Deși a câștigat licitația, Hanganu de la Consitrans este pe punctul de a pierde contractul
Deși a câștigat licitația, Hanganu de la Consitrans este pe punctul de a pierde contractul
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLicitația lansată de Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” pentru contractarea unei societăți care să supervizeze lucrările pentru dezvoltarea terminalului, turnului de control și parcării aferente a trezit atenția mai multor firme. Deși a fost deja aleasă o câștigătoare, oferta va trebui reevaluată, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis cererea formulată de altă societate interesată. Bătălia pentru contractul în valoare de 4.500.000 de lei, inclusiv TVA, este purtată de TPF Inginerie SRL și Consitrans SRL, controversata companie condusă de afaceristul Eduard Hanganu.
Societatea Națională Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța SA a lansat în cursul zilei de vineri, 21 aprilie a.c., o procedură de licitație în vederea contractării unei societăți care să se ocupe de serviciile de supervizare pe perioada de proiectare, execuție și garanție a lucrărilor pentru dezvoltare terminal, turn control și parcare. Valoarea estimată a contractului este de 4.500.000 de lei, fără TVA, o sumă care a atras mai multe firme doritoare.
Oferta câștigătoare a fost cea depusă de Consitrans SRL, companie condusă de afaceristul Eduard Hanganu, care se ocupă deja de supravegherea lucrărilor pentru realizarea proiectului de modernizare a balizajului luminos de la Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu”. O altă candidată, însă, nu a renunțat ușor la contract și a luat cu asalt Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, solicitând anularea rezultatului procedurii de atribuire și reevaluarea ofertei depuse de Consitrans. Este vorba despre firma TPF Inginerie SRL, a cărei cerere a fost admisă. Procedura urmează să fie reluată, conform deciziei emise pe 22 august a.c..
Date despre proiect
Guvernul a aprobat în cursul zilei de joi, 20 aprilie a.c., indicatorii tehnico-economici la lucrările de investiții la terminalul, turnul de control şi parcarea de la Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu, valoarea totală a investiţiei fiind de 229,595 milioane lei, inclusiv TVA.
Valoarea totală a investiţiei la acest obiectiv este de 229,595 milioane lei, inclusiv TVA, echivalentul a 46.727 milioane euro, iar finanțarea se va asigura din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Prin acest obiectiv de investiţii se urmăreşte: îmbunătăţirea organizării serviciilor aeroportuare, a infrastructurii şi diminuarea fragmentării, creşterea satisfacţiei şi siguranţei pasagerilor, adaptarea la noile standarde de echipamente, asigurarea funcționării sustenabile a aeroportului pe termen mediu şi lung, precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale personalului aeroportuar, arată Guvernul.
Date despre Consitrans
Consitrans SRL a fost trecută de Ministerul Tranporturilor pe ”lista rușinii”, unde apar proiectanții și constructorii din România care au abandonat proiecte, deși au câștigat licitații pentru realizarea acestora. „Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis primele certificate negative intermediare în baza noii legislaţii a achiziţiilor publice, acesta fiind un semnal de alarmă de care trebuie să ţină cont toţi antreprenorii care nu respectă termenii contractuali”, transmitea în iunie ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Societatea deținută de Eduard Hanganu este cunoscută pentru numeroasele sale contracte cu statul, de pe urma căruia a încasat zeci de milioane de lei. Consitrans este însă la fel de cunoscută și pentru faptul că s-a aflat în vizorul DNA pentru fapte corupție, precum și pentru eșecul rușinos al Autostrăzii Sibiu-Orăștie, care a fost proiectată de ea și care s-a prăbușit la scurt timp după inaugurare. Consitrans SRL este controlată de Eduard Hanganu, care deține 92% din părțile sociale și de Viorica Hanganu cu 8%. Eduard Hanganu este și administratorul societății. În anul fiscal 2022, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 60.965.121 de lei, profit în valoare de 630.853 de lei, dar și datorii ce se ridică la suma de 26.008.910 de lei.
Cât despre TPF Inginerie, firma este administrată de Constantinescu Marian Ion și belgianul Spitaels Thomas Francois. Anul trecut, societatea a avut cifra de afaceri de peste 37 milioane de lei și profit de aproape 2,6 milioane de lei. Trebuie menționat și faptul că nu este prima procedură de licitație pe care reușește să o blocheze. Aceeași firmă a reușit, în 2021, să blocheze o licitație inițiată de CNAPM ce viza „Extinderea la 4 benzi a drumului de circulație existent între Poarta 10 bis și Poarta 10”.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.