REPLICA ONLINE CONSTANTA

26.4° ConstanÈ›a Lun., 22 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6798
26.4° ConstanÈ›a Luni, 22 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6798
 

Costul vieţii şi evoluţia economiei îi îngrijorează pe românii din generaţiile Millennials şi Z

Costul vieţii şi evoluţia economiei îi îngrijorează pe românii din generaţiile Millennials şi Z

Ana Maria LIPAN 3 august 2023 | 00:00 184

Costul vieÅ£ii ÅŸi evoluÅ£ia economiei îi îngrijorează pe românii din generaÅ£iile Millennials ÅŸi Z ÅŸi îi determină să-ÅŸi amâne sau anuleze planurile de a-ÅŸi cumpăra o locuinţă sau de a-ÅŸi întemeia o familie, potrivit unui raport realizat de o companie de consultanţă.

Costul vietii si evolutia economiei ii ingrijoreaza pe romanii din generatiile Millennials si Z

Principalele motive de îngrijorare ale românilor din generaÅ£iile Millennials ÅŸi Z sunt costul tot mai ridicat al vieÅ£ii de zi cu zi (pentru 44% dintre Millennials ÅŸi 33% dintre reprezentanÅ£ii GeneraÅ£iei Z) ÅŸi evoluÅ£ia economiei (pentru 27% dintre Millennials ÅŸi 22% dintre reprezentanÅ£ii GeneraÅ£iei Z), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2023, realizat în 44 de ţări, inclusiv România.

"În acest context, tinerii din Å£ara noastră îÅŸi amână sau anulează planurile legate de viaÅ£a personală, precum achiziÅ£ionarea unei noi locuinÅ£e (63% dintre Millennials ÅŸi 60% dintre exponenÅ£ii GeneraÅ£iei Z) ÅŸi întemeierea unei familii (33% dintre Millennials ÅŸi 48% dintre exponenÅ£ii GeneraÅ£iei Z), cât ÅŸi pe cele legate de viaÅ£a profesională, precum solicitarea unei creÅŸteri salariale sau a unei promovări (48% dintre Millennials ÅŸi 47% dintre exponenÅ£ii GeneraÅ£iei Z) ori schimbarea locului de muncă (47% dintre Millennials ÅŸi 46% dintre exponenÅ£ii GeneraÅ£iei Z). Topul preocupărilor tinerilor români este completat de educaÅ£ie ÅŸi dezvoltarea abilităţilor personale ÅŸi profesionale (pentru 20% dintre Millennials ÅŸi 35% dintre reprezentanÅ£ii GeneraÅ£iei Z)", susÅ£in autorii studiului.

La nivel global, tot costul traiului este principala preocupare a tinerelor generaÅ£ii (pentru 42% dintre Millennials ÅŸi 35% dintre reprezentanÅ£ii GeneraÅ£iei Z), însă aceasta este urmată de schimbările climatice (23% dintre Millennials ÅŸi 21% dintre respondenÅ£ii GeneraÅ£iei Z) ÅŸi de raţă ÅŸomajului (20% dintre Millennials ÅŸi 22% dintre respondenÅ£ii GeneraÅ£iei Z).

Totodată, 58% dintre Millennials ÅŸi 38% dintre membrii GeneraÅ£iei Z din România afirmă că trăiesc de la un salariu la altul ÅŸi sunt îngrijoraÅ£i că nu îÅŸi vor mai putea susÅ£ine cheltuielile lunare, astfel că optează pentru un al doilea loc de muncă, cu fracÅ£iune de normă sau cu normă întreagă (33% dintre Millennials ÅŸi 38% dintre GeneraÅ£ia Z), pentru a-ÅŸi asigura o sursă suplimentară de venit (43% dintre Millennials ÅŸi 31% dintre GeneraÅ£ia Z).

"Studiul relevă că preocupările tinerilor s-au schimbat uÅŸor faţă de anul trecut. Sunt în continuare îngrijoraÅ£i de costul traiului zilnic, însă au devenit preocupaÅ£i ÅŸi de oportunităţile de dezvoltare, ceea ce subliniază atât dorinÅ£a de a evolua ÅŸi de a se menÅ£ine adecvaÅ£i pieÅ£ei muncii, dar ÅŸi de a-ÅŸi securiza opÅ£iuni extinse pentru un loc de muncă ÅŸi de a obÅ£ine venituri suplimentare în contextul economic actual. Răspunsul la acest tip de presiune profesională ÅŸi financiară atrage, însă, epuizare. Acest fapt se confirmă ÅŸi în studiu, numărul celor care se simt extenuaÅ£i (burnout) din cauza volumului ÅŸi a presiunilor de la locul de muncă crescând în ultimul an, de la 42% la 50% în rândurile Millennials ÅŸi de la 42% la 59% în rândurile GeneraÅ£iei Z din România. Suplimentar, angajaÅ£ii români din generaÅ£iile Millennials ÅŸi Z manifestă în continuare un interes crescut pentru iniÅ£iativele legate de sănătatea mintală. Prin urmare, temele concrete pentru strategiile de recrutare ÅŸi retenÅ£ie nu ar trebui să se schimbe semnificativ, angajatorii fiind mai degrabă chemaÅ£i să le decline în forma optimă pentru perioada pe care o traversăm", a declarat Raluca BontaÅŸ, Partener, Deloitte România.

Conform studiului, proporÅ£ia românilor care sunt stresaÅ£i sau anxioÅŸi în cea mai mare parte a timpului este mai redusă în cazul Millennials (35% dintre români versus 39% la nivel global) ÅŸi mai ridicată în cazul GeneraÅ£iei Z (52% dintre români versus 46% la nivel global). În acest context, reprezentanÅ£ii celor două generaÅ£ii au în vedere politicile ÅŸi iniÅ£iativele referitoare la sănătatea mintală atunci când iau în considerare un potenÅ£ial angajator (83% dintre respondenÅ£ii din România ÅŸi cei la nivel global).

În plus, aceÅŸtia afirmă că actualul lor angajator derulează acÅ£iuni pentru susÅ£inerea sau îmbunătăţirea sănătăţii mintale (56% dintre respondenÅ£ii din România ÅŸi cei la nivel global) ÅŸi constată că investiÅ£ia în astfel de programe a generat schimbări pozitive la locul de muncă (59% dintre respondenÅ£ii din România versus 55% la nivel global).

Studiul Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2023, ajuns la ediÅ£ia a 12-a, a fost efectuat în rândul a peste 8.300 de exponenÅ£i ai GeneraÅ£iei Millennials (născuÅ£i între ianuarie 1983 ÅŸi decembrie 1994) ÅŸi a aproximativ 14.500 de exponenÅ£i ai GeneraÅ£iei Z (născuÅ£i între ianuarie 1995 ÅŸi decembrie 2003) din 44 de ţări din întreaga lume, precizează agerpres.ro. 

Deloitte România oferă, în cooperare cu Reff & AsociaÅ£ii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă ÅŸi managementul riscului, consultanţă financiară, soluÅ£ii de servicii ÅŸi consultanţă în tehnologie, precum ÅŸi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 3.000 de profesioniÅŸti.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
26274422417
5/49
28142710620
joker
1241143699