Directorul Portului Constanța, Mihai Teodorescu, a semnat două contracte de maximă importanță!
Directorul Portului Constanța, Mihai Teodorescu, a semnat două contracte de maximă importanță!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestA fost semnat contractul de finanțare nr. 34/2024 pentru proiectul etapizat „Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor”, etapa a II-a, cod MySMIS 2021 320444, investiție finanțată prin Programul Transport 2021-2027. În etapa I proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare POIM 2014-2020. Au semnat contractul de finanțare: Autoritatea de Management Programul Transport 2021-2027, prin ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Mihai GRINDEANU și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, prin directorul general Mihai Teodorescu.
Pentru etapa a doua, valoarea totală a contractului de finanțare este de 55.647.598,10 lei (cu TVA).
Valoarea totală eligibilă a proiectului este 47.063.459,31 lei, din care fonduri UE nerambursabile în valoare de 23.531.729,66 lei. Rata de cofinanțare a Uniunii Europene este de 50%, iar diferența de 23.531.729,65 este asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (50%). În cadrul acestui proiect de investiții a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor, antreprenor fiind desemnat, în urma unei licitații publice, Asocierea ABC VAL SRL & BETOANE ȘI PREFABRICATE SRL & ALMMA CONTRACTORS GROUP SRL. De asemenea, s-a semnat cu TPF INGINERIE SRL și contractul pentru consultanță și supervizare a execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiții.
Perioada de implementare a proiectului conform Programelor de finanțare: 01.02.2022 – 31.12.2029. Proiectul „Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor” este parte a unui proiect complex și etapizat de modernizare a infrastructurii zonei Midia și alinierea acesteia la standarde europene. În cadrul proiectului, este prevăzută extinderea danei 10 cu un cheu din blocuri, pe o lungime de 53,90 m, perpendicular pe cheul existent și completarea până la digul danei 9 cu un taluz protejat cu blocuri de același tip ca protecția digului danei 9. Aceasta este o soluție eficientă prin care se vor crea noi teritorii pentru exploatarea zonei Midia.Prelungirea cheului danei 12 presupune lucrări pentru realizarea unui cheu din blocuri prefabricate din beton, pe o lungime de 306 m, precum și lucrări de dragaj pentru asigurarea adâncimilor de 8 metri, atât în lungul cheului, cât și pe șenalul de acces cu o lățime suficientă pentru manevrarea navelor. Se vor realiza, de asemenea, lucrări pentru racordarea și asigurarea alimentării cu apă și energie electrică a navelor. Dezvoltarea infrastructurii de acostare din Zona Midia a portului Constanța va face zona mai funcțională, prin dezvoltarea unui nod de transport al produselor petroliere și al mărfurilor lichide, precum și ca un cluster pentru serviciile conexe și furnizorii de întreținere a utilajelor petroliere.
A fost semnat și contractul pentru modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța
Totodată,a fost semnat și contractul de finanțare europeană pentru proiectul etapizat ”Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța – etapa a II-a”. Autoritatea de Management Programul Transport 2021-2027, prin ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Mihai GRINDEANU și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, prin directorul general Mihai TEODORESCU, au semnat contractul de finanțare nr.25/2024 pentru proiectul de investiții ”Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța – etapa a II-a”, cod MySMIS 2021 320443.
În etapa I proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020.
Pentru etapa a doua, valoarea totală a contractului de finanțare este de 26.402.775,48 (cu TVA).
Valoarea totală eligibilă a proiectului este 18.825.625,14 lei, din care fonduri UE nerambursabile în valoare de 9.412.812,57 lei. Rata de cofinanțare a Uniunii Europene este de 50%, iar diferența de 9.412.812,57 este asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (50%).
Proiectul ”Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța – etapa a II-a” se încadrează în Programul Transport (PT) 2021-2027, Prioritate: 7 Dezvoltarea transportului naval și multimodal, Obiectiv specific: 3.1. Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale.
Obiectivul de investiții ”Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanta – etapa a II-a” cuprinde următoarele obiecte:
- Gestiune CN APM SA: Stație electrică 110/20 kV – 1 buc, Posturi de transformare noi și/sau modernizate – 12 buc, Linii electrice subterane 20 kV – 21 km, Dispecerat SCADA - 1 buc;
- Gestiune E-Distribuție Dobrogea - Tarif de racordare: Stație conexiuni 110 kV- 1 buc, Linii electrice subterane 110kV – 3,5km, Celule 110 kV în stațiile aparținând E- Distribuție Dobrogea – 2 buc.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în calitate de administrator al porturilor maritime românești, are ca obiectiv prioritar asigurarea condițiilor necesare de navigație în siguranță a navelor în porturi.
Obiectivul major al companiei îl constituie asigurarea condițiilor optime pentru dezvoltarea Portului Constanța, în sensul consolidării poziției acestuia ca port maritim eficient, durabil și sigur, cu rol esențial în dezvoltarea economică a țării.
Acest proiect este implementat în scopul alinierii la strategiile Comisiei Europene pentru porturi verzi și creșterea eficienției tehnice și economice a utilizării energiei electrice. Totodată, prin implementarea investiției, Portul Constanța va oferi servicii competitive și de calitate operatorilor portuari, precum și condiții de mediu, securitate și siguranța.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News