Cum a reuşit brandul Moët să se extindă geografic şi în timp
Cum a reuşit brandul Moët să se extindă geografic şi în timp
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMoët & Chandon, fondat în 1743 de Claude Moët, este nu doar un nume reprezentativ n lumea şampaniei, ci şi simbolul glamourului şi al rafinamentului francez. Astăzi, Moët & Chandon este lider mondial în producţia de şampanie, cu un renume care a depăşit graniţele Franţei şi a devenit parte din cultura globală a luxului.
Fondată în Épernay, Franţa, Moët & Chandon a fost iniţial un brand destinat aristocraţiei franceze. Curând, însă, şi-a extins influenţa la curtea regelui Ludovic al XV-lea şi a devenit favorita celebrei Madame de Pompadour, amanta regelui şi una dintre primele femei celebre care a afirmat că şampania „este singurul vin care face o femeie mai frumoasă după ce-l bea.” Familia Moët a devenit din ce în ce mai influentă, iar în anii 1790, Jean-Rémy Moët, nepotul fondatorului, a transformat brandul într-o putere comercială, explorând pieţele internaţionale. Fără reţineri în faţa obstacolelor politice sau economice, Moët a devenit primul producător de şampanie care a trimis transporturi către America şi Rusia. Jean-Rémy Moët a fost şi cel care a fondat legătura brandului cu un nume celebru, Napoleon Bonaparte, despre care se spune că îşi aproviziona armata cu şampanie Moët.
Napoleon Bonaparte nu a fost singura figură istorică celebră legată de Moët & Chandon. Brandul a început să atragă o adevărată listă de admiratori de-a lungul istoriei, de la regine şi regi europeni la celebrităţi contemporane. Moët este, de asemenea, parte integrantă a sărbătorilor de la Hollywood, unde şampania sa este turnată în pahare la premiile Oscar şi Globurile de Aur. Totodată, brandul a creat un ritual specific de sărbătoare şi succes: „sabrajul”, adică deschiderea sticlei de şampanie cu sabia, o tehnică popularizată de armata lui Napoleon.
Brandul a reuşit să intre şi în cultura muzicală, câştigând popularitate în rândul vedetelor de hip-hop din anii ’90. Artişti ca Notorious B.I.G., Jay-Z şi Kanye West au menţionat Moët în versurile lor, consolidând asocierea brandului cu ideea de succes şi lux. Şampania Moët este adesea servită la evenimente private de lux, baluri şi petreceri exclusiviste, devenind un simbol al celor mai rafinate momente.
Controversa „Moët” şi expansiunea fără limite
De-a lungul istoriei, Moët & Chandon a fost implicat şi în diverse controverse şi poveşti picante. Una dintre acestea este chiar dezbaterea asupra pronunţării corecte a numelui: deşi brandul este franţuzesc, numele „Moët” se pronunţă cu „t” final, datorită originii olandeze a fondatorului, Claude Moët. Această mică particularitate a fost subiectul unor discuţii aprinse în cercurile de elită şi continuă să fie o temă de dezbatere printre cunoscători. Un alt detaliu picant legat de Moët este modul în care compania a folosit publicitatea subtilă pentru a-şi păstra prestigiul, dar şi exclusivitatea. În loc să se bazeze pe campanii agresive, Moët s-a folosit de „endorsementuri” subtile din partea unor figuri de influenţă. În 2013, a existat şi o dispută cu rapperul Jay-Z, legată de înfiinţarea brandului său propriu de şampanie, Armand de Brignac, cunoscut ca „Ace of Spades.” Rivalitatea subtilă dintre Moët şi noua intrare a lui Jay-Z pe piaţa de lux a creat o competiţie între două mari puteri ale şampaniei, aducând în atenţia publicului apetitul pentru lux al unor figuri emblematice.
În prezent parte din conglomeratul LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), Moët & Chandon continuă să fie lider de piaţă şi să inoveze constant, cu o gamă variată care include şampanii vintage, Rose Imperial şi Moët Ice Imperial, prima şampanie concepută pentru a fi savurată cu gheaţă. De asemenea, brandul a adus noi experienţe prin vizitele la pivniţele din Épernay. Parteneriatele cu evenimente de lux precum Formula 1 şi turneul de tenis de la Roland Garros au dus şampania Moët pe podiumurile sportului internaţional, consolidând astfel imaginea brandului ca fiind una atemporală.
Surse: Site-ul Oficial Moët & Chandon, Cartea „The Business of Champagne” de Jean-Rémy Moët, Articole publicate în Financial Times şi Forbes, „The Champagne Guide” de Tyson Stelzer, Enciclopedia Britannica şi diverse articole academice despre istoria vinului analizate prin ChatGPT, potrivit businessmagazin.ro.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News