CUM și-a BĂTUT JOC FĂGĂDĂU de sediul PRIMĂRIEI de pe Ecaterina Varga
CUM și-a BĂTUT JOC FĂGĂDĂU de sediul PRIMĂRIEI de pe Ecaterina Varga
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCei mai fericiți că Decebal Făgădău a pierdut alegerile sunt, fără doar și poate, angajații din Primăria Constanța. Aceia pe care i-a ținut, ani de zile, în birouri infime, de doar 20 de mp, pline de igrasie, fără să dispună de condițiile minime elementare de igienă ori de materia primă pentru a-și desfășura activitatea, cum este cazul funcționarilor care activează în sediul de pe Ecaterina Varga. Doar nu erau de talia lui Mitică Babu, al cărui birou era destul de generos, să merite și ei condiții decente de lucru! Noua conducere a venit ca o gură de oxigen pentru foarte mulți dintre funcționari, care așteaptă acum respectul pe care fosta conducere nu l-a oferit.
În timp ce primăriile din marile municipii din țară dețin sedii în clădiri impunătoare, la Constanța primăria nu are propriul sediu, funcționează de ani de zile printr-un contract de comodat semnat cu Consiliul Județean, pentru una din laturile Palatului Administrativ din Bd. Tomis nr. 51. Foarte multe direcții sau servicii își desfășoară activitatea în spații închiriate de la diverși afaceriști, unii destul de cunoscuți în Constanța. Cei mai mulți funcționari se chinuie de ani de zile în spații mici, infime, raportat la importanta instituției. Cea mai gravă situație o regăsim la sediul de pe Ecaterina Varga, unde cei opt angajați, șase Compartimentului Relații cu Publicul și doi din cadrul Biroului Infrastructură și Rețele Urbane-Direcția de Urbanism, activează în condiții improprii, nu au toalete, nici căldură, iar încăperea miroase a igrasie. Aceștia au adus la cunoștință noii conduceri a administrației locale, printr-o adresă transmisă recent, situația.
Este jale la sediul de pe Ecaterina Varga!
Ca urmare a retrocedării unei suprafețe, angajații au rămas fără grupul sanitar și, implicit, fără apă potabilă, fiind nevoiți să se deplaseze la o distanță de 200 de metri față de birou, pentru a ajunge la grupul sanitar ce se află într-o altă clădire ce aparține Direcției de Pază a județului Constanța. De asemenea, în birou există un singur calorifer și două aere condiționate care nu sunt funcționale. Funcționarii cer dotarea biroului de pe Ecaterina Varga cu 2 surse de încălzire, eventual calorifere electrice. Totodată, nu dispun de copiator, cel existent nemaifiind în stare de funcționare, dar nu au nici imprimantă.
Florin Cocargeanu
”Ce atitudini și ce condiție trebuie să aibă acești oameni care lucrează în astfel de condiții? Am rămas șocat. Tehnica de calcul este depășită. Nu s-a mai investit în nimic. Avem copiatoare, faxuri, imprimante, stricate. Deocamdată nu am găsit soluții pentru cei de la Ecaterina Varga. Acolo am înțeles că s-a retrocedat o parte din clădire, să vedem ce trebuie făcut. S-a retrocedat partea care avea toaleta. Și cu căldura stau foarte prost. Mai întâi trebuie să le oferi oamenilor niște condiții bune de muncă și după aceea la rândul lor să ofere servicii de calitate. Nu mă așteptam, ca în secolul 21, să se lucreze în astfel de condiții. Primăria, după 30 de ani, nu a fost în starea să aibă un sediu al lor”, a declarat, pentru Replica, viceprimarul Florin Cocargeanu. Acesta a mai precizat că se caută soluții pentru mutarea funcționarilor de pe Ecaterina Varga, și nu numai, în alt sediu. Se ia în calcul reabilitarea unui imobil situat vizavi de primărie, și care este în administrarea RAEDPP-ului și mutarea angajaților aici.
Și în sediul central al primăriei sunt probleme. Într-un spațiu insuficient de aproximativ 20 mp își desfășoară activitatea 11 angajați ai Serviciului Centrul de Informare pentru Cetățeni. Și aceștia au solicitat sprijin, având nevoie de un alt spațiu corespunzător, cu asigurarea unei suprafețe de aproximativ 100 mp, conform normelor în vigoare. Alți angajați de la Direcția Tehnologia Informației şi Relații Publice activau în camera serverelor.
Sediile primăriei, închiriate de la doi foști consilieri locali
Primăria Constanța a închiriat clădiri de la persoane fizice sau juridice pentru a muta serviciile municipalității. Își desfășoară activitatea în mai multe sedii, în afară de cel de pe bulevardul Tomis, după cum urmează: Centrul de Informare Cetățeni, cu sediul în incinta City Park Mall, pe străzile: Ștefan Mihăileanu, Amzacea, Bărăganului, Cuza Vodă nr. 27, Sulmona, Mihai Eminescu, Mihail Kogălniceanu, pe strada Plevnei, Ecaterina Varga. Anual, municipalitatea plătește 1,7 milioane de lei pe chirii, în condițiile în care administrația locală, prin RAEDPP, administrează o mulțime de imobile care ar fi putut fi folosite, dacă s-ar fi dorit acest lucru.
De exemplu, în sediul de pe strada Ștefan Mihăileanu nr. 10 funcționează Direcția Gestionare Servicii Publice din cadrul Primăriei Constanța. Municipalitatea a închiriat spațiul de la Pogas SR, firmă care aparține familie fostului consilier local municipal Dănuț Moisoiu.
În sediul situat pe strada Amzacea nr. 13 funcționează Direcția Generală Poliția Locală, Serviciul de Sprijinire și Îndrumare a Asociațiilor de Proprietari și Serviciul Autoritate Tutelară. Chiria este plătită firmei Daconex SR, ce îi are ca asociați pe Zisu Câju, Monica Slavici, Mihai Preda, Dan Nicolae și Constantin Florian, fost consilier local și județean PDL.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News