REPLICA ONLINE CONSTANTA

29.4° Constanța Sâm., 3 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6810
29.4° Constanța Sâmbătă, 3 August 2024 Anul XX Nr. 6810
 

Cum îi ademenesc producătorii pe copii pentru a alege produsele care conțin mai mult zahăr

Cum îi ademenesc producătorii pe copii pentru a alege produsele care conțin mai mult zahăr

A.F. 12 mai 2023 | 00:00 193

Ambalajul este primul lucru care ne atrage la un produs. Dacă un adult este capabil să discearnă în funcție de specificațiile nutriționale de pe etichetă, copiii sunt însă mult mai vulnerabili. Un studiu realizat în Canada și preluat de CNN arată cum cei mici sunt o țintă a înșelăciunilor producătorilor de alimente.

Cum ii ademenesc producatorii pe copii pentru a alege produsele care contin mai mult zahar

Parte din studiu au fost aproximativ 6.000 de alimente ambalate. Cercetătorii s-au focusat pe analiza strategiile de marketing destinate copiilor în raport cu informațiile nutriționale, relatează Adevărul.

Cu cât mai colorat, cu atât mai problematic

Etichetele colorate și desenele animate de pe ambalaje ar putea fi un bun indicator al faptului că acele produse nu sunt cele mai hrănitoare pentru copii. Conform studiului, publicat în revista PLOS One, întocmai produsele create special pentru atrage atenția copiilor ar avea un conținut mai mare de zaharuri și un conținut mai mic de nutrienți.

„Există multe produse în supermarketurile noastre care sunt comercializate foarte puternic și sunt intens direcționate către copii. Din nefericire, am constatat, de asemenea, că aceste produse sunt, de cele mai multe ori, foarte nesănătoase și de o calitate nutrițională mai proastă decât produsele care nu sunt promovate pentru copii”, a declarat autorul principal al studiului, Dr. Christine Mulligan, cercetător postdoctoral și consultant de cercetare în cadrul Departamentului de Științe Nutriționale de la Universitatea din Toronto, Canada.

Clienți pe termen lung

Promovarea adresată copiilor are, totodată, un scop bine definit. Strategia companiilor presupune fidelizarea clientului. Mai exact, aceștia vor crește și vor fi „adulți loiali brandului” la care vor continua să revină, a declarat Dr. Maya Adam, director al inovației în domeniul mass-mediei pentru sănătate și profesor asociat clinic în cadrul Departamentului de Pediatrie de la Școala de Medicină Stanford.

„În calitate de adulți, în întreaga lume, ne luăm măsuri de precauție suplimentare atunci când vine vorba de copiii noștri. Le punem centura de siguranță în scaunele de mașină, ne asigurăm că poartă căști de protecție. Când vine vorba de alimentele ambalate, industria alimentară face opusul: promovează de fapt alimente mai puțin sănătoase pentru cei mai vulnerabili membri ai societății”, a spus Dr. Maya Adam.

Un număr mare de cercetări arată că produsele respective sunt comercializate copiilor pe toate canalele, fie că este vorba despre televiziune sau social media, la antrenamentele sportive sau în centrele comunitare - chiar și la școală.

Combaterea fenomenului

Specialiștii sunt de părere că o parte din problemă ar putea fi combătută prin educație, care începe, în primul rând de acasă. Părinții sunt sfătuiți să discute cu copii lor, să le explice ce înseamnă o alimentație sănătoasă și să gătească acasă, pe cât de mult posibil.

În același timp, guvernele ar trebui să intervină pentru a reglementa capacitatea companiilor de a se adresa direct copiilor atunci când comercializează produse care le pot dăuna sănătății, citează stiripesurse.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA



LOTO

6/49
4022312423
5/49
141310402232
joker
1229312768