REPLICA ONLINE CONSTANTA

32.7° Constanța Mar., 16 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6792
32.7° Constanța Marți, 16 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6792
 

Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit

Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit

A.C. 5 noiembrie 2023 | 00:00 2019

Asfaltul de pe podul Brăila, cu care s-au tot lăudat autoritățile în ultimele luni, este de proastă calitate și a fost turnat greșit. Asta a fost concluzia experților care au verificat de ce apar valuri și crăpături în construcția declarată o minune a infrastructurii românești. Constructorul trebuie să găsească o soluție, altfel podul de la Brăila nu va fi recepționat.

intregul asfalt de pe podul de la Braila ar putea fi inlocuitpodul de la Brăila

După două reasfaltări, șefii de la Drumuri recunosc că italienii care au construit podul de la Brăila au așternut un asfalt de proastă calitate. După prima săptămână, atunci când au apărut valuri pe șosea, au dat vina pe tirurile care nu ar fi respectat restricțiile de tonaj pe timp de caniculă. Însă un raport realizat de Centrul de Studii Tehnice Rutiere arată că problemele sunt mai grave.

Cristian Pistol, director general al CNAIR: „Concluziile raportului sunt clare: nu au fost respectate rețeta și tehnologia. E clar că rețeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă”.

Constructorul și consultantul trebuie să propună soluții. Cel mai probabil, spun specialiștii, este nevoie de refacerea completă a hidroizolației podului și de turnarea unui nou covor asfaltic.

Probleme nu sunt doar la asfalt. Constructorul a trebuit să intervină și pentru a opri infiltrarea apei în blocurile de ancoraj de pe cele două maluri ale Dunării. Dacă umplerea microfisurilor cu rășini nu va funcționa, s-ar putea interveni pentru o hidroizolare a structurilor de care sunt prinse cablurile care susțin podul.

Șefii din transporturi spun că podul nu va fi recepționat până când constructorul nu va remedia toate problemele.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Revendicările pe care CNAIR le are către constructor sunt undeva peste 80 de milioane de lei, neincluzând faptul că eu nu cred că se vor ține de termen cu descărcarea pe Jijila și asta înseamnă alte despăgubiri”.

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR: „Potrivit graficului prezentat de ei, în octombrie 2024 vor finaliza legătura, deși stadiul lucrării este foarte avansat. Cu puțină mobilizare, în două luni de vreme favorabilă pot să fie finalizate aceste lucrări”.

Podul de la Brăila a costat jumătate de miliard de euro și a fost inaugurat în vară în prezența președintelui, a premierului, a ministrului și a comisarului european pentru Transporturi, conform digi24.ro

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
@CTIN Ce treaba are politicul cu firma care a asfaltat, dobitocule?!?
5
1
Doua alternative:Ori sa schimba asfaltul cu fân, paie ,sau piatră cubica pentru doar 2 ,3 sute de milioane de euro,ori se construiește alt pod ,ceva mai zdravăn și mai scump,normal.Podul ăsta de acu' poate rămâne pentru poze și publicitate.Banii pe el nu i mai poți lua înapoi pentru că s au cheltuit deja comisioanele și para'ndaraturile,că doar banu i făcut sa circule,nu sa rămână blocat în buzunar sau la saltea.Mai mărim puțin impozitele și gata banu' de un pod nou.Simplu.
2
1
toti oficialii care au taiat panglica, trebuie sa plateasca! numai asa vor ajunge in functii de conducere oameni capabili profesional, nu politruci! grindeanu are facultatea de transporturi, constructii?
6
5
Pentru Ion,aici unde sunt eu executantul lucrari nu facea pushcarie decat daca se intampla vreun accident care sa fi pus in pericol vietzile oamenilor,asha dupa contractele de genul asta executantul reface lucrarea si plateste despagubirea care este prevazuta in contract pentru nerealizarea la timp a lucrari caci o lucrare care a fost predata fara respectarea datelor din contract nu se considera o lucrare finalizata si penalitatea creste proportional cu intarzierea datei de finalizare a lucrari.
3
0
Asa se intampla cand trebuie sa faci licitatii pentru a da un contract cuiva.Chiar daca vine o firma buna,daca nu ofera pretul cel mai mic nu prinde contractul.In schimb,paduchiosii astia de italieni stiau de la inceput de ce au dat pretul cel mai mic.
5
0
Țara de rahat! Cum ar fi ca patronii firmei care a executat lucrarea sa înfunde pușcăria, atentat la siguranța națională???
10
1

REPLICA

LOTO

6/49
46143034444
5/49
2310722517
joker
43736234510