Ford vrea să vândă în Europa maşini hibride şi alimentate cu gaz şi după 2030
Ford vrea să vândă în Europa maşini hibride şi alimentate cu gaz şi după 2030
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFord Motor ia în considerare să vândă în Europa maÅŸini hibride ÅŸi alimentate cu gaz ÅŸi după 2030, o schimbare faţă de planul iniÅ£ial de a vinde în regiune doar vehicule electrice (EV), a anunÅ£at joi producătorul auto american, transmite Reuters.
În 2021, compania ÅŸi-a prezentat planurile pentru o gamă de vehicule complet electrice în Europa până la finalul deceniului.
"În condiÅ£iile în care adoptarea EV în Europa a încetinit, credem că este necesar să oferim clienÅ£ilor ÅŸi după 2030 vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE) ÅŸi maÅŸini hibride", se arată într-un comunicat transmis de Ford către Reuters.
Ford a precizat că urmăreşte cu atenţie situaţia şi va face adaptări, dacă va fi necesar.
În ultimii ani a crescut cererea pentru hibride, ceea ce a determinat producătorii auto să reducă investiÅ£iile în EV. De asemenea, lipsa infrastructurii de încărcare în Europa a afectat cererea.
În condiÅ£iile încetinirii vânzărilor de vehicule electrice (EV) pe piaÅ£a din SUA, Ford a anunÅ£at luna trecută că amână producÅ£ia noilor camionete electrice ÅŸi a unui nou SUV mare, prevăzută să înceapă în 2026, dar a majorat gama de maÅŸini hibride.
Compania cu sediul în Dearborn, Michigan, a precizat că mult aÅŸteptata camionetă electrică care va fi construită la noua fabrica din Tennessee va fi amânată cu un an, până în 2026, iar SUV-ul cu trei rânduri de scaune va fi amânat cu doi ani, până în 2027, la uzina din Oakville, Ontario, lângă Toronto.
Directorul general al Ford, Jim Farley, anunÅ£a în februarie că producătorul auto îÅŸi reformulează strategia sa privind vehiculele electrice, pentru a concura cu rivalii din China, deschizând calea spre o colaborare cu alte companii auto, în vederea reducerii costurilor cu bateriile EV.
BYD şi aţi producători low-cost de vehicule electrice din China reprezintă acum una dintre cele mai mari provocări pentru afacerile globale ale Ford, a declarat Farley, la o conferinţă găzduită de Wolfe Research.
"Dacă nu poÅ£i concura în mod echitabil ÅŸi cinstit cu chinezii pe plan global, atunci 20% - 30% din veniturile tale sunt în pericol în următorii ani", a avertizat Farley.
Producătorii auto americani se află sub presiunea companiilor chineze care produc vehicule electrice low-cost şi le exportă masiv spre Europa, America Latină şi sud-estul Asiei, citează Agerpres.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.