FPTR, despre taxa specială pentru promovarea turistică pentru cetățenii români care călătoresc în străinătate
FPTR, despre taxa specială pentru promovarea turistică pentru cetățenii români care călătoresc în străinătate
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAvând în vedere numeroasele solicitări din partea mass-mediei, reprezentanții Comitetului Director al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) aduc următoarele precizări:
- FPTR susține înființarea Organizației de Management al Destinației la nivel național, cu scopul de a revoluționa și susține promovarea dinamică și sustenabilă a României. Această inițiativă are ca obiectiv ca, în următorii 4-5 ani, contribuția turismului la Produsul Intern Brut al țării să atingă procentul de 8-10%,
- cu siguranță, în următorii 2 ani, bugetul consolidat al statului nu va putea aloca resurse suficiente pentru o promovare eficientă a țării noastre,
- avem în vedere posibilitatea de a obține anual aproximativ 15 milioane de euro anual (potrivit estimărilor FPTR) pentru promovarea turismului; aceste fonduri vor fi puse la dispoziția OMD-ului național prin introducerea unei taxe speciale de promovare,
- în prezent, analizăm posibilitatea ca această taxă să fie percepută ca o sumă fixă pentru întregul sejur sau ca o cotizație pentru fiecare zi de călătorie în străinătate pentru cetățenii români,
- taxa de promovare turistică va fi colectată de către agențiile de turism, platformele de rezervări, și alți intermediari similari, fiind apoi virată lunar în contul OMD-ului național, într-un mod similar cu colectarea taxei speciale de promovare - denumită și "taxa de stațiune" sau "city tax" - de către unitățile de cazare,
- se analizează un proiect mai vechi promovat de o altă organizatie patronală din industria turismului, care propune instituirea unei taxe similare în valoare de 1 euro pentru fiecare bilet de avion vândut pentru zborurile către destinații externe.
Un argument important în această discuție este exemplul Turciei, unde turismul contribuie cu 10% la PIB și unde cetățenii turci sunt supuși unei taxe fixe de 12 euro pentru fiecare călătorie în străinătate.
În aceste condiții, FPTR consideră că OMD-ul național, condus de profesioniști eficienți, cu un buget final de aproximativ 20-25 de milioane de euro, care include și contribuția statului pentru promovare turistică, poate juca un rol crucial în promovarea țării noastre, contribuind astfel la atingerea obiectivului nostru de a crește ponderea turismului la PIB-ul României la nivelul de 8-10% în următorii 4-5 ani.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News