REPLICA ONLINE CONSTANTA

32.4° Constanța Vin., 19 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6795
32.4° Constanța Vineri, 19 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6795
 

Cele mai solicitate destinaţii de vacanţă, pentru riviera românească, în 2023

Cele mai solicitate destinaţii de vacanţă, pentru riviera românească, în 2023

A.F. 30 decembrie 2023 | 00:00 881

Anul 2023 a adus o creștere medie de 30-35%  a interesului turiştilor pentru staţiunile din România - trendul fiind ascendent, cu o creştere de 30% pentru litoralul românesc - cu aproape 32% au crescut cererile pentru destinaţiile de munte balneo şi oraşe. În acelaşi timp, pentru Delta Dunării creșterea a fost de aproape 15%. 

Cele mai solicitate destinatii de vacanta, pentru riviera romaneasca, in 2023 foto cu rol ilustrativ

Pe litoral, turiştii au preferat în proporţie de cca 30% unităţile clasificate la 3* şi 55% cele de 4*. 

Tarifele hoteliere din acest an au crescut în medie cu 15% – 20% faţă de anul trecut, în corelare cu indicele inflaţiei anuale prognozate pentru sfârşitul anului. 

Astfel, tariful mediu de persoană/sejur a crescut de la 1.778 lei în 2022, la 2015 lei în 2023, în condiţiile în care durata medie a sejurului a rămas la același nivel din 2022, situându-se între 4,7 nopţi cazare/sejur pentru litoral. 

Cele mai solicitate destinaţii de vacanţă pentru riviera românească au fost Mamaia, Eforie Nord şi Jupiter, cu o pondere de 58% din totalul vânzărilor pentru litoral.

Cea mai mare problemă cu care ne-am confruntat și în 2023 a fost managementul defectuos coordonat, din partea Ministerului Mediului, în privința plajelor, iar consecințele au afectat serios imaginea și rezultatele cu care încheiem 2023. Urmărim în continuare acest subiect, în perspectiva noilor licitații și contracte ce trebuie derulate și încheiate în 2024.

După perioada de pandemie, turismul a început să-şi revină, românii fiind dornici de vacanţe. 

O parte importantă a rezervărilor s-a datorat voucherelor de vacanţă, care au extins gradul de ocupare şi în lunile de extrasezon.         

Peste 40% din rezervările de vacanțe s-au achitat cu tichete de vacanță, covârșitor prin agențiile de turism.

În egală măsură, am înregistrat creșteri de peste 35% pentru excursii și tururi locale de grup (organizate prin agențiile de turism) pentru turiștii sosiți în vacanță pe litoral. 

Cea mai solicitată rămâne Croaziera de o zi în Delta Dunării, dar s-a remarcat o diversificare interesantă a ofertei, ceea ce a îndreptat interesul românilor și către Degustări de vinuri sau Tururi combinate de arheologie, istorie, gastronomie, evenimente și tradiții locale.

„În ciuda tuturor provocărilor, anul 2023 a fost unul de creştere. Turismul s-a apropiat de nivelurile de referinţă din 2019 iar pe unele segmente – precum balneo – a depăşit semnificativ acest reper. 

Din păcate, atragerea de turiști străini- Incomingul se află în continuare sub nivelul dinainte de 2019 și sub potențialul uriaș pe care îl are România.

Pentru 2024 trebuie să înregistrăm o creştere pe acest segment - iar rolul OMD urilor de pe Litoral și al viitorului OMD Regional Dobroge tocmai acesta trebuie să fie, ca una dintre Top 3 priorități. 

Participarea la Târgurile de turism naționale și internaționale, dublată de o campanie activă și solidă de comunicare și promovare prin mass-media si în mediul online vor determina cum va arăta, în cifre, bilanțul 2024 pe Litoral și Topul 3 de stațiuni preferate.

La nivel național, trebuie să înțelegem, la nivelul fiecărui OMD local (Constanta-Mamaia, Mamaia Nord, Mangalia și viitorul OMD Eforie - sperăm) că suntem în competiție deschisă - fiecare față de ceilalți și împreună față de destinațiile montane, balneare sau de city break.

La nivel de atragere de turiști străini, însă, trebuie să facem echipă. La Târgul de turism de la Berlin, sau la Londra, sau la Paris - nu știe nimeni unde și ce este Eforie sau Mangalia sau Mamaia.

Astăzi, OMD Municipiul Tulcea a primit avizul de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și îi felicit. 

Lucrăm deja, în interiorul Consiliului Consultativ al Turismului, în grupul de lucru OMD - uri, împreună, alături de toate celelalte OMD uri din țară. 

OMD regional Dobrogea trebuie însă să se constituie cat mai rapid - și să preia coagularea și armonizarea strategiilor de brand propriu și de promovare ale fiecărei sub-destinații/stațiuni, în județele Constanța și Tulcea. 

Aceasta este prioritatea nr.1 pentru 2024 - atât la nivelul autorităților locale și județene, cât și pentru patronatele locale de pe Litoral și din Delta Dunării.

Promovarea destinațiilor dobrogene trebuie să se facă printr-o Strategie care să integreze ce are particular fiecare stațiune/destinație, dar să aducă o coerență și o foarte bună organizare a comunicării și a direcțiilor de promovare pe care le vom aborda, la nivel de Destinație regională semnificativă a României. 

În jurul datei de 10 ianuarie vom organiza o întâlnire comună a tuturor OMD urilor active acum în Dobrogea - ne regrupăm și ne stabilim obiectivele și Strategia pentru 2024-2025“, a transmis Corina Martin, Secretar General FPIOR.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Mi-am recăpătat soțul cu ajutorul doctorului Ogaga Kunta cu vraja sa magică. Soțul meu înapoi implorându-mi iertare. îl contactați la această adresă de e-mail: (ogagakunta@gmail.com) Dacă doriți să vă recuperați fostul sau soțul înșelat.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
15382943810
5/49
38202113924
joker
218171712