REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.4° Constanța Mie., 14 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6821
24.4° Constanța Miercuri, 14 August 2024 Anul XX Nr. 6821
 

Dublarea și electrificarea linei de cale ferată Constanța – Mangalia costă 267 de mil. euro

Dublarea și electrificarea linei de cale ferată Constanța – Mangalia costă 267 de mil. euro

Andreea CONDURACHE 24 noiembrie 2023 | 00:00 2635

Ministerul Transporturilor a lansat în consultare publică, marți, 21 noiembrie a.c., proiectul de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ,,Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia”. Conform documentului supus consultării, valoarea estimată a proiectului este de 267,56 de milioane de euro, bani proveniți din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse. Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni.

Dublarea si electrificarea linei de cale ferata Constanta – Mangalia costa 267 de mil. euro Gara Mangalia

Ministerul Transporturilor a lansat în cursul zilei de marți, 21 noiembrie a.c., în consultare publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ,,Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia”, lucrare de utilitate publică de interes național. Cu această ocazie a fost stabilită și valoarea estimată a lucrărilor pentru de execuție, fiind vorba despre 267,56 de milioane de euro.

Dublarea si electrificarea linei de cale ferata Constanta – Mangalia costa 267 de mil. europroiectul lansat în consultare publică

Odată ce proiectul va fi adoptat de Guvern, CFCF CFR SA poate lansa și procedura de licitație pentru proiectare și execuție. Durata de execuție a investiție este de 24 de luni. Pe linia ferată Constanța-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanța – Agigea Ecluză (linie dublă și electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate 6 stații CF, după cum urmează: Constanța, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești, Mangalia, 2 halte de mișcare: Agigea Ecluză H.m și Neptun H.m și 4 puncte de oprire, astfel: Tuzla h, Pescăruș h, Costinești Tabără H.c. și Neptun H.c..

Dublarea si electrificarea linei de cale ferata Constanta – Mangalia costa 267 de mil. euroNeptun Haltă

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracțiune diesel-electrică. Circulația trenurilor se desfășoara pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanța și Eforie Nord, iar între Eforie Nord și Mangalia – la cale liberă. Linia de cale ferată Constanţa – Mangalia, parte a rețelei TEN-T Comprehensive (rețeaua TEN-T- globală sau extinsă) situată pe Coridorul Rhin – Dunăre, reprezintă o componentă importantă a reţelei feroviare din Romania pentru traficul de călători şi marfă făcând parte din Magistrala 800 Bucureşti - Constanţa - Mangalia care deserveşte zona turistică de sud a litoralului Mării Negre şi agenţii economici amplasaţi pe platforma porturilor Constanţa şi Mangalia..

Proiectul „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), aprobat de Guvernul României prin H.G. nr. 666/2016, cu modificările ulterioare.

Dublarea si electrificarea linei de cale ferata Constanta – Mangalia costa 267 de mil. euroCostinești Tabără

Care este scopul investiției în valoare de 267,56 de milioane de euro?

Scopul investiției vizează creşterea atractivităţii și competitivităţii transportului feroviar prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare. Obiectivele preconizate vizează: reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație; îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar; îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, concomitent cu reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului; atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar.

Astfel, lucrările prevăzute vizează: Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei  - prin electrificarea liniei Agigea Ecluză – Mangalia în completarea tronsonului Constanţa - Agigea Ecluză se va putea circula cu tracţiune electrică pe distanţa Cosntanţa – Mangalia, eliminându-se astfel tracţiunea diesel-electrică. Se vor reduce astfel emisiile de gaze cu efect de seră şi impactul negativ asupra mediului; creşterea gradului de siguranţă prin reabilitarea liniei c.f., a lucrărilor de artă, realizarea lucrărilor de consolidare necesare şi eliminarea astfel a restricţiilor de viteză; reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei maxime de circulaţie permise de traseu pe distanţa Constanţa - Mangalia şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa; un mers cadenţat la 30 minute al trenurilor de călatori pe distanţa Constanţa – Mangalia; creşterea gradului de confort în transportul de călători prin modernizarea peroanelor, a clădirilor de călatori, precum şi a altor facilităţilor oferite în staţii/puncte de oprire în conformitate cu normele STI; Extindere DEF ; Post de operare central CEL Eforie Nord - Mangalia amplasat în clădirea CMT Constanţa + echipamente necesare ERTMS nivel 2 pentru linia Constanţa – Mangalia.

Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă  electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2 Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța. Modul de remorcare al trenurilor va fi cu locomotive electrice economisindu-se astfel durata din prezent a schimbării locomotivei în staţia Constanța.

Proiectul include: 23 podețe noi, 1 pod de încrucișare, 4 poduri, 4 pasaje inferioare, 1 pasaj pietonal, 1 substație tracțiune CFR/Enel. S-a avut în vedere corelarea proiectului cu: Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa; Modernizarea / reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – Faza Studiu de Fezabilitate - SRCF Constanța 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Așa Arată Trenurile În America , Nu Ca Rablele De Trenuri Din Europa [Germania Și r*mânia], Asia, Și Rusia La Un Loc, Nu Credeți Oare: Oricum Europa [Germania ], Asia, Și Rusia Sunt În Urmă În Comparație Cu America, Nu Credeți Oare . Rablele Se Aruncă, Nu Se Mai Folosește! Trebuie Trenuri Noi, Nu Rable Bune De Aruncat Pe Foc La Gratar, Nu Credeți Oare . Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.
0
0
Așa Arată Trenurile În America
0
0
Așa Arată Trenurile În America
0
0
Acuma ce sa facem? Citim si dam nota pentru compunere? Sau poate dam din cap asa,ca la gimnastica,sa para ca ii credem pe cei ce promit? Treaba e ca decat sa promiti ce stii ca nu se va putea infaptui ,e de obraz tip talpa.
3
1
Dublata, poate... dar de electrificat, niciodata ! Cel putin pe actualul traseu nu poate fi vorba de electrificare, daca mai traiesc specialisti CFR din perioada 70-80 va vor lamuri de ce nu se poate ! Dar, poate cei de acum sunt mai destepti....
1
2
te linseaza beinur si pasa.le dispare cascavalul si moare valoarea lor.
2
1
Acum 40 de ani exista un proiect de constrire a unui monorail suspendat, tip metrou usor urban. Dar acum in democratie, ne place inghesuiala si hotia generalizata.Si apoi, cine sa mai construiasca?Pentru cine?
2
0
Cu 7 milioane de euro iei autobuze electrice sa mearga toata lumea gratuit si mai raman 260 milioane
5
1
O investitie importanta pentru judetul nostru iar garile chiar necesita a fi reabilitate! Scaderea timpului calatoriei dintre Constanta si statiuni va face atractiv trenul in detrimentul autobuzelor sacalilor de pe Constanta Mangalia!
4
2
da,e si un trafic intens intre Cta si Mangalia ..ha ha ha
1
1
Asta necesita pe toata perioada lucrarii inchiderea circulatiei trenurilor 2 ani
4
0

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016