De ce nu poate fi demis șeful Portului Constanța, Florin Goidea!
De ce nu poate fi demis șeful Portului Constanța, Florin Goidea!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn ultima perioadă, circulă un zvon, mai ales prin CNAPM, potrivit căruia ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, i-ar pregăti plecarea lui Florin Goidea, directorul companiei, pentru a face loc unui social democrat. N-ar fi ceva ieșit din comun, mai ales pentru că știm cât de mult a râvnit PSD după funcții sus puse, odată cu intrarea la Guvernare, însă, ar fi imposibil să pună mână pe conducerea Portului Constanța dintr-un singur motiv: Goidea a ocupat funcția prin concurs. Așa că, nu va lăsa scaunul liber… cel puțin până-n august, atunci când îi expiră mandatul.
Florin Goidea
Declarațiile ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit cărora nu va schimba conducerea CNAPM au agitat, mai mult, apele în Portul Constanța, dar și în lumea politică locală. Se zvonește că se caută un PSD-ist pentru acest post, urmând ca Goidea să plece de pe funcție în perioada imediat următoare. Ei bine, lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Chiar dacă ministrul și-ar dori să-l vadă plecat pe Goidea, acest lucru nu se va întâmpla până în august. Sau, ar putea exista această posibilitate, însă cu consecințe. De ce spunem asta?
Goidea ocupă funcția prin concurs, nu poate fi demis
Pentru că în 2020, Goidea a susținut un concurs pentru postul de conducere, unde s-a bătut cu 9 candidați. Procedura s-a desfăşurat în patru etape: evaluarea conformității administrative a dosarelor si eligibilității, publicarea scrisorii de așteptări şi a listei scurte a candidaţilor pe pagina de internet a companiei, depunerea, în termen de 5 zile de la publicarea listei scurte si a scrisorii de așteptări, de către candidații admişi pe lista scurtă a unei declaraţii de intenţii şi ultima etapă, susținerea interviului. La concurs s-au înscris următorii candidaţi: Florin Goidea, Gabriel Daraban, directorul comercial la Oil Terminal, Costel Stancă, Bogdan Pascu, fost consilier de stat în cadrul Cancelariei prim-ministrului, Nicolae Tivilichi, fostul director general, Cristea Viorel, fost director juridic în cadrul companiei; Daniela Şerban, directorul economic şi membru în CA al CNAPM; Mihaela Stoetu, şefa de la Fonduri Europene din cadrul companiei; Marian Tănase, fost director adjunct al CNAPM; Mircea Burlacu, liderul de sindicat şi membru în CA şi Dan Lupşa.
Însă, Florin Goidea a obținut punctajul cel mai mare, așa că și-a adjudecat funcția.
Grindeanu închide robinetul numirilor la Transporturi
Adevărat, ministrul Grindeanu a anunţat că instituţia pe care o conduce va pune capăt numirilor interimare în conducerile companiilor de stat, care sunt şi pe filieră politică, pentru a trece la un management profesionist, aşa cum prevede şi OUG 109/2011, act normativ evitat de majoritatea instituţiilor centrale. O companie de recrutare ar urma să facă selecţia pentru toate companiile din subordinea Transporturilor. Chiar dacă se va întâmpla asta, Goidea nu ar putea fi eliberat din funcție, pentru că mandatul îi expiră în august, după cum ne-au precizat surse din cadrul CNAPM.
Sorin Grindeanu
Ori, dacă directorul va fi demis până atunci, Ministerul Transporturilor va suporta consecințele. Pentru că Goidea nu ar sta cu mâinile în sân și și-ar căuta dreptatea în instanță, unde ar putea cere și despăgubiri.
Mai mult, potrivit acelorași surse, Goidea își dorește să rămână la conducerea Portului și după expirarea mandatului, așa că va da din nou concurs.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.