Gospodinele au început să-și vândă cârnații pe internet, în lipsa banilor
Gospodinele au început să-și vândă cârnații pe internet, în lipsa banilor
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPopularizarea ofertelor tentante, cu bunătăți tradiționale preparate acasă, și comercializate apoi pe rețelele de socializare pot reprezenta un adevărat pericol pentru consumatori. Deși susținerea micilor producători trebuie încurajată, în multe cazuri, nerespectarea normelor de comercializare pot avea consecințe grave pentru sănătate.
În această perioadă, zeci de postări cu anunțuri de vânzare a produselor tradiționale preparate în casă au împânzit mediul online. Mulți sunt tentați de naturalețea și calitatea compoziției, mizând pe faptul că majoritatea preparatelor sunt produse gătite în casă, dobândind astfel un farmec aparte față de alimentele din marile magazine.
Totuși modul în care acestea sunt puse în vânzare nu oferă informații clare cu privire la specificațiile produsului, și achiziționarea lor de la persoane neavizate îi lasă pe clienți vulnerabili în cazul producerii unui eveniment nefericit, în lipsa unui bon ce atestă achiziția, neputându-se înainta reclamații către Protecția Consumatorilor.
Din ce în ce mai multe anunțuri de vânzare a preparatelor tradiționale din carne apar pe rețelele de socializare. Cu toate că acestea invocă un sentiment nostalgic, amintind de masa de sărbători pregătită de mame și bunici în copilărie, este prezent și un risc real la adresa sănătății consumatorilor. Posibilitatea nerespectării normelor de producție, depozitare și comercializare poate duce la consecințe grave. Deși inițiativele micilor producători nu trebuie descurajate, pentru a conferi siguranță clienților trebuie îndeplinite o serie de proceduri legale.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.