Ce acte sunt necesare pentru eliberarea cazierului judiciar şi cât costă
Ce acte sunt necesare pentru eliberarea cazierului judiciar şi cât costă
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestInformare MAI
Informare MAI
Ministerul Afacerilor Interne a deschis seria informărilor periodice privind actele necesare în vederea obţinerii unor documente ce pot fi solicitate de către cetăţeni în relaţia cu structurile MAI. Astfel, tema actuală este: cazierul judiciar. Certificatul de cazier judiciar se poate obţine de către persoanele fizice de la orice subunitate de poliţie în care există ghişeu de cazier judiciar, indiferent de locul de naştere sau de domiciliu, în baza unei cereri, depusă personal sau prin împuternicit, însoţită de actul de identitate (cartea de identitate, buletinul de identitate, paşaport, cartea de identitate provizorie şi certificat de înregistrare a cetăţenilor U.E., carte de rezidenţă, carte de rezidenţă permanentă, permis de şedere temporară sau permanentă, aflate în termen de valabilitate), timbru fiscal în valoare de 2 lei şi chitanţa prin care se face dovada achitării taxei de prestare serviciu, în cuantum de 10 lei.
Pentru persoanele care nu figurează cu menţiuni în Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Român (ROCRIS) certificatul de cazier judiciar se eliberează pe loc. Informaţii legate de obţinerea cazierului judiciar de către persoanele juridice şi alte detalii puteţi afla accesând site-ul Poliţiei Române. „Demersul nostru se înscrie în obiectivul de transparentizare a instituţiilor statului asumat de Guvernul României”, potrivit MAI.
Liliana CHIRU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News