REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.4° Constanța Mie., 14 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6821
24.4° Constanța Miercuri, 14 August 2024 Anul XX Nr. 6821
 

Gara Fetești din patrimoniul C.F. Infrastructură Constanța, monumentul istoric de categorie A

Gara Fetești din patrimoniul C.F. Infrastructură Constanța, monumentul istoric de categorie A

Andreea CONDURACHE 9 noiembrie 2023 | 00:00 1862

Gara Fetești, ansamblul Gării C.F.R. Fetești și Depoul C.F.R. Fetești-Gară, alături de podurile dintre Fetești și Cernavodă realizate de ing. Anghel Saligny, se află pe lista monumentelor istorice de interes național, categoria A. Clădirea  a fost inaugurată în anul 1887, fiind construită odată cu calea ferată București-Fetești și este specifică gărilor de tranzit, cum sunt multe dintre stațiile C.F.R. realizate în România în perioada antebelică.

Gara Fetesti din patrimoniul C.F. Infrastructura Constanta, monumentul istoric de categorie AGara Fetești

Imobilul este alcătuit din trei corpuri: unul central, cu parter și două etaje și două corpuri laterale, cu subsol, parter și un etaj. Fațadele sunt realizate din cărămidă aparentă, cu golurile ferestrelor în arc roman și în arc turtit, cu ancadramente și cornișe simple din cărămidă. În Dobrogea, o gară asemănătoare a mai fost construită la Ciulnița.

Gara Fetesti din patrimoniul C.F. Infrastructura Constanta, monumentul istoric de categorie AGara Fetești

Construcția are fundația din piatră, zidăria din cărămidă, cu planșee de lemn, iar acoperișul, în patru ape, șarpantă din lemn și învelitoare (inițială) din țiglă. De-a lungul timpului, din cauza unor tasări produse pe terenul pe care este amplasat imobilul, a unui incendiu produs în iarna anului 1994, dar și a numeroaselor lucrări de reparații, aspectul arhitectural al clădirii a suferit modificări. Clădirea gării a fost reabilitată în cadrul unui proiect ce a presupus lucrări de consolidare, refacerea acoperișului și a fațadelor clădirii ș.a., începând cu anul 2004. Depoul CFR Fetești-Gară este situat în vecinătatea Gării și cuprinde, pe lângă Depoul propriu-zis, clădiri administrative și ateliere de reparații, precum și alte clădiri anexe: castelul de apă, magazii etc.

Podurile dintre Fetești și Cernavodă au fost construite ulterior, între anii 1890-1895 și sunt opera inginerului Anghel Saligny. În prezent, peroanele și liniile de cale ferată din Gara Fetești se află într-un amplu proces de modernizare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
este o cladire pur si simplu imputita!, mizerie perste tot, pacat!
0
0
da, in anii aceia inginerii romani faceau poduri cu dotarile vremii, acum le fac altii pe bani multi, cu termene depasite si receptii nesemnate. ptr podul de la braila, ingimfatul de ministru, nu are nici o vina?
1
0

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016