Eurostat: Impactul pandemiei asupra sectorului serviciilor s-a resimţit mai puţin în Bulgaria şi România, în T1
Eurostat: Impactul pandemiei asupra sectorului serviciilor s-a resimţit mai puţin în Bulgaria şi România, în T1
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn primul trimestru din 2020, comparativ cu ultimele trei luni din 2019, volumul serviciilor în cele 27 de state membre UE a scăzut cu 2,8%, cel mai sever declin fiind înregistrat în Malta, de 15,7%, în timp ce în unele ţări datele sunt pozitive, respectiv Bulgaria (plus 3,6%) şi România (plus 4,7%).
Serviciile de transport (terestre, navale şi aeriene) au scăzut cu 3,3% în UE, cel mai semnificativ recul fiind în Letonia (minus 10,5%). Hotelurile şi restaurantele au raportat un declin 15,2%, în special în Italia (minus 24,8%), Cipru (minus 23,1%) şi Malta (minus 22,1%).
Pentru a preveni răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19), statele membre UE au adoptat o mare varietate de măsuri restrictive. Astfel, au fost închise barurile, restaurantele şi hotelurile în aproape toate ţările, ceea ce a afectat nivelul serviciilor, scrie Agerpres.
În martie 2020, volumul serviciilor în cele 27 de state membre UE a scăzut cu 11,3%, comparativ cu luna precedentă.
Cel mai sever declin în UE, de 48,5%, s-a înregistrat la hoteluri şi restaurante.
Serviciile administrative şi de suport, care sunt de obicei cumpărate de companii, au scăzut cu 8,4%, în timp ce serviciile de transport au înregistrat un recul de 7,2%.
Serviciile profesionale şi ştiinţifice (servicii juridice, de contabilitate, marketing, etc.) au scăzut cu 4,6%, în timp ce serviciile informatice şi de comunicaţii au înregistrat un declin de doar 2,3%.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News