Ce rişti dacă nu plăteşti factura la telefonul mobil
Ce rişti dacă nu plăteşti factura la telefonul mobil
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestOperatorii de telefonie mobilă nu se plâng de creşterea numărului restanţierilor. Însă, potrivit surselor din piaţă, această realitate a devenit un fenomen în ultimii doi ani. Companiile investesc masiv în recuperarea debitelor, presate de acţionarii care vor profit, iar procedurile încep chiar şi la prima factură restantă. "Este bine de ştiut şi faptul că, în cazul facturilor neplătite se aplică termenul general de prescripţie de 3 ani, cu alte cuvinte după trecerea acestui interval de timp, respectivul debit este prescris, iar creditorul nu mai poate să acţioneze debitorul în judecată pentru plata datoriei", a mai spus Tibuleac. Operatorii de telefonie mobilă din România inserează în contractele pe care le încheie o clauză penală prin care prevăd o penalitate convenţională de întârziere pentru neplata la termen a facturilor de 0,5% pe zi de întârziere. "Odată stipulată această penalitate de întârziere în executarea unei obligaţii băneşti, creditorul are dreptul de a pretinde numai această penalitate, nu şi alte dobânzi, întrucat penalităţile sunt, în esenţă, daune interese moratorii, ca şi dobânzile şi, deci, ele nu se pot cumula, deoarece s-ar realiza o dublă reparaţie pentru aceeaşi abatere de la prevederile contractului. Dar şi această penalitate poate fi redusă de către instanţa de judecată, în cazul unui litigiu, atunci când se constată că este vădit excesivă faţă de prejudiciul ce putea fi prevăzut de părţi la încheierea contractului", a mai spus Ovidiu Tibuleac, citat de economica.net.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News