REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.5° Constanța Mar., 30 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6806
21.5° Constanța Marți, 30 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6806
 

Coșmarul proprietarilor de mașini electrice

Coșmarul proprietarilor de mașini electrice

Replica API 9 septembrie 2022 | 11:09 5274

Mașinile electrice deja au devenit un coșmar pentru mulți români. Sperau să scape mai ieftin cu alimentarea și să protejeze mediul, dar acum vor să revină le diesel și benzină.

Pe fondul creșterilor prețurilor la energie se dovedește că sunt mai rentabile motoarele pe benzină și motorină (n.r. – chiar dacă prețurile la carburanți au crescut cu 50%).

Proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă, depășesc clar plafonul de 255 kWh/lună din OUG de plafonare a prețurilor la energie electrică. Prețul kw-ului la liber ajunge și 11,11 lei.

Care sunt noile prețuri plafonate de la guvern, de la 1 septembrie

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a explicat că gospodăriile care consumă mai mult de 255 kWh/lună, dar nu mai mult de 300 kWh/lună, vor plăti la prețul pieței diferența de kWh dintre cele două plafoane. Astfel, gospodăriile care consumă peste 300 kWh/lună nu sunt acoperite de OUG.

Așadar, iată care sunt tarifele la energie, în România, pentru consumatorii casnici:

– Consum lunar până în 100 kWh: 0,68 bani, TVA inclusă

– Consum lunar între 100 și 255 kWh: 0,80 de bani, TVA inclusă

– Consum lunar peste 255 kWh: prețul de pe piață

Cât costă plinul pentru Dacia Spring și pentru BMW

Plinul pentru Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică de pe piață, care dispune de o baterie cu o capacitate de 27,4 kWh, costă, la liber, 19 lei la Hidroelectrica (0,69 lei/kWh), până la 145 lei la Enel („Enel Fix Relaxat”, 5,30 lei/kWh), minimum 80 lei la EON Energie („E.ON Cool Electric”, 2,93 lei/kWh), 92 lei la RCS & RDS SA („Oferta client casnic”, 3,37 lei/kWh) și 125 lei cu abonament „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh).

„Plinul Dacia Spring la Engie, cu oferta „Serviciu Universal” costă 127 lei și cu oferta „Ampero Verde eFresh”, 163 lei.

Iar dacă cumva sunteți client We Power Team SRL plinul Dacia Spring ajunge la 304 lei.

Pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul făcut acasă pornește, conform simulării Newsweek , de la 72 lei la Hidroelectrica.

Cu „Enel Fix Relaxat” (5,30 lei/kWh) ajunge la 557 lei, cu „E.ON Cool Electric” (2,93 lei/kWh) la 308 lei, cu „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh) la 480 lei și la, atenție, 1.169 lei la We Power Team SRL (11,11 lei/kWh).

Pentru orice alt tip de mașină electrică sau ofertă de energie, „plinul” se calculează înmulțind capacitatea bateriei în kWh cu tariful kW-ului din contract”, notează sursa citată.

Specialiștii din energie susțin că acesta este abia începutul crizei din energie, deci prețurile vor continua să crească. Implicit, și la punctele speciale de încărcare. Anul trecut, românii au cumpărat mai multe mașini electrice decât diesel, în premieră. La fel, pe fondul cererii din ce în ce mai mari, prețurile vor continua să meargă doar în sus la punctele de alimentare.

Cât de greu se încarcă mașinile electrice

Dacă alimentarea cu benzină, motorină sau gaz, la stațiile obișnuite durează câteva secunde sau minute, cu tot cu efectuarea plății, nu același lucru se poate spune și în cazul motoarelor electrice.

Puterea prizei sau a stației la care încarci mașina va determina cât timp ai de așteptat înainte să poți pleca la drum. Astfel, dacă încarci mașina la o priză casnică, o încărcare completă poate dura 10-15 ore. În schimb, dacă mergi la o stație de încărcare rapidă (de 50-120 kWh), te poți aștepta la un timp de încărcare de o jumătate de oră. Totuși, vei avea de așteptat mult timp la coadă.

De asemenea, tensiunea suportată de cablul de încărcare influențează timpul în care indicatorul bateriei ajunge la 100%. Pentru un încărcător cu o tensiune de 220V, poți aștepta și 7 ore, iar unul cu 380V îți va asigura încărcarea completă a bateriilor în 2-4 ore, în funcție de stația de încărcare folosită, conform romaniatv.net.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Ba gutanilor bine va face ue.Va meritati soarta.Se apropie Craciunul si pregatiti-va electrosocu ca trebuie sa faceti scroafa sa nu sufere si sa se cace albastru sa polueze atmosfera.Sa o faceti sa nu sufere.
1
0
Ai fractura de logica, grava...nu conteaza ce aberatii debitezi tu, atat timp cat in contractul individual e mentionat clar pretul si e respectat, ca si plata finala, bowele...
1
0
Pana cand autonomia acestor masini nu va fi suficient de mare si infrastructura rutiera va fi tot ca imediat dupa un razboi indelungat,treaba cu masinile electrice nu tine. In ce priveste mediul,iar e labareala. Stie lumea adevarul despre cat de poluante sunt procesele de fabricatie ale bateriilor,de la extragerea materiilor prime pana la produsul in sine? Dar curentul ala vine din vazduh? Nu credeti ca de fapt e propaganda agresiva a marilor companii si deci a unui snop de miliardari care se plimba cu Bentley sau altele pe benzina si cu avioane personale si ele pe Kerosen,nu pe baterii? !
0
0
O sa vina timpul ca proprietarii acestor masini sa iba pe linga roata de rezerva si baterii de rezerva.
0
0
ai omis sa spui un drum SCURT ce electrica e de 2 ori mai ieftin iar asta cu fiabilitatea sa vad cati ani te tine bateria si cati km mai faci cu o incarcare dupa 5 ani!
0
0
Avantajul masinilor electrice nu este doar cel legat de pretul "combustibilului", ci si de cheltuieli de intretinere, fiabilitate etc. Dar ma bucur ca le criticati ca sa nu stau la rand dupa Spring-uri. Oricum, evolutia nu e pentru toata lumea...
0
1
230V si 400V vine pe fire. nu mai e de mult 220 si 380. si la preturile actuale la electricitate, un drum cu electrica de de 2 ori mai ieftin decat una cu benzinaru sau dieselaru. mai usor cu pianu pe scari.
0
0
Globalizarea foamea popoarelor
0
0
Nu stii ce vorbesti.Am primit oferta de la enel si am fugit la altii, de stat.Cu cat pretul este mai mare la furnizor si scazi compensarea de 0,31 de bani platesti mai mult.Daca pretul furnizorului este mare platesti mai mult factura.Daca pretul de la furnizor este mai mic fata de alt furnizor platesti mai putin.Ce tot ne ei cu plafonarea,aberezi.Nu invata tu pisica cum sa urce in copac.Ia facturi de la furnizori diferiti si compara preturile si apoi sa vorbesti.Cei batrani au preturi in bataie de joc de la furnizori.De asta profita ei.Nimeni nu ii controleaza.In tara asta toti fac ce vor.
1
0
Vorbiti in necunostinta de cauza...cine depaseste limita de plafonare, plateste conform contractului incheiat cu furnizorul respectiv, de pilda eu, platesc 1,08Lei pe Kw. Nu mai prostiti lumea...
1
0
Era si cazul sa se termine cu milogeala asta! V-au atras sa cumparati cotete electrice, acum platiti pretul real al curentului!
3
0
pretul curentului gratis pentru masini este acoperit de cresterea pretului benzinei
0
0

REPLICA



LOTO

6/49
17646484143
5/49
20164023815
joker
172536133513