Comisia Europeană: Booking este obligată să respecte Actul legislativ privind pieţele digitale
Comisia Europeană: Booking este obligată să respecte Actul legislativ privind pieţele digitale
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestComisia Europeană a anunţat că începând din 14 noiembrie, Booking Holdings Inc. (BHI), desemnată drept controlor de acces la 13 mai 2024, trebuie să se asigure că serviciul său de intermediere online, Booking.com, respectă toate obligaţiile relevante prevăzute în Actul legislativ privind pieţele digitale (DMA), se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Concret, aceasta înseamnă că hotelurile, companiile de închirieri auto şi alţi furnizori de servicii de călătorie care depind de Booking.com pentru a ajunge la clienţii lor pot începe să se bucure de noi oportunităţi. De exemplu, aşa-numitele clauze de "paritate" sunt interzise de Regulamentul privind pieţele digitale. Prin urmare, hotelurile, închirierile auto şi alţi furnizori de servicii care utilizează Booking.com sunt acum liberi să ofere preţuri şi condiţii diferite (inclusiv mai bune) pe propriul site web sau pe alte canale decât pe Booking.com.
În plus, rezervarea nu trebuie să introducă alte măsuri cu acelaşi efect ca şi clauzele de "paritate". De exemplu, Booking nu are voie să crească ratele comisioanelor sau să elimine ofertele furnizorilor prin servicii de intermediere online dacă aceştia oferă preţuri diferite pe un alt site decât pe Booking.com. Aceasta înseamnă că alte platforme şi furnizori de servicii de călătorie pot concura în condiţii mai echitabile, ceea ce duce la inovare şi preţuri mai mici.
Mai mult, hotelurile şi alte servicii de călătorie vor avea acces în timp real şi continuu la datele pe care ei şi clienţii lor le generează prin utilizarea Booking.com, oferind acestor companii noi perspective, iar utilizatorii comerciali pot alege acum să transfere datele pe care le-au generat pe Booking.com către platforme alternative. Acest lucru va permite hotelurilor şi altor furnizori de servicii de călătorie relevanţi să dezvolte oferte mai inovatoare şi mai adaptate, poziţionându-i mai competitiv pe piaţă.
Începând din 14 noiembrie, Booking trebuie să demonstreze respectarea deplină şi efectivă a DMA prin prezentarea măsurilor întreprinse într-un raport de conformitate. În plus, Booking a prezentat Comisiei o descriere auditată independent a tehnicilor pe care le utilizează pentru crearea de profiluri ale consumatorilor, împreună cu o versiune neconfidenţială a rapoartelor privind crearea de profiluri ale consumatorilor. În cele din urmă, Comisia a dispus ca Booking să păstreze toate documentele şi informaţiile care ar putea fi relevante pentru evaluarea şi monitorizarea punerii în aplicare efective şi a respectării DMA.
Comisia va analiza acum cu atenţie raportul de conformitate şi va evalua dacă măsurile puse în aplicare sunt eficace în atingerea obiectivelor obligaţiilor relevante în temeiul Regulamentului privind pieţele digitale. Evaluarea Comisiei se va baza, de asemenea, pe contribuţiile părţilor interesate, inclusiv în contextul unui atelier public privind conformitatea din 25 noiembrie 2024, în cadrul căruia Booking este invitată să îşi prezinte soluţiile, citează Agerpres.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News