Cum vrea Marin Butnaru, șeful ARR Constanța, să pună mâna pe transportul din județ, după ce a pierdut licitația!
Cum vrea Marin Butnaru, șeful ARR Constanța, să pună mâna pe transportul din județ, după ce a pierdut licitația!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestContractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport de persoane în aria teritorială de competență a județului Constanța a reprezentat, întotdeauna, preocuparea principală a firmele de transport persoane. Unele dintre ele sunt abonate, de ani buni, la banii statului și continuă să-și îngroașă veniturile în acest mod, deși condițiile pe care le oferă nu sunt cele mai strălucite. Marcon Star, de exemplu, firmă controlată de familia lui Marian Butnaru, șeful ARR Constanța, a ajuns în atenția publică în trecut pentru faptul că oamenii erau transportați ca sardinele. După ce a scăpat, printre degete, contractul cu CJ, pentru transportul de persoane, Marcon Star a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a schimba lucrurile. Și, pare că reușește.
Marcon Star a contestat, recent, la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, procedura de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport de persoane în aria teritorială de competență a județului Constanța.
Mai exact, este vorba despre lotul 3, ce cuprinde șase trasee : 1 Constanța-Murfatlar-Poarta Albă; 2 Constanța- Cobadin-Fântâna Mare; 3 Constanța-Deleni-Dunăreni; 4 Constanța-Adamclisi-Viile; Traseu 5 Constanța-Dobromir-Oltina; Traseu 6 Constanța- Adamclisi- Ostrov Vamă. Pentru acest lot au depus oferte, în afară de Marcon Star, Nordiana – Nis, și Metropolitan în asociere cu Grup Atyc SRL. Butnaru a fost scos din schemă, pentru că nu s-a încadrat crințlor, dar a cerut la CNSC anularea actelor administrative atacate, obligarea autorității contractante la reluarea procedurii de atribuire şi reevaluarea ofertei MARCON STAR S.R.L. de la etapa evaluării ofertelor şi la stabilirea ofertei câștigătoare prin aplicarea criteriului de atribuire ofertelor admisibile şi conforme, în conformitate cu prevederile documentației de atribuire şi dispozițiile legale aplicabile. Culmea, firma vre să câștige la licitație, dar firma lui nu are profit.
CNSC i-a respins contestația, însă familia Butnaru a mers în instanță, unde a formulat plângere împotriva deciziei CNSC. De data aceasta, a avut noroc, întrucât magistrații i-au admis plângerea, au desființat decizia CNSC din 16 iunie a.c. Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor cu privire la respingerea ca nefondată a contestației formulate de Marcon Star SRL în contradictoriu cu CJ și au dispus reținerea cauzei la instanță, în speță Curtea de Apel, spre rejudecare.
Cu alte cuvinte, contractul rămâne în stand by, până când magistrații vor lua o decizie în acest caz.
Singurul venit al lui Butnaru, leafa de la ARR
Marian Butnaru este șeful Agenției Teritorială a Autorității Rutiere Române Constanța. Potrivit declaraţiei sale de avere, Butnaru deține cinci terenuri, până anul trecut avea patru, ultimul fiind achiziționat în 2021, patru case şi un spaţiu comercial. Fostul şef ARR nu are maşini, bijuterii, conturi sau datorii la bănci, singurul său venit reprezentându-l leafa de la ARR, de 65 317 lei pe an.
Are afaceri în turism, agrement, alimentaţie publică, transporturi şi imobiliare, fiind cel mai bogat locuitor al oraşului Medgidia. De asemenea, prin Herli Soft SRL, Butnaru este și proprietarul Autogării Sud Constanța. Butnaru, prin soția sa Odete, asigura și mâncarea la Spitalul din Medgidia.
Firma prin care vrea să pună mâna pe transportul din județ are profil 0
Marcon Star e controlată cu 95% de HERMES SRL și Marigen Prod SRL,c u 5%.Cele din urmă cunt controlate de soția lui Marina Butnaru, Elena Odeta, de Blanca Elena și Dragos Marian, cel mai probabil copiii șefului ARR. Culmea, anul trecut, Marcon Star a avut cifra de afaceri de 3,1 milioane de lei, profit 0 și datorii de aproape 680.000 lei.
Anul trecut, ca urmare a unei verificări în trafic la Movilița, inspectorii I.S.C.T.R. ar fi descoperit că pasagerii erau transportaţi fără un minim de siguranţă, ținuți ca sardinele, motiv pentru care firma Marcon Star ar fi fost amendată cu 9000 de lei de inspectorii I.S.C.T.R.
De altfel, un călător ne-a declarat, la acea dată, faptul că s-a săturat să facă zilnic naveta în astfel de condiții și trage un semnal de alarmă către autorități. Mai mult, acesta cerere Consiliului Județean să se gândească, de două ori înainte, dacă îi dau licența de transport.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.