Firma care a dat șpăgi de 20 de milioane de euro lucrează, în continuare, cu CFR
Firma care a dat șpăgi de 20 de milioane de euro lucrează, în continuare, cu CFR
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUna din firmele care a dat șpăgi de 20 de milioane de euro unor înalți oficiali români, precum fostul ministru al Finanțelor Sebastian Vlădescu, fostul deputat Cristian Boureanu sau Mircea Ionuț Costea (fost angajat la Ministerul Finanțelor, cumnatul lui Mircea Geoană), continuă să primească bani de la statul român. Astfel, societatea Wiebe România reușește să bată palma și să încheie un nou contract cu CFR Constanța în valoare de 940.798.86 lei.
Compania Națională Căi Ferate CFR SA- Sucursala Regională CF Constanța – Uniyate Operațională a atribuit în cursul zilei de 13 septembrie a.c., un contract privind ,,Reparația căii fără joante și sudură electrică CF – Stația Medgidia”, în urma unei procedure simplificate de achiziție inițiață pe 4 aprilie a.c..
Contractul a fost oferit societății Wiebe România SRL București, reprezentantă de Daniel Bîrsan, care va încasa de la CFR Constanța suma de 940.498.86 lei, fără TVA.
Wiebe România este deținută de grupul german HF Wiebe și a raportat pentru anul 2021 o cifră de afaceri de 80.510.733 lei, un profit net în valoare de 4.273.614 lei, dar și datorii de 53.116.374 lei, cu un număr de 161 de angajați.
Ce prevede contractul?
Serviciile de reparaţie a căii fără joante şi sudură electrică se vor executa între schimbătoarele de cale nr.7 și nr.25 din stația Medgidia, având o lungime de 130 m, pe secția de circulație 800 București-Constanța. Liniile CF sunt alcătuite din șine tip 60 și 65 montate pe traverse din beton tip W60 și lemn. Aparatele de cale la care se vor efectua lucrări de înlocuire repere metalice sunt tip 60 sudate, montate pe traverse din beton și lemn, cu prinderi elastice tip Pandrol și indirecte sistem SKL. Liniile c.f. sunt electrificate, prevăzute cu circuite SCB și BLA.
Serviciile de reparație constau în operațiuni de sudură electrică, înlocuire inimi de încrucișare la aparate de cale tip 60, înlocuire ace curbe și contraace drepte la aparate de cale tip 60, înlocuire șine de legătură (JIL-uri) tip 60, înlocuire șine tip 65 cu șine tip 60, pentru readucerea și menținerea căii în toleranțe impuse de instrucțiile de serviciu, în vederea desfășurării circulației trenurilor cu viteza proiectată și în condiții de siguranță, conform specificațiilor din caietul de sarcini.
Durata de execuţie este de maxim 90 zile calendaristice de la data prevăzută în ordinul de începere a lucrărilor, dar nu va depăşi data de 01.12.2022.
Șpăgi de 20 de milioane de euro pentru funcționari publici
Wiebe face parte din asociația de firme din care mai fac parte Swietelsky și Takenaka care a realizat lucrările de reabilitare a magistralei București- Constanța după ce a dat șpăgi de 20 de milioane de euro mai multor înalți funcționari publici.
Potrivit DNA, ”în perioada 2005-2014, oficiali români sau persoane cu influenţă asupra acestora ar fi primit, de la o companie străină, în baza unor înţelegeri, aproximativ 20 de milioane de euro pentru ca, în schimbul acestor sume, să se asigure încheierea contractelor şi plata facturilor pentru reabilitarea unor tronsoane de cale ferată a liniei Bucureşti-Constanţa, precum şi plata TVA restante pentru reabilitarea unei alte linii de cale ferată care fusese deja realizată de aceeaşi companie”.
Este vorba despre celebrul dosar în care fostul ministru liberal de Finanțe Sebastian Vlădescu a fost trimis în judecată, pe 15 noiembrie 2019, pentru luare de mită şi trafic de influenţă, într-un dosar de corupţie privind reabilitarea unor tronsoane de cale ferată.
Andreea VREJOIU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News