REPLICA ONLINE CONSTANTA

27.8° Constanța Mar., 30 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6806
27.8° Constanța Marți, 30 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6806
 

Firma Danube Shipping&Trading, obligată să plătească 100 000 de euro, după ce o barjă a lovit o navă încărcată cu cereale

Firma Danube Shipping&Trading, obligată să plătească 100 000 de euro, după ce o barjă a lovit o navă încărcată cu cereale

Replica API 22 august 2022 | 00:00 3036

Nava M/V MELANIE H, asigurată de o societate de asigurări internațională, a fost ancorată în Portul Cernavodă, fiind încărcată cu 1533,200 tone de grâu de panificație în tranzit de la Csepel / Ungaria către Constanța. Nava a fost lovită de o barjă, care aparține Danube Shipping&Trading, provocându-i acesteia pagube semnificative, firma de asigurări chemând în judecat Danube Shipping&Trading. Magistrații din cadrul Tribunalului Constanța au admis cererea de chemare în judecată a societății de asigurări și a obligat firma Danube Shipping&Trading să achite suma de 98.194,00 Euro, cu titlul debit principal, reprezentând despăgubiri, dar și dobânda legală de 6,00% pe an aferentă despăgubirii în cuantum de 98.194,00 Euro. Sentința a fost dată pe 18 august 2022 și nu este definitivă.

La data de 05.02.2018, nava M/V MELANIE H, asigurată de Axa Versicherung Ag, a fost ancorată în Portul Cernavodă, fiind încărcată cu 1533,200 tone de grâu de panificație în tranzit de la Csepel / Ungaria către Constanța. La ora 14:30, convoiul format din șlepul M/V MONTANA, care se îndrepta spre Pancevo, a lovit violent nava M/V MELANIE H cu barja Touax 181, provocând o serie de avarii semnificative. În urma abordajului, comandatul navei M/V MELANIE H a întocmit protestul de mare, înregistrat la Căpitania Portului Cernavodă sub nr.11121/05.02.2018, cu expunerea circumstanțelor producerii accidentului și cauza acestuia. A rezultat că daunele totale cauzate prin abordajul navei asigurate se ridică la suma de 101.554,00 Euro, iar la această evaluare a participat și societatea pârâtă, acest cost fiind acceptat de Danube Shipping&Trading.

Cum s-a produs coliziunea

Abordajul s-a produs în urma unei manevre a convoiului MONTANA, care se pregătea să își continue voiajul, această situaţie fiind generată, potrivit explicaţiilor comandantului, de două cauze: poziţia navei MELANIE H, care, în momentul producerii abordajului, se afla ancorată la o distanță mai mare decât limita admisă în zona respectivă față de malul drept al Dunării; prezența neaşteptată a unor rafale de vânt, care, la momentul efectuării manevrei, au determinat împingerea convoiului MONTANA în cel al şlepului MELANIE H.

Pe baza documentelor analizate și în urma discuțiilor cu comandații celor două nave, experții au stabilit că la data producerii evenimentului convoiul Melanie H era ancorat la o distanță de aproximativ 150 de m de malul drept, conform informațiilor rezultate din baza de date GPS, în afara șenalului navigabil, cu depășirea limitelor prevăzute de sus menționatul Regulament. Ancorarea convoiului s-a făcut sub supravegherea și cu aprobarea serviciului VTS – Căpitănia Cernavodă, care a considerat că această poziție nu prezintă un pericol pentru navigație.

Pentru aceste considerente, instanța a decis admiterea în parte, în cauza civilă cu obiectul pretenţii – acţiune în daune delictuale, cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta Axa Versicherung Ag, în contradictoriu cu pârâta S.C. Danube Shipping&Trading, și obligă pârâta să plătească reclamantei: –98.194,00 Euro, cu titlul debit principal, reprezentând despăgubiri; dobânda legală de 6,00% pe an aplicabilă raporturile juridice cu element de extraneitate (art.4 din O.G. nr.13/2011), aferentă despăgubirii în cuantum de 98.194,00 Euro, calculată începând cu data de 05.02.2018 (data producerii faptei delictuale) și până la data achitării efective și integrale a acestei despăgubiri; 48.306,88 lei, cu titlul cheltuieli de judecată. Sentința nu este definitivă.

Date despre Danube Shipping&Trading

Firma Danube Shipping&Trading a fost înființată în anul 2007 și are ca principal obiect de activitate transportul de marfă pe căi navigabile interioare. Pe anul 2021 firma a raportat o cifră de afacer de 26 439 343 de lei, un profit de 104 429 lei și datorii de 58 453 633 de lei, cu un număr mediu de angajați de 19. Administratorul firmei este Cotae Elena Izabela.

Virgil STOIAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA



LOTO

6/49
17646484143
5/49
20164023815
joker
172536133513