REPLICA ONLINE CONSTANTA

1.8° Constanța Joi, 21 Nov. 2024
Anul XX Nr. 6920
1.8° Constanța Joi, 21 Noiembrie 2024 Anul XX Nr. 6920
 

Cum va arăta noul Terminal de 40 de milioane de euro al Aeroportului Mihail Kogălniceanu?!

Cum va arăta noul Terminal de 40 de milioane de euro al Aeroportului Mihail Kogălniceanu?!

Andreea VREJOIU 24 iunie 2023 | 00:00 7981

Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu a desemnat firma care se va ocupa de executarea lucrărilor de dezvoltare terminal, turn de control și parcare. Licitația a fost inițiată pe 9 februarie 2023, suma pusă la bătaie depășind ordinul sutelor de milioane de lei, mai exact 202.191.546 de lei, fără TVA. Firma câștigătoare este SSAB-AG SA, din Bacău, firmă ce a participat și la licitația inițiată de Compania Națională de Investiții pentru construirea noului stadion ,,Gheorghe Hagi” din Constanța. Asociați în cadrul societății sunt afaceriștii Saftic Corneliu, Mihai Șlic, fost viceprimar și consilier local PNL, ulterior trecut la PDL, dar și Nistor Gabriel.

Cum va arata noul Terminal de 40 de milioane de euro al Aeroportului Mihail Kogalniceanu?! Așa ar urma să arate Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu

Compania de construcții SSAB AG SA, din Bacău, deținută de trei acționari, a reușit să câștige mega licitația organizată de Aeroportul Internațional ,,Mihail Kogălniceanu”. Este vorba despre un contract ce depășește ordinul sutelor de milioane de lei, mai exact 202.191.546 de lei, fără TVA.

Cum va arata noul Terminal de 40 de milioane de euro al Aeroportului Mihail Kogalniceanu?! Mihai Șlic

Contractul prevede executarea lucrărilor de dezvoltare terminal, turn de control și parcare, lucrări necesare pentru respectarea tuturor cerințelor de siguranță, securitate, igienă, confort și a exigențelor aferente spațiilor de tranzit aeroportuare. Durata contractului este de 7 luni.

Cum va arata noul Terminal de 40 de milioane de euro al Aeroportului Mihail Kogalniceanu?! Așa ar urma să arate Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu

Investiția se va finanța de la bugetul de stat, fonduri nerambursabile obținute prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020 (POIM), Axa Prioritara 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient și surse proprii de finanțare. Cheltuieli totale proiect: 229.484.421,37 lei (inclusiv TVA), cheltuieli totale eligibile actualizate proiect: 193.080.418,34 lei, cheltuieli totale nerambursabile: 164.118.355,59 lei, cheltuieli totale ajutor de stat/totale contribuție proprie: 28.962.062,75 lei. Perioada de implementare a proiectului este 31 decembrie 2023.

Imobilul este situat în intravilanul localității Mihail Kogălniceanu, strada Tudor Vladimirescu, nr. 4, număr cadastral/topografic: 102244 – fiind deținut de S.N. Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța S.A., conform Certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor seria M09, nr.0933/11.08.2003, emis de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului și conform extrasului de carte funciară pentru informare, actualizat la zi – eliberat de OCPI Constanța. Terenul pe care se vor amplasa noile obiective are o suprafață totală de 149.175 mp și conține toate clădirile care alcătuiesc incinta Aeroportului Mihail Kogălniceanu cu dotările sale necesare, excepție făcând spațiul de rulare și pista. Pe amplasament, sunt edificate, în prezent, 29 corpuri de clădire (C1-C29) cu regim de înălțime de la S+P (Aerogară plecări C25) până la P+6E (Sediu operațional C20- turn de control).

Cum va arata noul Terminal de 40 de milioane de euro al Aeroportului Mihail Kogalniceanu?!

Ce prevede proiectul?!

Dezvoltarea terminalului existent reprezintă un element esențial în dezvoltarea Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța și a traficului de pasageri aferent. Extinderea terminalului este necesară pentru implementarea conceptului de nod de tranzit în cadrul aeroportului, facilitând legăturile între zboruri cu diverse destinații.

Printre obiectivele urmărite se numără: îmbunătățirea organizării serviciilor aeroportuare; îmbunătățirea infrastructurii și diminuarea fragmentării; dezvoltarea și adaptarea serviciilor aeroportuare la nevoile aflate în continua schimbare ale populației; creșterea satisfacției și siguranței pasagerilor; adaptarea la noile standarde de echipamente; asigurarea funcționării sustenabile și cost-eficiente a aeroportului pe termen mediu și lung; îmbunătățirea condițiilor de muncă ale personalului aeroportuar.

Totodată, la realizarea proiectului s-au implementat soluții tehnice pentru a reduce cât de mult posibil consumul de energie. De asemenea soluțiile propuse asigură un impact cât mai mic asupra mediului, implementând măsuri precum izolarea termică corespunzătoare a anvelopei clădirii și evitarea punților termice, managementul controlului solar pe fațade, etc..

Cum va arata noul Terminal de 40 de milioane de euro al Aeroportului Mihail Kogalniceanu?!

SSAB AG SA, unul dintre cei mai importanți constructori din România

Revenind la fericita câștigătoare a contractului, fiind vorba despre compania SSAB AG SA, aceasta face parte din grupul Conbac din Bacău și a fost înființată în anul 1991, care a lucrat pentru lanțul de hipermarketuri Kaufland și pentru dezvoltatorul logistic CTP. Asociați în cadrul societății îi regăsim pe oamenii de afaceri Mihai Șloc, fost consilier și viceprimar al Bacăului, de pe listele PNL, și Gabriel Nistor.
Firma are ca domeniu de activitate asigurarea antreprizei generale pentru proiecte de investiții de mare anvergură în domenii diverse (logistic, industrial, retail). Societatea deține capacități de producție structuri metalice și prefabricate din beton, oferind servicii de proiectare și executare a lucrărilor de construcții montaj a halelor industriale. Din punct de vedere geografic, compania, prin diverse parteneriate a operat și operează pe tot teritoriul României cele mai multe lucrări fiind realizate în: Bacău, București, Constanța, Brașov, Galați, Baia Mare, Neamț, Brăila, Iași, Suceava, Vrancea. Împreună cu parteneri europeni au operat de asemenea lucrări, de mai mici dimensiuni, în Germania, Franța, Norvegia, Elveția.

Compania are în portofoliu numeroase proiecte industriale, de infrastructură, clădiri de birouri, retail & showroom, recreere și proiecte rezidențiale. Printre proiectele de infrastructură amintim de hala trimodală de transport mărfuri ILR Logistică Giurgiu, hangarul de mentenanță aeronave civile aeroport Iași, hangar Aerostar Bacău sau Damen Shipyard Galați. În prezent, compania are în derulare mai multe proiecte, după cum urmează: centru logistic Dedeman Bacău, centru comercial Timișoara și o hală de depozitare și producție medicală în Cluj.

Video:

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

PSD Eduard Martin
AUR Ovidiu Cupsa Mohammad Murad
PSD Cristina Dumitrache
PNL Bogdan Hutuca Silviu Cosa
USR Stelian Ion Remus Negoi
PSD Brailoiu

COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Acum sa vedem catre ce destinatii vor zbura avioanele de pe Kogalniceanu...acum doar tantarii zboara pe acest aeroport fantoma...
4
0
Firma care afacut hangare si depozite. Licitatie de c***t. Trebuiau admise la licitatie numai firme care au facut aeroporturi! Tara de retardati mintal! Intre 75% si 90% din populatia acestei tari e retardata!
8
1
Cam batu campii! Nu se zboara, ca l-ai votat pe mazare 20 de ani. Nu te tine nimeni sa nu bagi curse! In schimb te tine prostia din capul sec al idiotilor care conduc Constanta! Ai vaz ce aeroport si-a facut Brasov? Adica pe aia i-a lasa sa faca, iar pe noi, nu. Plimba ursul cu vrajeala! Nu avem ca s-a votat p***t! Sau avem ce meritam!
7
2
Jenant ,zeci de milioane de euro pentru niste betoane care sa ascunda actuala cladire ...nu tu sali noi sau o constructie cu specific aeroportuar !Aplicati si aici metoda mobilitatii banilor in buzunarele unor firme de casa .Mai mult ca sigur multe borduri si dale smart ,puse poate si pe acoperisuri
8
1
Avionul merge doar la Istanbul bani aruncați pe fereastră Cu banii ăștia construia un spital universitar în Constanța De la CT nu ai voie cu avionul Milano Paris Londra Madrid Munchen Ora exacta e la București Trebuie să te calci in picioare acolo Sa te mai facă băieții la buzunare cu taxi Capitala nare voie sa moară de foame trebuie trafic aglomerație Daca e prea liniște iese lumea în strada ca la revoluție
21
6
o sa arate ca orasul actual care a fost umplut cu firme din afara Constantei la ordinul partidului . nu auzi decat de firme ale parlamentarilor , consilierilor si consultantilor de partid . spalare legala a bugetului de stat si a banilor dati cu incredere de UE .
15
0
DEGEABA FACEM TERMINALE K DE LA KOGALNICEANU SE ZBOARA DOR IN TOMIS 3 , DERANJAM ..NA TO, ASTA E PROBLEMA, .DE CE ZE ZBOARA LA MADRID, MUNCHEN,CHARTERE PTR LITORAL YOK, CE FACE ADMINISTRATIA, IN FRUNTE CU MANAGERUL BERBEC, TOACA BANII, SI ANGAJEAZA PARA SUTE, RUSINE PTR ACEST ORAS, PORT ,LITORAL ETC, MU;LTA MWE CU KKT
21
9

REPLICA



LOTO

6/49
40153722167
5/49
23151841731
joker
13824154210