CNAS: Proces de optimizare şi modernizare privind contractarea şi decontarea serviciilor medicale
CNAS: Proces de optimizare şi modernizare privind contractarea şi decontarea serviciilor medicale
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCasa Naţională de Asigurări de Sănătate a anunţat începerea unui proces de optimizare şi modernizare a modului în care se realizează contractarea şi decontarea serviciilor medicale în toate domeniile de asistenţă.
Astfel, a fost aprobată constituirea a două grupuri de lucru, sub îndrumarea metodologică a instituţiei, cu scopul de a elabora proceduri unitare pentru toate Casele judeţene de asigurări de sănătate. Grupurile au în componenţă reprezentanţi din structurile de specialitate ale CNAS şi Caselor de asigurări de sănătate cu cea mai bună practică în domeniu.
"Iniţiativa reprezintă un pas semnificativ către modernizarea şi digitalizarea sistemului nostru de sănătate, iar aceste proceduri unitare vor servi ca fundament pentru eficienţă şi transparenţă. Uniformitatea şi claritatea în aplicarea legislaţiei peste tot în ţară şi faţă de toţi asiguraţii şi furnizorii de servicii medicale garantează un acces mai echitabil al cetăţenilor la servicii medicale în toate regiunile. Suntem hotărâţi să aducem îmbunătăţiri semnificative în domeniul asigurărilor sociale de sănătate şi să creăm un sistem care să ofere servicii de cea mai înaltă calitate", a declarat Andrei Baciu, preşedintele CNAS, potrivit unui comunicat remis AGERPRES.
Conform CNAS, noile proceduri trebuie să răspundă cât mai bine nevoilor asiguraţilor, în condiţiile în care accesul la servicii medicale este diferenţiat, la ora actuală, în funcţie de judeţ şi localitate, existând "inechitate" între marile centre universitare ale ţării şi zonele cu deficit de specialişti, scrie Agerpres.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.