REPLICA ONLINE CONSTANTA

22.4° Constanța Dum., 21 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6797
22.4° Constanța Duminică, 21 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6797
 

Centrul European al Consumatorilor a recuperat pentru consumatori 225.000 euro

Centrul European al Consumatorilor a recuperat pentru consumatori 225.000 euro

Ana Maria LIPAN 27 octombrie 2023 | 00:00 166

Centrul European al Consumatorilor (ECC România), direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a recuperat pentru consumatori 225.000 euro în primele nouă luni ale acestui an, potrivit unui comunicat citat de agerpres.ro. 

Centrul European al Consumatorilor a recuperat pentru consumatori 225.000 eurofoto cu rol ilustrativ

Conform sursei citate, ECC România are competenţă în soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un alt stat membru al UE.

De asemenea, ECC România are competenţă şi în soluţionarea litigiilor ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident într-un alt stat membru al UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România.

În această perioadă, ECC România a instrumentat aproximativ 4.700 de solicitări sosite de la consumatori români şi 155 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor.

Structura reclamaţiilor primite a cuprins cinci domenii principale, respectiv: 37% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto), 20% îmbrăcăminte şi încălţăminte, 11% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii), 10% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă) şi 9% recreaţie şi cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)

"Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat o scădere semnificativă, de circa 15%, acestea menţinându-se totuşi în vârful topului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor", se precizează în comunicat.

Totodată, faţă de aceeaşi perioadă de referinţă, "a crescut semnificativ numărul solicitărilor care vizează achiziţii online, fie că discutăm de îmbrăcăminte şi încălţăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice".

ECC România face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul reţelei.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15382943810
5/49
38202113924
joker
218171712