REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.3° Constanța Mie., 14 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6821
24.3° Constanța Miercuri, 14 August 2024 Anul XX Nr. 6821
 

Echipajul navei implicată în accidentul naval a falsificat jurnalele de bord pentru a fura motorină

Echipajul navei implicată în accidentul naval a falsificat jurnalele de bord pentru a fura motorină

Victor ROTARU 2 mai 2023 | 00:00 2411

Mai mulți membri ai personalului navei Rovinari 3, care aparține firmei Navrom PortService SA Galați, au reușit să sustragă mai multe tone de motorină din tancurile navei, motorină care a fost vândută ulterior cu peste 6 mii de lei. Printre personalul navei care a sustras motorina se numără și șeful mecanic și căpitanul acesteia. Ca o coincidență, nava Rovinari 3 a fost implicată, recent, într-un accident naval, scufundând o navă sub pavilion ceh.

Echipajul navei implicata in accidentul naval a falsificat jurnalele de bord pentru a fura motorinaNava Rovinari 3

Pascu Avram, în calitate de șef mecanic, și Sorin Onceanu, în calitate de căpitan pe nava Rovinari 3 au traficat, în interesul propriu, cantitatea de 2.800 litri motorină neaccizată din tancurile navei pentru care au încasat suma de 6600 lei. Pentru a putea „justifica” motorina lipsa, șeful mecanic al navei a consemnat în fals în jurnalul de bord al ambarcațiunii existența unei cantități mai mici de motorină față de cea reală, cu scopul de a sustrage și vinde surplusul.

Ionel Ciortan, în calitate de gestionar, și Dumitru Văcaru, în calitate de mecanic utilaj în cadrul Șantierului Naval – sucursala Agigea, au înlesnit, anul trecut, traficarea cantității de 1600 de litri de motorină din tancurile navei Rovinari 3 de către Pascu Avram și Sorin Onceanu. Cei din urmă au cumpărat de la aceștia 800 de litri, pentru care au plătit suma de 6600 lei.

Cum procedau cei doi membri ai navei

În data de 22 februarie, Sorin Onceanu, căpitanul navei, a plecat către Portul Constanța. În jurul orelor 11:00 au ajuns la Agigea, unde s-a efectuat ecluzarea, iar la orele 13:00 a ajuns în Portul Constanța, în cheul fluvial unde au lăsat 2 unități goale. După aproximativ 30 de minute s-au deplasat în dana 111 a Portului Constanța Sud Agigea. Înainte de a ajunge în Șantierul Naval – sucursala Agigea, a stabilit telefonic cu o persoană care lucra în șantier, să se întâlnească pentru a-i da o cantitate de motorină nespecificată. A ajuns la cheu și a acostat în paralel cu o macara plutitoare, iar acea persoană a venit mai târziu. Pe macara se aflau două persoane pe care nu le cunoaște, care au luat un furtun din cauciuc de la împingător, ce era legat în prova la cuplă fiind legat la o pompă electrică aflată în compartiment mașină pentru a livra o cantitate de motorină.

În timpul operațiunii de încărcare a butoaielor, a venit și persoana așteptată la careul din interiorul împingătorului. Acesta a lăsat pe masă o sumă de bani și a plecat repede fără să stea de vorbă, presupunând că are treabă în șantier. Cu acesta a stabilit la telefon în timpul conversație din aceeași zi că un butoi cu capacitate de 200 de litri cu motorină costă 600 de lei, adică 3 lei litrul. Ceilalți membri ai echipajului se aflau și ei afară, iar banii obținuți în urma vânzării motorinei se împărțeau în mod egal.

În timp ce se încărcau butoaiele din tablă, la bordul macaralei plutitoare și la bordul împingătorului s-au prezentat mai mulți polițisti, care i-au somat să se oprească și i-au legitimat. De la organele de poliție a aflat că s-au încărcat trei butoaie a câte 200 de litri motorină, iar al patrulea a fost încărcat în proporție de 75%.

În timp ce veneau organele de poliție, s-a dus imediat în careu, unde a luat de pe masă suma de bani lăsată de persoana ce lucra în șantier și a ascuns-o după un dulap aflat în capătul holului. După cele constatate de către organele de poliție, s-a procedat la verificarea stocurilor de motorină aflate în cele patru tancuri (2 de consum și 2 de depozit), constatându-se că, față de stocurile scriptice menționate în registrul de bord, se află o cantitate în plus de 1400 litri motorină.

Echipajul navei implicata in accidentul naval a falsificat jurnalele de bord pentru a fura motorinaMinută judecătorească

Magistrații din cadrul Tribunalului Constanța au decis să îl condamne Pascu Avram la 1 an și 10 luni de închisoare pentru săvârşirea infracţiunilor de falsificarea sau distrugerea jurnalelor de bord sau de mașini și de delapidare. Pe Ionel Ciortan la 1 an și 6 luni de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de delapidare. Pe Ionel Ciortan la 1 an și 3 luni de închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la delapidare și pe Dumitru Văcaru la 1 an și 3 luni de închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la delapidare. Toate pedepsele fiind cu suspendare. Sentințele nu sunt definitive.

Nava Rovinari 3 implicată într-un accident naval

Precizăm că o ambarcațiune sub pavilion ceh s-a scufundat sâmbătă, 29 aprilie, în Portul Constanța la două ore după ce a intrat în coliziune cu nava romanească Rovinari 3.

Echipajul navei implicata in accidentul naval a falsificat jurnalele de bord pentru a fura motorina

Autoritățile portuare au emis și un aviz către navigatori privind pericolul de navigație în zonă. Cei 5 membri ai echipajului au fost salvați.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016