REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.4° Constanța Mie., 14 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6821
24.4° Constanța Miercuri, 14 August 2024 Anul XX Nr. 6821
 

CNAIR a demarat licitația pentru sistemul de monitorizare al traficului pe A2

CNAIR a demarat licitația pentru sistemul de monitorizare al traficului pe A2

Andreea VREJOIU 8 martie 2023 | 00:00 1564

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va aloca nu mai puțin de 112 milioane de lei pentru implementarea unui nou proiect ce vizează monitorizarea și informarea asupra traficului și a condițiilor de circulație pentru Autostrada A1 București – Pitești, Autostrada A2 București – Cernavodă, Autostrada A3 București – Ploiești, DN 1 București – Ploiești. În acest sens, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a lansat procedura de achiziție în vederea contractării unei societăți care să se ocupe de implementarea proiectului.

CNAIR a demarat licitatia pentru sistemul de monitorizare al traficului pe A2

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a lansat recent o procedură de licitație în vederea contractării unei societăți care să se ocupe de implementarea proiectului ,,Sistem de monitorizare și informare asupra traficului și a condițiilor de circulație pentru Autostrada A1 București – Pitești, Autostrada A2 București – Cernavodă, Autostrada A3 București – Ploiești, DN 1 București – Ploiești”. Valoarea contractului este de 112.695.318,13 lei, fără TVA și este finațat din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate. Licitația va avea loc pe 19 aprilie 2023.

În cadrul programului de construcții de noi autostrăzi/drumuri expres și de reabilitare a celor existente, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere implementează Sistemele Inteligente de Transport (ITS), ca opțiune majoră de creștere a eficienței, fluenței, siguranței și limitării impactului asupra mediului privind procesul de transport rutier.

CNAIR a demarat licitatia pentru sistemul de monitorizare al traficului pe A2

Ce este Sistemul Inteligent de Transport?

Sistemele ITS contribuie la armonizarea, la nivelul UE, a serviciilor de informare a participanților la trafic și a mangementului rețelei rutiere, și asigură furnizare serviciilor de informare privind evenimentele în timp real și avertizări, condițiile de trafic, limitele de viteză, servicii de informare asupra timpului de călătorie, servicii de control al respectării legislației privind viteza, de avertizare asupra evenimentelor rutiere, managementul strategic al traficului pe coridoare, al incidentelor rutiere, reglementările transporturilor speciale și de mărfuri periculoase, de informare și management a parcărilor pentru vehicule de transport marfă, monitorizare și control a greutății și gabaritului vehiculelor și de monitorizare, siguranță și securizare a infrastructurii.

CNAIR a demarat licitatia pentru sistemul de monitorizare al traficului pe A2

Contractul are mai multe etape

Prima etapă este reprezentată de realizarea documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construcție(DTAC)  în vederea eliberării Autorizației de Construcție (AC) pentru proiect. Cea de a doua etapă este reprezentată de elaborarea proiectului tehnic de execuție, urmată fiind de etapa a treia – Detalii de Execuție (DE). Etapa a patra este reprezentată de lucrările de execuție, furnizare echipamente/sisteme/subsisteme ITS și auxiliare, montaj, punere în funcțiune, testare și servicii asociate. Etapa a cincea prevede trainingul, cartea tehnică a construcției, recepția la terminare lucrărilor proiectului, iar ultima etapă este reprezentată de recepția finală la expirarea perioadei de garanție aferentă proiectului.

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Sistemul este implementat de mult pe pe autostrăzi și fără camere pe drumuri naționale. Momentan nu mai au mentenanță și o parte s-a deteriorat . Acest sistem determina viteza și masa autovehiculelor nu au de gabarit .Culmea este ca CNAIR are informații în urma determinării dar nu comunica cu organele competente iar acest contract cu implementare e cu dedicație cu sume colosale .
1
0
bravooooo !!!!! sa curga cu amezi si carnete !!!!!!
0
0
Legat de camere, este corect doar pe jumatate: sa se monteze, dar odata cu ele sa se faca si autostrazi. Ca nu e normal doar sa dai amenzi pentru viteza, dar sa nu ai autostrazi. Ca exemplu, iti dau doar unul: ca sa ajungi in Iasi, trebuie sa treci prin o gramada de sate si comune, unde limita e 50. Daca mergi putin mai repede, sa zicem cu 70, esti amendat. Eu nu doresc sa ma opresc in niciunul din satele alea ajunse mizerabile din cauza unor primari cu gandirea ta. Eu am treaba la Iasi si pentru asta trebuie sa se faca autostrazi, nu sa ne chinuim noi cu 50 km/h din cauza unor idioti care trebuiau sa fie de mult la puscarie! Legat de RCA: nici aici nu gandesti corect. De ce sa se mareasca RCA? Logica ta e gresita. Normalitatea ca peste tot in lume este sa nu se treaca de RAR. In loc sa zici ca este necesar sa se schimbe sistemul, sa se mareasca pedepsele, inclusiv cu inchisoare si fara dpret de a mai lucra in acelasi domeniu pentru inspectorii RAR care iau spaga, la fel si in cazul statiilor ITP, tu zici sa se mareasca valoarea la RCA. Bai, dar destept mai esti, ma. Daca o sa candidezi la orice functie publica sigur castigi, ca esti la fel de inteligent ca toti bugetarii pe functii nemeritate. Nici daca ai lucra la asigurari, nu te-as intelege. Mi se pare ca a scris si tu ceva, doar sa te afli in treaba, ca de altfel multi. fara nici o analiza pertinenta si fara sa cauti si sa identifici solutii viabile, ci foarte simplist. Asta arata ca esti ignorant si indolent.
1
3
Cat mai multe radare si cat mai multe camere se supravegheat. Sunt asa zisi soferi prietenosi in trafic care ating viteze colosale pe autostrada A2. Hai ca se poate ! Aaaaa si inca ceva .... sa se mareasca asigurarile RCA, cea mai ieftina sa fie 2000 euro. sa mai curatam drumurile de vechituri occidentale.
8
5

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016