Firmă cu doi angajaţi, plătită de o primărie din judeţ pentru lucrări... DIN PIX!
Firmă cu doi angajaţi, plătită de o primărie din judeţ pentru lucrări... DIN PIX!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPrejudiciul calculat de Curtea de Conturi: peste 20.000 lei
Prejudiciul calculat de Curtea de Conturi: peste 20.000 lei
Curtea de Conturi Constanța aduce în atenţie un caz de sifonare a banului public, mai exact cum a fost plătită o firmă cu doi angajați din Amzacea cu peste 20.000 lei mai mult față de suma reală, pentru lucrări de salubrizare în două cimitire! La începutul lunii februarie, anul 2016, primarul de la acea vreme al localității Negru Vodă, Ion Nicolin, a încheiat două contracte de prestări servicii de salubrizare a două obiective aparținând unității administrativ teritoriale, respectiv incinta cimitirului din localitatea Darabani și incinta cimitirului din localitatea Vâlcele. Pentru aceste servicii, societatea care a executat lucrarea, Nivacel Anticov SRL, din Amzacea, a primit cu 23.610,64 lei mai mult față de suma reală cuvenită. Acest fapt l-a stabilit Curtea de Conturi, în urma verificării efectuate anul trecut la Primăria Negru Vodă.
sursa foto: wikipedia.org
Costuri pentru manoperă cu mult mai mari peste valorile declarate de prestatorul serviciului la ANAF în vederea stabilirii și plății contribuțiilor salariale obligatorii la bugetul de stat! Este vorba despre firma Nivacel Anticov SRL, din Amzacea ce a aexecutat, în 2016, două contracte încheiate cu Primăria Negru Vodă, al cărei primar era, la acea vreme, Ion Nicolin. Concret, între părți au fost încheiate două contracte de prestări servicii de salubrizare a două obiective de interes public aparținând primăriei Negru Vodă, contractul nr. 1087/02.02.2016 pentru incinta cimitirului din localitatea Darabani și contractul nr. 1088/02.02.2016 pentru incinta cimitirului din localitatea Vâlcele. Timp de 20 de zile au durat lucrările de execuție la cele două cimitire, fapt pentru care societatea contractantă a emis două facturi. Primăria Negru Vodă a executat plățile, numai că debitul plătit a fost eronat. Aspect constatat, de altfel, de Curtea de Conturi, în urma unui control realizat în 2017. Auditorii au sesizat că s-a plătit către această firma cu 23.610,64 lei mai mult față de cât ar fi trebuit, de fapt, să încaseze. La solicitarea Curtii de Conturi Constanța, Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța a furnizat extrasul Revisal al angajaților din care reiese, că în perioada efectuării lucrărilor, prestatorul a avut un număr de 2 angajați, și anume 1 director cu o normă de 1 oră/zi și 1 administrator cu o normă de 2 ore/zi. De asemenea, la solicitarea Camerei de Conturi Constanța, AJOFM Constanța a furnizat Declarația privind evidența nominală a asiguraților de somaj, prin care se confirmă că societatea a avut 2 angajati, baza de clacul pentru contribuțiile obligatorii la bugetul de stat fiind de 395 lei.
Astfel, au stabilit auditorii, a fost realizată plata unui număr de ore aferent manoperei, cu mult peste numărul de ore prevăzute în contractele de muncă înregistrate la ITM Constanta. Față de aceste servicii neprestate, Curtea de Conturi a constatat că societatea se află în situația de a restitui suma de bani încasată ilegal primăriei. Administrația locală a formulat o acțiune în instanță, cu obiectul ”litigiu privind achizițiile publice”, numai că judecătorul de caz i-a respins acțiunea. Motivul: obiectul cauzei ar fi trebuit să fie ”acțiune contractuală”, și nu ” litigiu privind achizițiile publice”. Primăria a efectuat recurs, la Curtea de Apel Constanța. Joi, magistrații au respins apelul, decizia fiind definitivă.
Mirela Sorina PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News