Fermierii forțează intrarea în București. Simion și Șoșoacă, huiduiți, după ce i-au instigat pe protestatari
Fermierii forțează intrarea în București. Simion și Șoșoacă, huiduiți, după ce i-au instigat pe protestatari
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestTransportatorii şi fermierii revoltaţi vin în număr mare în București, iar în funcţie de rezultatul negocierilor sunt decişi să-şi strige nemulţumirile chiar la uşa premierului. Transportatorii și fermierii români au forțat barajul Poliției și au intrat în București. Autoritățile au încercat timid să blocheze tractoarele, însă manifestanții nu au ținut cont de mașina poliției și au forțat trecerea. Sute de transportatori din toată ţara participă, joi, la a doua zi de protest. Camioane din toată ţara au pornit către Bucureşti, pentru a se alătura angajaţilor firmelor de transport care protestează deja, pe centura Capitalei. Între timp, o delegaţie a transportatorilor a fost primită pentru discuţii la Palatul Victoria.
O parte dintre transportatori se află chiar în aceste momente în sediul Guvernului. La aceste discuţii se află, de asemenea, ministrul Agriculturii, însă nu şi ministrul Transporturilor.
Sunt acuzaţii în interiorul partidului social-democrat şi spun mai mulţi lideri că ar fi vorba despre un miting politic.
Transportatorii şi fermierii sunt revoltaţi şi vin în număr cât mai mare în Capitală. Deja mai multe drumuri sunt blocate.
Camioanele au blocat Pasajul Domneşti din Capitală
„O să mergem în Piaţa Victoriei, până la urmă. Nu avem ce face. Noi nu renunţăm până nu scade RCA-ul. S-a făcut 180 de milioane (n.r. lei vechi) la un camion. Nu se mai poate circula! Nu se mai poate! O să le tragem la gard şi asta este. A crescut iar acciza. "Până nu se vor rezolva problemele, nu plecăm!" Până nu se vor rezolva problemele, nu plecăm! Nu o să renunţăm la nimic!“, a spus Doru, un şofer de camion care a venit din Horezu să protesteze în Bucureşti.
Pe centura Craiovei, protestatarii s-au încăierat cu forțele de ordinele, care încearcă să-i împiedice să se alăture revoltei naționale.
Mărturiile fermierilor sunt dramatice și reprezintă un strigăt de disperare. „Ni se pune pumnul în gură. Suntem considerați ca niște mari infractori. Se vede clar ce face politicul cu noi. Noi am ieșit să ne cerem drepturile.
Să își ia mâna de pe Ucraina, să se întoarcă către fermierul din România. Această clasă politică iresponsabilă mi-a îndatorat nepoții mei. Se împrumută de la o zi la alta. Nu vom permite! Mergem acum la o negociere la Prefectură. Dacă nu sunt condiții favorabile, nu vom pleca de aici, indiferent ce se va întâmpla“, a spus fermierul Ștefan Muscă, aflat la protest.
„Ne-am săturat să fim sclavi în propria țară!“
Acesta a mărturisit că este sătul să mai fie sclav în propria țară. „Sunt drepturile noastre! Această țară nu aparține numai politicienilor, ci tuturor românilor. Noi oprim cele 240 de companii care vor să ne socată la vânzare în secunda unu. Acele resurse naturale aparțin tuturor românilor.
Ne-am săturat să fim sclavi în propria țară! Ne-am săturat să ne amanetăm copiii și nepoții ca să plătească datoriile pe care le fac acești oameni“, a declarat fermierul Ștefan Muscă.
Update:
Prefectul Capitalei a discutat cu fermierii protestatari din ţară ajunşi la Chiajna
Prefectul Capitalei, Rareş Hopincă, a discutat, joi seară, cu fermierii protestatari din ţară, ajunşi la Chiajna, pe care i-a îndemnat să alcătuiască o delegaţie pentru a dezbate soluţii la problemele lor.
„Vrem să ascultăm revendicările dumneavoastră şi să găsim soluţii. Ca să putem face acest lucru, veniţi să le consemnăm. Reuşim să ne înţelegem? Stabilim o delegaţie de oameni şi să reuşim să ne aşezăm la o masă?“, le-a spus Rareş Hopincă, joi, fermierilor protestatari, potrivit Digi 24.
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a afirmat miercuri, legat de protestul "spontan" al transportatorilor la care s-au alăturat şi câţiva fermieri, că până în acest moment, la ministerul Agriculturii nu a primit nicio revendicare, pentru că nicio asociaţie nu îşi asumă acest protest. El susține că acțiunea este "masiv distribuită pe reţelele sociale de un partid politic" care "încearcă să câştige capital de imagine sau un procent în plus în sondaje".
Update 2:
Liderul AUR, George Simion, s-a dus în mijlocul protestatarilor, dar unii fermieri i-au strigat: „Lasă-ne protestul în pace!”
„Sunt foarte mulți jandarmi si polițiști in Piața Victoriei și pe strada Paris. Probabil s-a anulat Constituția si acum statul român trebuie să facă dreptate pentru austrieci și pentru ucraineni, nu pentru români, iar jandarmeria este plătită direct de OMV. Nu ne-au primit în Schengen, dar nu ne lasă nici să protestăm, să nu fie o nouă răscoală de la 1907”, a spus George Simion, din mijlocul protestatarilor.
Și senatoarea extremistă Diana Șoșoacă s-a dus la Chiajna, unde i-a confruntat pe jandarmi. Aceasta și George Simion au fost huiduiți de oameni. Liderul AUR a plecat spre localitatea Afumați.
Revendicările transportatorilor
Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii.
Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
- Reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări
- Mutarea controlelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană
- Acordarea alocaţiei de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.
- Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 euro/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 euro/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare
Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi:
- Reglementarea unei legi anti-dumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri). Impunerea unui tarif minim de referinţă.
- Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore
- Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu
- Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia
- Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente
Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport
Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News