REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.1° Constanța Dum., 21 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6797
24.1° Constanța Duminică, 21 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6797
 

Continuă problemele la podul de la Brăila: O parte s-a tasat iar constructorul intervine pentru a opri adâncirea structurii

Continuă problemele la podul de la Brăila: O parte s-a tasat iar constructorul intervine pentru a opri adâncirea structurii

A.F. 11 martie 2024 | 21:21 1169

La 8 luni de la inaugurare, podul de la Brăila are nevoie de reparații pe partea carosabilă după ce o porțiune de asfalt s-a tasat, transmite Monitorul de Brăila. Constructorul a încercat să cârpească gropile de până la 15 centimetri căscate în asfalt, dar fără succes însă.

Continua problemele la podul de la Braila: O parte s-a tasat iar constructorul intervine pentru a opri adancirea structurii

Tasările au sunt vizibile la rampa de urcare pe pod de pe malul brăilean, viaduct care face legătura cu blocurile de ancoraj. Tasările sunt mai mari de 10 cm, conform declarațiilor reprezentanților CNAIR.

Constructorul a început deja să foreze la piciorul pilonului viaductului pe care se face urcarea pe pod dinspre DN 2B, pentru a încerca stoparea acestor tasări.

Tasările sunt din toamna anului 2023 iar constructorul a încercat din luna decembrie să refacă planeitatea atât pe benzile de urcare cât și pe cele de coborâre de pe malul brăilean, așternând un nou strat de asfalt de umplutură.

Continuarea scufundării pilonului viaductului a impus adoptarea de urgență a unei soluții tehnice de consolidare a acestuia, actualmente forându-se piloni suplimentari în încercarea de stopare a tasărilor.

Din fericire, blocurile de ancoraj nu sunt afectate, însă dacă se va întâmpla acest lucru ar putea conduce la probleme pentru întreaga construcție, mai transmite publicația locală.

Continua problemele la podul de la Braila: O parte s-a tasat iar constructorul intervine pentru a opri adancirea structurii

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat pentru Monitorul de Brăila că „după stoparea tasărilor, constructorul va trebui să refacă planeitatea, să încarce până la cotă”. Referindu-se la cauzele problemei, acesta a precizat că „ori nu au făcut o consolidare bună a terenului, ori este o pungă de apă”.

Podul nu este recepționat

Deși trebuiau finalizate încă de la sfârșitul anului 2023, conform termenului avansat de autorități și de constructor odată cu inaugurarea podului pe 6 iulie 2023, cele 4 macarale nu sunt demontate. Termenul de demontare al acestora era 30 noiembrie 2023, iar drumurile de acces dinspre DN 2B în județul Brăila și cel din județul Tulcea spre Jijila (legătura cu DN 22) încă se află în lucru.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara la începutul lunii trecute că nu va fi recepţionat până când toate neconformităţile nu vor fi îndepărtate de către companie. El a susţinut că lucrările pe partea brăileană a malului Dunării sunt finalizate, dar „compania cam refuză să facă notificarea”, iar traficul este „dat peste cap”. Grindeanu a dat asigurări că siguranţa nu este pusă în pericol, scrie digi24.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
La pușcărie constructorul, confiscarea a tot ce deține firma, a averilor pana la rude de grad 3, și gata, treaba este foarte simpla! Haideți sa facem asa, sa vedem dacă mai are cineva curaj sa facă lucrări neconforme!
3
2

REPLICA

LOTO

6/49
15382943810
5/49
38202113924
joker
218171712