După declarațiile scandaloase despre rezultatele la testele PISA, ministrul Educației vine următoarea propunere: „O oră de lectură“
După declarațiile scandaloase despre rezultatele la testele PISA, ministrul Educației vine următoarea propunere: „O oră de lectură“
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMonica Anisie
După o primă reacție care a stârnit valuri de stupoare și revoltă, ministrul Educației, Monica Anisie, a precizat, după publicarea clasamentului PISA 2018, că în situația actuală, planurile cadru și programele trebuie regândite, menționând totodată că este „de luat în calcul” și posibilitatea introducerii unei ore de lectură în școli.
Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat, marți, la sediul ministerului, că pe viitor, în contextul rezultatelor slabe înregistrate de România la testările PISA 2018 s-ar putea lua în calcul introducerea unei ore de lectură în școli, fiind necesară totodată și regândirea planurilor cadru și a programelor.
„Poate în situația în care ne aflăm acum, în care va trebui să regândim planurile cadru și programele, poate pe baza documentării științifice pe care acum o avem la bază, ne putem raporta la ea și poate este de luat în calcul să avem o astfel de oră de lectură. Este important să înțelegi și să intepretezi pentru că dacă știi să citești cum trebuie un text poți să rezolvi și o problemă la matematică, de exemplu. (...) Știți că mai demult exista acea oră de lectură. Nu întâmplător era introdusă, tocmai pentru că acea oră era dedicată exclusiv pe de o parte, lecturării textului, apoi interpretării lui, înțelegerii, deci toate etapele erau parcurse în acea oră distinctă față de cea de limbă și comunicare”, a explicat Anisie.
Ministrul a precizat că trebuie găsite soluții în așa fel încât, la orele de limbă și comunicare - fie în limba română, fie într-o limbă străină -, copiii să fie învățați să descifreze textul și să-l interpreteze, menționând că „simpla lectură a textului nu este suficientă, asta este de fapt problema”.
Marți a fost publicat clasamentul PISA 2018, România înregistrând cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul care arată cât de pregătiţi sunt elevii de 15 ani. Ţara noastră se clasează pe locul 47 din 79 de ţări. Gradul de analfabetism funcţional este mare: 44% dintre elevi nu înţeleg ce citesc.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News