Haos în aeroporturi, inclusiv la Mihail Kogălniceanu, din cauza unei defecțiuni la Microsoft
Haos în aeroporturi, inclusiv la Mihail Kogălniceanu, din cauza unei defecțiuni la Microsoft
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestO defecțiune la serviciile „365” oferite de gigantul IT&C Microsoft a dat peste cat serviciile de urgență din SUA, dar a perturbat și activitatea unor mari aeroporturi și companii de transport aerian. Marile companii aeriene americane au ordonat ca zborurile să fie oprite la sol vineri, invocând probleme de comunicații, în timp ce alți transportatori, companii media, bănci și firme de telecomunicații din întreaga lume au raportat, de asemenea, că întreruperi de sistem la Microsoft le perturbau operațiunile. Și la Aeroportul Mihail Kogălniceanu au fost probleme, cursa de Istanbul plecând cu întârziere de trei ore.
Cursa de Istanbul, de pe Aeroportul M. Kogălniceanu, a plecat cu o întâziere de trei ore
” Au fost probleme și la noi ca peste tot. Cursa de Istanbul, deservită de Turkish Airlines, a plecat la ora 13:00, cu o întârziere de trei ore. Acum, situația s-a rezolvat.” a declarat Bogdan Artagea, directorul Aeroportului Mihail Kogălniceanu, pentru Replica de Constanța.
Un incident „masiv” de întrerupere a serviciilor IT are loc în dimineața zilei de vineri, 19 iulie. Potrivit BBC, sunt afectate bănci, companii de transport aerian și feroviar, iar postul TV Sky News din Marea Britanie și-a suspendat emisia.
UPDATE 10:36 Trei dintre cele mai mari companii aeriene din SUA, United Airlines, Delta și American Airlines, au anunțat că nu mai efectuează decolări ale curselor la nivel global.
Haos la aeroportul Sydney după o oră de sistem electronic blocat. Reprezentanții Jetstar au dat vina pe Microsoft pentru problemele IT.
Ryan a transmis pasagerilor care călătoresc vineri, 19 iulie, să verifice în aplicația mobilă dacă există modificări la orarul de zbor.
Se pare că problemele tehnice au legătură cu servicii cloud din SUA, iar Microsoft a anunțat că ia măsuri pentru remedierea situației care se extinde, scrie BBC.
Până acum au fost afectate:
- toate aeroporturile din Spania
- aeroportul Berlin
- aeroportul Sydney
- aeroportul Edinbourgh din Marea Britanie
- compania americană United Airlines
- traficul feroviar din Marea Britanie
- bursa de valori de la Londra
- compania de comunicații Telstra Group din Australia
Microsoft semnalează vineri o pană de serviciu majoră a serviciilor Microsoft 365, care afectează întreprinderi şi utilizatori din întreaga lume.
”Achetăm cu privire la o problemă care afectează capacitatea utilizatorilor de a accede la diverse aplicaţii şi servicii Microsoft 365”, anunţă multinaţionala americană într-un comunicat publicat vineri dimineaţa.
”Serviciile noastre sunt în curs de îmbunătăţire, în timp ce continuăm să luăm măsuri de atenuare”, anunţă întreprinderea pe X.
Aeroporturile din Sydney şi Berlin, companii aeriene ca Delta Airlines, American Airlines şi United au anunţat vineri o perturbare foarte puternică a serviciilor lor.
În Statele Unite, numărul de urgenţă 911 nu era disponibil.
În Franţa, jurnalişti de la RTL, TF1 sau CNEWS au anunţat probleme tehnice majore care perturbă emisia, conform realitatea.net
Site-ul Downdetector a arătat întreruperi la mai multe bănci și companii de telecomunicații. Când Reuters a contactat serviciul de asistență tehnică al Crowdstrike, acesta a transmis un mesaj telefonic înregistrat în care se spunea că are cunoștință de raportări privind probleme ale sistemului de operare Windows al Microsoft, în legătură cu senzorul Falcon, fără a menționa Australia. Nu exista nicio informație care să sugereze că întreruperea a fost un incident de securitate cibernetică, a declarat biroul coordonatorului național al securității cibernetice din Australia, Michelle McGuinness, într-o postare pe X. Întreruperile s-au răspândit la nivel global, Spania raportând un „incident informatic” la toate aeroporturile sale, în timp ce Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri, a avertizat pasagerii cu privire la eventualele perturbări care, potrivit acesteia, ar afecta „toate companiile aeriene care operează în Rețea”, însă fără să menționeze de ce natură sunt perturbările. Furnizorul de servicii cloud AWS de la Amazon a transmis într-un comunicat că „investighează rapoartele privind problemele de conectivitate la Windows EC2 și la spațiile de lucru din cadrul AWS”. Nu era clar dacă toate întreruperile raportate au fost legate de problemele Crowdstrike sau dacă au existat alte probleme la mijloc.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News