforsări menite să reziste unui impact, airbag-uri care se pot declanşa accidental sau conducte de combustibil poziţionate în locuri mai mult sau mai puţin vizibile sau cunoscute, instalaţie electric și multe altele. Echipa de descarcerare care se deplasează la faţa locului în condiţiile în care o persoană a fost implicată într-un accident rutier, are nevoie de această fişă pentru că, încercând să scoată victim cu bine din maşină, ar putea să pună viaţa în pericol în cazul în care nu ştie unde sunt poziţionate toate aceste dispozitive auto.
Fiecare secundă contează atunci când este vorba despre viața omului. De cele mai multe ori însă, procesul de salvare al persoanelor încarcerate în propriile autoturisme poate dura mai mult decât viața. Timpul este prețios, mai ales în cazul accidentelor grave. Creșterea siguranței modelelor autoturismelor reprezintă o adevărată provocare pentru salvatorii din cadrul ISU. Mai mult, potrivit Automobil Clubul Român, îndepărtarea plafonului unui autovehicul, de către echipajele de descarcerare, devine din ce în ce mai problematică.
Confruntându-se cu bucăți de oțel de mare rezistență precum și cu armaturi ale caroseriei, în aceste condiții, chiar și cele mai puternice dispozitive de tăiat nu mai fac față. Anumite componente de siguranță, precum generatoarele de gaz din componenta sistemelor airbag, pot reprezenta un risc de siguranță pentru echipajele care intervin în situații de urgență. O altă problemă o constituie găsirea și deconectarea bateriei în cazul autoturismelor modern, precizează Automobil Clubul Român.
Paula SOLOMON
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News