CUM a ÎMPIEDICAT un REGE al ASFALTULUI semnarea unui CONTRACT pentru modernizarea bdlui. 1 Mai
CUM a ÎMPIEDICAT un REGE al ASFALTULUI semnarea unui CONTRACT pentru modernizarea bdlui. 1 Mai
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDupă ce a blocat semnarea contractului pentru modernizarea bdlui. 1 Mai-Șoseaua Mangaliei, unul din regii asfaltului, Emil Rădulescu, ar putea fi obligat să plătească Primăriei Constanța prejudicii. Contestațiile formulate de firma lui Rădulescu, Em Prime Construct, atât la Consiliul de Soluționare a Contestațiilor, cât și în instanță au condus la întârzierea semnării contractului, de către administrația locală, cu firma câștigătoare, respectiv Electrogrup SA. Primăria Constanța cere, acum, prejudicii de la firma contestatoare, trăgând un semnal de alarmă în atenția tuturor participanților la licitații obișnuiți să blocheze proiecte, astfel încât, aceștia să nu mai abuzeze pe viitor de contestații nefondate, doar de dragul de a pune bete în roate. Licitația a fost câștigată în luna mai a.c.
Vergil Chițac și câștigătorul licitației, la semnarea contractului
În primă fază, firma pierzătoare a mers la CNSC
EM Prime Construct SRL a contestat la CNSC rezultatul procedurii și a raportului procedurii, emise de către Primăria Constanța, organizată în vederea atribuirii contractului de lucrări având ca obiect achiziția și contractarea execuției lucrărilor de construcții în cadrul proiectului Îmbunătățirea Mobilității în municipiul Constanța zona bd. 1 Mai – Șoseaua Mangaliei.
Societatea a cerut anularea raportului procedurii, a proceselor verbale anexă ale raportului procedurii precum și a oricărui act emis subsecvent; anularea actelor autorității contractante prin care s-a decis acceptarea ofertei depusă de Electrogrup S.A.
... apoi în instanță
Nu a avut noroc, așa că a mers în instanță. Și aici a avut aceeași soartă, fiindu-i respinsă acțiunea în septembrie, nereușind astfel, să pună mâna pe contract, dar reușind, totodată, să întârzie semnarea contractului cu firma câștigătoare.
Contractul a fost semnat, în cele din urmă, în urmă cu trei zile
Abia în urmă cu câteva zile documentul a fost semnat, însă Primăria Constanța vrea să dea o lecție societății contestatoare, dar și tuturor firmelor care obișnuiesc să blocheze sau să întârzie proiecte de interes maxim, așa că a acționat în instanță societatea Em Prime Construct, căreia îi cere prejudicii.
”Au contestat rezultatul licitației pentru proiectul de mobilitate 1 Mai/Mangaliei. Contestația lor a fost respinsă în instanță, însă au întârziat nejustificat semnarea contractului cu societatea care câștigase licitația”, ne-au transmis reprezentanții Primăriei Constanța.
Vergil Chițac, primarul municipiului Constanța, după semnarea contractului: „Am semnat astăzi (marți - n.r.) un contract extrem de important pentru Constanța. Vom reconfigura total peste 4 kilometri de tramă stradală. Se vor executa lucrări complexe care vizează carosabilul, traseele pietonale, pistele de biciclete, stațiile de autobuz, mobilierul urban sau iluminatul public. Totul pentru a crește calitatea vieții locuitorilor.”
Cum va arăta bulevardul, după modernizare
Infrastructura de transport aferentă arterelor rutiere bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei va fi resistematizată prin creșterea calității și atractivității serviciului de transport public local și a infrastructurii aferente mobilității active, respectiv deplasarea pietonală și cu bicicleta, precum și adaptarea la nevoile persoanelor cu dizabilități și mobilitate redusă. Spațiul public urban va fi reconfigurat prin modernizarea carosabilului pe o suprafață de peste 87.000 mp, reabilitarea și extinderea traseelor pietonale pe o suprafață de 26.182 mp. Vor fi introduse benzi unice de transport public exclusiv pentru Șoseaua Mangaliei, pe o lungime de 3.198 m și piste de biciclete pe o lungime de 3.048 m.
Investițiile în amenajări urbane cuprind: 15 stații de autobuz modernizate, mobilier urban inteligent cu sisteme de informare cu mesaje variabile, o nouă rețea de iluminat public pentru carosabil, trotuare și piste de biciclete, treceri pentru pietoni iluminat inteligent, canalizație unică subterană pentru comunicații și rețea electrică de iluminat, spații verzi mediane și sistem de irigații. Zona va fi accesibilă persoanelor cu dizabilități și mobilitate redusă prin marcaje și indicatoare speciale.
EM Prime Construct, deținută de așa numitul rege al asfaltului, Emil Rădulescu
EM Prime Construct SRL este deținută de Emil Rădulescu, firma fiind asociată, în trecut, cu fel și fel de contracte cu statul și contestații, alături de Technologica Radion-ul lui Theodor Berna, unul dintre regii mari ai asfaltului românesc. Anul trecut, societatea a avut cifra de afaceri de 132 164 635 lei, profit de 32 857 032 lei și datorii de 49 998 482 lei.
La rândul ei, firma câștigătoare, Electrogrup SA, este companie deţinută de fraţii Teofil şi Simion Mureşan şi de Marian Pantazescu, din Cluj, ce se ocupă cu lucrări de instalații electrice. Societatea este parte a companiei de tip holding Electrogrup Infrastructure.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News